טלוויזיה

תאגיד השידור יהפוך לתלוי בכנסת? המחאה החדשה של התקשורת

קואליצייה רחבה של ארגוני יוצרים, שחקנים, עיתונאים ועובדי תעשיית הטלוויזיה: "התערבות של פוליטיקאים בתקציב תאגיד השידור תחסל את עצמאות השידור הציבורי"
מערכת ice | 
כאן חדשות (צילום שי אפשטיין)
קואליציה רחבה של ארגוני יוצרים, עיתונאים, שחקנים ועובדים בתעשיית הטלוויזיה, מביעה התנגדות חריפה לכוונת הקואליציה לקדם הצעת חוק הפוגעת בעצמאותו של תאגיד השידור ולהכפיף אותו לדרג הפוליטי.
בהצהרה משותפת של: ארגון העיתונאים והעיתונאיות, הפורום הדוקומנטרי בישראל, איגוד התסריטאים, איגוד הבימאיות והבימאים, אקט איגוד עובדי הקולנוע והטלוויזיה בישראל, שח"ם - ארגון השחקנים והשחקניות בישראל, איגוד העורכים - איגוד מקצועות הפוסט בישראל, איגוד המפיקים, איגוד האנימציה, האקדמיה הישראלית לטלוויזיה וקולנוע ותל"י צויין כי: "כמו גנבים בלילה, הקואליציה מקדמת הצעת חוק המבקשת להכפיף את העצמאות התקציבית של תאגיד השידור לממשלה ולחייב את אישור תקציב התאגיד בממשלה מידי שנה, וזאת בניגוד למצב הקיים היום"

עוד הוסבר: "אנו מתנגדים לכל התערבות בתקציב התאגיד ובעצמאותו. הפרדה בין הדרג הפוליטי לבין תאגיד השידור היא הכרחית כדי לשמר את חופש הביטוי, העיתונות והיצירה.  התערבות של פוליטיקאים בתקציב תאגיד השידור תחסל את עצמאות השידור הציבורי".
עוד צוין: "תכפיף אותו לגחמות פוליטיות של שלטון מזדמן ותותיר את הצופה ללא אפשרות להכיר ולנתח את המציאות. הצעד הזה הוא חלק ממגמה רחבה של ניסיון להשתלט על כלי תקשורת ולהכפיף אותם לידי הממשלה״.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה