תקשורת ומדיה

חדשות 13 ורביב דרוקר בפדיחת ענק: מה קרה בשידור?

במהלך שידור 'אזור בחירה' של חדשות 13 עם רביב דרוקר עלתה כותרת מביכה למדי עם שגיאת כתיב: "מיד: בוטלה השביטה'. יבגני זרובינסקי השתעשע: "אם היו פחות שביתות יותר אנשים היו יודעים איך לכתוב את זה"
תום נחום |  3
רביב דרוקר (צילום פלאש 90)
היום, (שישי) ה-1.9, 2,535,000 תלמידים ותלמידות חזרו הבוקר לבתי הספר והגנים. 181 אלף תלמידים יתחילו השנה את כיתה א'. בנוסף גם חצי מיליון לתמידי בתי הספר העל יסודיים יחזור לכיתות לאחר שאמש ברגע האחרון הושגה פשרה והשביתה בוטלה. עם זאת, למרות החדשות המשמחות על ההסכם החדש בין משרד האוצר, משרד החינוך וארגון המורים, ב'אזור בחירה' של חדשות 13 עם רביב דרוקר נרשמה פדיחה גדולה שמעידה שגם להם יש עוד דבר או שניים ללמוד על רקע החזרה ללימודים.
בציוץ שהעלה כוכב הרשת יבגני זרובינסקי לחשבון הטוויטר (X.COM) שלו, הופיע צילום מסך ובו שגיאת כתיב די מביכה בכותרת המבשרת על ביטול השביתה, כאשר נכתב 'מיד: בוטלה השביטה', על כך כתב זרובינסקי: "אם היו פחות שביתות יותר אנשים היו יודעים איך לכתוב את זה".
 
אחד מן האתגרים הגדולים ביותר אשר ניצבים אל מול מערכת החינוך בשנת הלימודים הנוכחית הינה המחסור החמור במורים. שר החינוך, יואב קיש הסביר את התופעה ואמר: "הסיבה המרכזית היא השונות בחברה הישראלית ותהליכי רוחב שמחייבים יחס תלמיד-מורה נמוך יותר. תהליכי רוחב של צמצום מספר התלמידים בכיתות מחייב יותר עובדי הוראה על אותו מספר ילדים. תהליך נוסף הוא העלייה במספר ילדי החינוך המיוחד, שגם הם מחייבים יחס צוות–תלמידים נמוך יותר מהרגיל".
מלבד זאת הוסיף השר ואמר: "זו בעיה לאומית. במחוזות הצפון והדרום החוסר פחות מורגש, אך ברשויות במרכז הארץ האתגר הוא קשה. מיד לאחר פתיחת השנה נתחיל את עבודת המטה בניתוח וחשיבה אסטרטגית על האופן שבו מבנה הלמידה צריך להיראות בעשור הבא".
אמש משרד האוצר וארגון המורים הגיעו להסכמות שלאחריהן בוטלה השביתה המתוכננת בתיכונים. במסגרת ההסכם שנחתם יקבלו המורים העלאת שכר של 2000 שקל, הוספת שעת לימוד פרונטלית וקיצוץ בשעות הלימוד הפרטני. פרט מהותי שנקבע בהסכם הינו  ש יהיה ניתן לפטר אחוז מסוים מהמורים.
תוספת השכר למורים תוענק בכמה פעימות: בראשונה, המורים יקבלו 800 שקל, השנייה תהיה בסך 600 שקל, ולאחר מכן יתקיימו עוד שלוש פעימות של 200 שקל שלוש פעימות נוספות של 200 שקל. הצדדים הגיעו להבנות גם על מנגנון למתן בונוסים למורים מצטיינים. כחלק מההסכם, עד 6% מהמורים יועסקו בחוזים אישיים.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    טימטום
    בויבוי 09/2023/01
    הגב לתגובה זו
    1 3
    מה אתם רוצים השמאל תמיד לא ידע קרוא וכתוב כי הם אנלפאבתים
    סגור
  • 1.
    פאדיחת ענק?
    קצת הגזמתם 09/2023/01
    הגב לתגובה זו
    7 0
    טוב שלא...
    סגור
  • טעויות כתיב
    איה 09/2023/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בכל הערוצים יש לפעמים טעויות כתיב. חבל שלא בודקים לפני השידור
    סגור