טלוויזיה

דרמה בתקשורת הישראלית: ערוץ 14 יקבל הטבת ענק?

על רקע החלטתו של ערוץ 14 לעזוב את מערך עידן פלוס בעקבות חוב של 6.5 מיליון שקל לרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, קרעי יזם הצעה שדמי ההפצה השנתיים לערוצים זעירים יופחתו משמעותית, מ-2 מיליון שקל ל-15 אלף שקל בלבד
מערכת ice | 
עכשיו 14 (צילום מסך ערוץ 14)
ועדת הכלכלה של הכנסת עתידה לקיים דיון נוסף בשבוע הבא בנושא דמי ההפצה של ערוצי טלוויזיה במערך עידן פלוס. הדיון יתמקד בהצעת חוק פרטית שמטרתה לשנות את מבנה התשלומים הנוכחי עבור ערוצים זעירים במערכת השידור הדיגיטלית הארצית.
על פי ההצעה, דמי ההפצה השנתיים לערוצים זעירים יופחתו משמעותית, מ-2 מיליון שקל ל-15 אלף שקל בלבד. שינוי זה עשוי להשפיע על מגוון הערוצים המשודרים במערכת עידן פלוס, ובכך להשפיע על נגישות הציבור לתוכן טלוויזיוני.

על פי הפרסום בדה מרקר, הדיון מתקיים על רקע החלטתו של ערוץ 14 לעזוב את מערך עידן פלוס בעקבות חוב של 6.5 מיליון שקל לרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו. מצב זה מעלה שאלות לגבי היכולת של ערוצים קטנים לעמוד בדרישות הכלכליות של השידור הדיגיטלי הארצי. בדה מרקר נטען כי לכאורה קרעי מקדם את ההטבות לערוץ 14 באופן מיוחד.
הדיון בוועדת הכלכלה צפוי לבחון את ההשלכות הרחבות של שינוי מבנה התשלומים, כולל השפעתו על מגוון התוכן הזמין לצופים, על התחרות בשוק השידורים, ועל היציבות הכלכלית של מערכת עידן פלוס. החלטות הוועדה עשויות להשפיע באופן משמעותי על עתיד שוק הטלוויזיה בישראל ועל אופן צריכת התקשורת של הציבור הישראלי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה