טלוויזיה

קשת 12 בהחלטה כואבת: 'הכוכב הבא' לא תשודר

בעקבות נפילתם של שני לוחמי גבעתי בקרב ברצועת עזה, קשת 12 החליטה לבטל את שידור פרק הבכורה של 'הכוכב הבא'
תום נחום |  20
הכוכב הבא 2021 (צילום קשת 12)
עונת שידורי סתיו-חורף בטלוויזיה הישראלית, אמורה היתה להיות מעניינת במיוחד השנה עם לא מעט הפקות חדשות או מתחדשות בערוצים המסחריים, פורמטים חדשים ותחרותיים בין קשת ורשת, וליהוקים מעניינים שעמלו עליהם לא מעט.
במקום זה, מלחמת חרבות ברזל הביאה להקפאה של לוח השידורים ברצועת הפריים טיים, בשל רצף שידורי החדשות המיוחדים, וכן בשל התאמה מתבקשת לאווירת הימים הלא פשוטים שעוברים על מדינת ישראל.
עם זאת, על אף שתוכנן לשדר את פרק הבכורה של העונה החדשה של 'הכוכב הבא' הערב (שלישי) במטרה להרים, גם אם במקצת את המורל, בעקבות נפילתם של שני לוחמי גבעתי, סמ"ר לביא ליפשיץ ז"ל וסמ"ר רועי וולף ז"ל, ברצועת עזה, הוחלט בקשת 12 לא לשדר בסופו של דבר את הפרק.
כידוע, מדובר במיליוני שקלים שמושקעים בכל הפקה כזאת שמוקפאת כרגע, כאשר אין צפי לזמן הקרוב מתי תתחיל חזרה לשגרה, מלבד הצהרות עמומות שמכינות את הציבור לפרק זמן ממושך יחסית למה שהתרגלנו ממבצעים צבאיים. בעקבות כך, "הכוכב הבא לאירוויזיון", שהחלה צילומי אודישנים בתחילת החודש, תמשיך ככל הנראה את צילומיה בקרוב, והערב היה אמור להיות משודר פרק הבכורה בקונפסט המותאם למצב. נזכיר כי התוכנית צפויה לשלוח נציג ישראלי לאירוויזיון 2024, וכעת אין בעיות לוח זמנים. 

עם זאת, לצד התכנון שכאמור בוטל לשדר הערב את הפרק במטרה לאפשר בריחה קטנה מהמציאות הלא פשוטה והתמודדות רכה יותר עם המלחמה, יש מי שפחות התחברו לצעד של קשת 12, אחד בין אותם מבקרים הוא הזמר, היוצר והמוזיקאי שחר אבן צור, שידוע בעיקר כמתופף של להקת 'מוניקה סקס', אשר יצא למתקפה חריפה נגד הצעד המדובר.
אבן צור כתב כך בפוסט תקיף שהעלה לרשתות החברתיות שלו: "שנדע לעצור, נוכל להתקדם למקום טוב יותר. אומרים לנו שמוזיקה היא התשובה, כן אולי זה נכון אבל תכנית ריאליטי היא לא התשובה, לא עכשיו. שבויים, נעדרים, מתים, חיילות וחיילים מעבר לקווים וסיכוי סביר מאד שאנחנו רק בתחילת הדרך. תתביישו על ההחלטה הלא רגישה הזאת במעטפת צינית, המנחים מדקלמים טקסט מביך: ״עברו כבר שבועות ארוכים והחלטנו…״. לא , לא עברו שבועות ארוכים לאף אחד שאני מכיר חוץ מכם! אולי תמצאו דרך לתרום את המיליונים שההפקה הזאת שווה למי שזקוק, ויש כל כך הרבה. כי הגיע הזמן להיות נוכחים במציאות, אסקפיזם ציני זו בדיוק הבעיה! מאחד שצופה ואוהב".
 
בקשת 12 כבר התחילו למנן בהדרגה חזרה לשידורים שאינם חדשותיים. כבר בשבוע שעבר עלו בערוץ עם תוכניתם "העולם 30 שנה אחרי" של ארז טל ואברי גלעד. השניים שחזרו להגיש יחד, מגישים תוכנית אירוח משולבת עם האקטואליה המתבקשת לתקופה, כך שאחרי דיווחי החדשות הארוכים אמנם הנושא לא מתחלף אך האווירה הופכת ליותר מגזינית, עם שני פרצופים שבסופו של דבר מייצגים תוכן שאינו חדשותי.
תוכנית פריים נוספת שחזרה ללוח היא עובדה של אילנה דיין, שגם היא משודרת באווירת הימים. אמש לקחה קשת צעד משמעותי יותר בקידום תוכניות פריים טיים והודיעה על החזרתה של ארץ נהדרת במהדורה מותאמת. 
התכנים שצויינו עד כה, הם בכל זאת כאלה שנשענים ספציפית על אקטואליה ומתחברים באופן מובהק לתקופה, ועם זאת על הכוונת גם תוכניות בידור, מתוך הבנה שהפעם, דווקא בשל חוסר הוודאות לגבי החזרה לשגרה, כבר מתעורר צורך לראות על המסך דברים אחרים.
 
באשר לשאר הפורמטים שהיו מתוכננים לקשת 12, וביניהם "הבוגדים", שכבר אמורה היתה להתחיל את שידוריה, "המירוץ למיליון", "מאסטר שף: חוזרים כדי לנצח", ושאר רצועות קשת, נראה שכרגע הכל מחכה למבחן נוסף של לוח השידורים  לאחר שתתגבש תמונת מצב מול מצב שגרת-מלחמה שניכנס אליו. כן ניתן לומר שהמירוץ והבוגדים, נמצאים בשלבי הפקה מוקדמים כך שכנראה יימצאו את מקומם בעונת השידורים כשיתאפשר. מאסטר שף, שנמצאת בשלבי הפקה ראשוניים עלולה להידחות לפחות בעונה.
תגובות לכתבה(20):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 20.
    "החלטה קשה"... נו באמת, כולם התחננו שלא
    לבנת 11/2023/02
    הגב לתגובה זו
    2 0
    תשדרו את התוכנית הזו. די כבר לדחוף לנו בכוח את התוכניות הלא קשורות הללו. מדינה שלמה באבל ו"קשת" דוחפים לנו את הטאלנטים המאוסים שלה.
    סגור
  • 19.
    אלפי צופים כתבו להם
    דינה 11/2023/01
    הגב לתגובה זו
    2 0
    שזה לא הזמן להעלות את התכנית הזו.
    סגור
  • 18.
    לא מתאים אם היה תכנית לא ההיתי רואה (ל"ת)
    ימימה 11/2023/01
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 17.
    שידור הכוכב הבא
    לילך 11/2023/01
    הגב לתגובה זו
    3 0
    טוב מאוד שלא שודר גם בלי החיילים שנהרגו לא היה מתאים לשידור בכזה מצב
    סגור
  • 16.
    מראש לא היה צריך ועוד בימים אלו לשמוע את הצווחן אסי
    איציק 11/2023/01
    הגב לתגובה זו
    4 1
    מראש לא היה צריך ועוד בימים אלו לשמוע את הצווחן אסי
    סגור
  • טען עוד
  • 15.
    הכוכב הבא
    אזרחית שאכפת לה 11/2023/01
    הגב לתגובה זו
    3 0
    טוב שקיבלו קצת שכל בערוץ 12. חוסר רגישות של אנשים. אסי ורותם בכללי מגישים תוכניות בצורה מלאכותית ומביכה.
    סגור
  • 14.
    פשוט היגזימו לא מתחשבים למצב
    לאה 11/2023/01
    הגב לתגובה זו
    4 0
    איך אפשר בכלל עכשיו במצב הזה לשמוע מוזיקה הרבה אנשים מתו חפיי פשע אין מצב רוח לכלום אפילו אני לא מדליקה טלויזיה לא רוצה לשמוע כלום ואיך אפשר בכלל לראות תוכנית כוכב הבא לשמוח ולהנות המדינה שלנו במלחמה תחת טרור הארור פשוט אין לכם גבולות תיתביישו ותיתחשבו למצב
    סגור
  • 13.
    מצויין
    גלית 11/2023/01
    הגב לתגובה זו
    3 0
    החלטה כואבת חחחחח אתם בושה גועל נפש את מי מעניין הכוכב הבא שיש אנשים שיושבים שבעה אנשים בלי בתים בלי משפחה יתומים אלמנות חטופים עצב גדול איך אפשר בכלל לחשוב לשגר את זה ערוץ מזווווויע ומגעיל ובראשם אבי ניר הנאלח
    סגור
  • 12.
    "החלטה כואבת" עלאק
    יוני 11/2023/01
    הגב לתגובה זו
    4 0
    זה מה שכואב להם? לבטל פרק של תכנית שירה בזמן שחיילים שלנו מוסרים את נפשם למענינו פשוט טירוף וניתוק מוחלט מהמציאות. מלכתחילה זה היה מיותר חבל שהיו צריכים לחכות לחדשות העצובות האלה כדי להבין שזה לא במקום. בחירת נציג לאירוויזיון זה הדבר האחרון שחשוב בימים קשים אלה.
    סגור
  • 11.
    כוכב הבא
    מירי 11/2023/01
    הגב לתגובה זו
    4 0
    כסף כסף כסף.כסף משחית את הנשמה.תתביישו
    סגור
  • 10.
    בושההה
    יוסי 11/2023/01
    הגב לתגובה זו
    2 0
    זה מה שמעניין בתקופה כזאת???הכסף והפירוט יותר חשוב??,מעניין את התחת שלי
    סגור
  • 9.
    אין להם רגש
    ציוני 11/2023/01
    הגב לתגובה זו
    4 0
    מעניין אותם שקרים וכסף זה מצב לשטויות של שני הדבילים האלה
    סגור
  • 8.
    טוב מאוד. סוף סוף קיבלתם שכל! (ל"ת)
    חנה 11/2023/01
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 7.
    תתביישו
    רותם ואסי מנותקים 11/2023/01
    הגב לתגובה זו
    4 0
    מנותקים אסי ורותם
    סגור
  • 6.
    תתביישו רותם ואסי
    רותם ואסי מנותקים 11/2023/01
    הגב לתגובה זו
    3 1
    אסי ורותם זוג מנותק ומבחיל
    סגור
  • 5.
    הכוכב הבא
    אני 11/2023/01
    הגב לתגובה זו
    8 0
    הזויים, איך אפשר בכלל להעלות על הדעת לשדר את התוכנית ניראה לי שהמונחים מנותקים בודה
    סגור
  • 4.
    ביזיון של ערוץ שבכלל חשבו לשדר בני אלף ז... (ל"ת)
    ניר 11/2023/01
    הגב לתגובה זו
    7 2
    סגור
  • 3.
    תאבי ממון
    חיים 11/2023/01
    הגב לתגובה זו
    8 1
    לאחר אינספור תגובות על חוסר הרגישות החליטו בהפקה הנהדרת והמנחים העכשווייםהחליטו לדחות קצת לפני שהם חוזרים להשחיל לנו את החרא שלהם כשיהיה נוח יותר. לכו תתרמו את הכספים למי שצריך עלוקות מוצצות דם .
    סגור
  • 2.
    תתביישו, אין ערך לנופלים!
    סיגל 11/2023/01
    הגב לתגובה זו
    6 0
    מה שמעניין אותם זה כסף והרבה!כולם שם מפוצצים בכסף כולל ההפקה עד מתי עשירים יתנשאו,,,,קחו את הכסף "שאין לכם" ותתרמו לנזקקים. חלאס להיות יפי נפש כמו הפרסומת של רותם,פניי מסכנה עלאק....מזוייפת
    סגור
  • 1.
    הכוכב הבא
    אלמונית 11/2023/01
    הגב לתגובה זו
    5 0
    יפה שהורידו התפכחו
    סגור