תקשורת ומדיה

סמנכ"ל חדשות 12 נגד מגיש ערוץ 14: "ערוץ הסתה"

סמנכ"ל התוכן של חברת החדשות, גיא סודרי, במתקפה נגד ערוץ 14 על רקע דבריו של אראל סג"ל נגד העסקה וממשלת האחדות: "'זה המחיר של ממשלת האחדות' - בערוץ ההסתה גנץ אשם בכניעה לעסקת החטופים. אבל בלי פוליטיקה אומרים לכם!"
תום נחום |  3
אראל סגל (צילום ערוץ 14)
העימותים בין אנשי התקשורת מערוצי החדשות השונים נמשכים, כאשר כעת סמנכ"ל התוכן של חדשות 12, גיא סודרי, יצא למתקפה חריפה נגד ערוץ 14 על רקע דבריו של אראל סג"ל, שאמר בשידור כך: "זה המחיר של ממשלת האחדות, כי יכול להיות שאם הניהול היה, אני לא יודע, אבל ברגע שאתה מכניס את עצמך לממשלת אחדות ומכניס שותפים שחלק מהציבור שלהם מאחור אומר שזה עכשיו דבר ראשון, כי אתה רואה שהימין בגדול מתנגד לעסקה כרגע, הסנטימנט הוא נגד, רוצים להמשיך הלאה וללחוץ את חמאס עוד".
סודרי תקף את דבריו של סג"ל וכתב כך בציוץ שהעלה לחשבון הטוויטר (X.COM) שלו: "'זה המחיר של ממשלת האחדות' - בערוץ ההסתה גנץ אשם בכניעה לעיסקת החטופים. אבל בלי פוליטיקה אומרים לכם! מאוחדים כן?".
תחילה, איל כתב כך על ראש הממשלה בנימין נתניהו: "הבעיה היא חוסר אומץ. נגיד שנתניהו היה אומר הערב - משנים את חוק הלאום. מכנסים מושב מיוחד. מי היה עומד מולו? היו לו אלף הזדמנויות כאלה, לאחד את החברה הישראלית, ליצור תחושה של סולידריות. פשוטות הרבה יותר מחקיקה. אבל נתניהו לא מתעלה לאירוע, ההפך, והוא בעיקר מפחד מאוד".
 
עוד הוסיף וכתב: "הפחדנות של ביבי היא לא רק בענייני סולידריות, וצעדים בוני אמון. אני זוכר כעיתונאי את ההחלטה של אריאל שרון לכתר ולהרוס את המוקטעה. איזה טירוף זה נראה אז בעולם. אתם מדמיינים את נתניהו מקבל החלטות כאלה? עומד בלחץ?".
כאשר בהמשך הגיעה התגובה הנזעמת של אראל סג"ל, שכתב לאיל כך: "כולך שנאה והסתה לאדם אחד. ציוץ אחר ציוץ של דמורליזציה מכוונת. שרון יצא לחומת מגן רק אחרי מלון פארק ושנה של פיגועים מדממים. שרון לא סמך על הצבא בהתחלה ורק אחרי שהוזזו אנשים בפיקוד המרכז, המבצע יצא לדרך. כיבוש עזה במצבה הנוכחי קשה ומורכב פי כמה מאשר השתלטות על ערי יו"ש. לא מבחינת חימוש ולא מבחינת מנהור. אתה העיקר עומד בלחץ גיבור גדול. בז לך ולדומיך גיבורים גדולים עם ילדים של אחרים".
איל ענה ותקף בצורה קשה את סג"ל: "אתה הדובר של התחזקות חמאס בעיתונות העברית. אתה חלק משמעותי מערוץ שזורע דמורליזציה ושנאה במימדים היסטוריים. אתה חלק ממכונת טירוף: אני מותח ביקורת על פוליטיקאי, ולא הוא מגיב-אלא דובר בלתי רשמי, אתה. לא דיברתי על חומת מגן, דיברתי ספציפית על המוקטעה. ורוב ציוצי לא על ביבי ולא קרוב".
סג"ל השיב: "דובר התחזקות חמאס? אני התנגדתי להתנתקות ולאוסלו. אני לא תמכתי בממשלה שנתנה אישורי עבודה לחמאס ודיברה על שלום כלכלי (בנט ולפיד מפורשים) לקחת כותרת מ-2017 שלא אני נתתי אלא יובל שם טוב עורך המגזין בוואלה כתבה שדנה בדוח המבקר על צוק איתן, שבה כתבתי על המלכוד הישראלי מול עזה והחמאס. אתה גנב דעת משום שאי אפשר היה לצאת למלחמת ברירה בעזה באופן שבו יצאנו כעת. וזו חכמה קטנה מאוד לתמוך בגירוש יהודים ואז לשלוח אותם לכבוש בחזרה הערוץ שלנו תומך בלוחמים ובמפקדים 24/7 אתם קוראים לנו מכונת רעל ושנאה כי אתם משליכים מעצמכם 30 שנות הנדוס תודעה ותרעלה מרוכזת". כמו כן, גם חברו של סג"ל לערוץ 14, שמעון ריקלין תקף את איל: "נדב אייל הוא ממכונות הרעל והשנאה הכי גדולות שהיו פה במסווה של מחלק ממתקים".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    הגמל לא רואה את הדבשת של עצמו (ל"ת)
    עם ישראל חי 11/2023/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    ערוץ 14
    מימי 11/2023/22
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הערוץ של המדינה אלופים
    סגור
  • 1.
    צודק ערוץ 14 (ל"ת)
    אוהב עם ישראל חי 11/2023/22
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור