תקשורת ומדיה

אגודת העיתונאים נגד הצעת החוק: "ניסיון לפגוע בעצמאות תאגיד השידור"

חבר הכנסת אביחי בוארון ממפלגת הליכוד פועל למען שינוי המצב הקיים. על הפרק: בכל שנה תקציב "כאן" יאושר באופן נפרד על ידי הממשלה, ולא יעבור באופן אוטומטי. "ניסיון נוסף ופסול של הקואליציה", טוענים המתנגדים, "מנסים למשמע באמצעות איום בקיצוץ"
מערכת ice |  2
כאן 11 (צילום פלאש 90/ אוליביה פיטוסי)
אביחי בוארון, חבר כנסת מהליכוד, מקדם הצאת חוק לפי תקציב תאגיד השידור הציבורי יחויב לעבור אישור ממשלתי מידי שנה, כך פורסם אתמול (ראשון) על ידי ערוץ 14. הצעת החוק משנה את המצב הקיים, לפיו תקציב התאגיד קבוע מראש. הכנסת צפויה לדון בקרוב בהצעת החוק, על-פיה הכנסת תצטרך לאשר מידי שנה את תקציב תאגיד השידור הציבורי כחלק מתקציב המדינה. 
בעבר, התבטאו חברי כנסת שונים מהליכוד בנוגע למה שהם מכנים "בזבוז כספי הציבור של התאגיד". אחד מהבולטים ביניהם הוא שר התקשורת קרעי, שניסה לקדם מספר יוזמות בשוק התקשורת שיערערו את כוחו של התאגיד. כך למשל קידם לאחרונה את חוק שידורי הרדיו שיאפשר לתחנות רדיו אזוריות להפוך לארציות, בכך, לדבריו, יתערער "המונופול של גלי צה"ל ורשת ב'". 
אגודת העיתונאים בירושלים מיהרה להגיב להצעת החוק בנוגע לתקציב התאגיד ומסרה היום בהודעה לתקשורת: "ההצעה היא נסיון נוסף ופסול, מיני רבים של הקואליציה, לפגוע בחופש העיתונות ובעצמאות השידור הציבורי. הפעם - במסווה של "קיצוץ רוחבי" בעת מלחמה, היא מעמידה את תקציב התאגיד להצבעה שנתית בידי פוליטיקאים. דבר הסותר את הרעיון הבסיסי של הקמת התאגיד - אי תלות בפוליטיקאים תוך שמירה על עצמאות כלכלית. בפועל ההצעה תאפשר לממשלה ל"משמע" את התאגיד באמצעות איום בקיצוץ תקציבי כל  שנה מחדש. האגודה תפעל בכל האמצעים העומדים לרשותה כדי למנוע פגיעה בתאגיד השידור שרבים מעובדיו הם חבריה".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    שתיסגרו כבר
    דנה 07/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שיסגרו אותכם כבר אמן! אתם בזבוז כספי ציבור!!
    סגור
  • 1.
    חצופים בתאגיד ! (ל"ת)
    אסף 07/2024/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור