תיירות

זוועה במלון האהוב באילת: זה מה שקרה בחדר האוכל

אורחי מלון 'אורכידאה' באילת הופתעו לגלות חתולים מסתובבים בחדר האוכל ואוכלים מהצלחות, מהמלון הגיבו: "בעיית החתולים מוכרת באילת כבר עשרות שנים והיא מטופלת על ידי הרשויות. אנו עושים את מירב המאמצים לטפל בחתולים, ולהרחיקם מאזור חדר האוכל ברגישות הנדרשת"
תום נחום |  11
אילת (צילום unsplash)
במהלך תוכנית 'הצינור' אתמול (שלישי) ברשת 13, שודרה כתבה על מלון היוקרה 'אורכידאה' באילת, ובה הובאו תיעודים של חתולים שעלו על השולחנות בתוך חדר האוכל ואכלו מהצלחות, כאשר בפוסט שעלה לפייסבוק של הצינור אף נכתב: "בעיר שבה אפשר לרכב על גמלים, לצלול עם דולפינים ולדרוך על קיפודי ים - יש מי שזכה אפילו לאכול עם חתולים. האורחים במלון אורכידאה קיבלו הפתעה לא נעימה בחדר האוכל שלהם, מה אומרים במלון?".
במלון הגיבו לכתבה ואמרו: "בעיית החתולים מוכרת באילת כבר עשרות שנים והיא מטופלת על ידי הרשויות. גורמים מוסמכים דואגים לסירוסם ולעיקורם של החתולים, שהינם חיות מוגנות, ומכאן שבתום הטיפול אנו מחויבים להחזירם לשטח המלון. אנו עושים את מירב המאמצים לטפל בחתולים, ולהרחיקם מאזור חדר האוכל ברגישות הנדרשת".
כל זאת כאשר חופשות חגי תשרי בעיצומן ובחדשות 12 התחמשו לפני כשבועיים במומחית למיקרוביולוגיה וד"ר לזיהומים כדי לבדוק את מצב הניקיון והסטריליות במלונות המובילים באילת, אליה יגיעו מאות אלפי ישראלים בתקופת החגים.
בבדיקה נבדקו רמת הניקיון במשטחים שבחדרים ובבריכות השחייה. התוצאות לא טובות כלל ומלחיצות ביותר. רויאל ביץ' של רשת ישרוטל היה המלון הראשון שנבדק הפעם וככזה שזכה לא פעם למחמאות על כך שהוא בין הטובים באילת, רמת הניקיון נמצאה כירודה מאוד.

הבדיקה גילתה לכלוך רב על גבי השולחן. גם השלט של הטלווויזיה מזוהם עם תוצאה של 5,328, כמעט פי 11 מהמותר. בדיקת מכונת הקפה הראתה תוצאה של 1,529. בסך הכל. גם המים נבדקו באמצעות מטוש והתוצאה הייתה 520, בעוד שהתוצאה הרצויה היא עד 20, אז כן גם המים מלוכלכים ביותר. בשירותים, הברז אינו נקי, רק המים בשירותים היו נקיים. 
במצעים היו כתמים מטרידים: "זה לא נראה טוב, יכול להיות שכיבסו את זה, אבל הכתם נשאר", הסבירה בחדשות 12 ד"ר מקינה צדקין תמיר, מומחית לזיהומים. בבריכה, התוצאה של בדיקת הכלור במים אמורה להיות בן 0.8 ל-2 ובבריכת הפעוטות התוצאה שנמצאה היא 0.49, מה שמלמד שלא היה מספיק כלור והבריכה הייתה אסורה לרחצה.
ברויאל ביץ' אילת הגיבו לתחקיר: "לבדיקות שאנו עורכים מתווספות בדיקות קפדניות שנערכות באופן שגרתי על ידי חברות חיצוניות המתמחות בבדיקות מסוגים אלה. עם זאת, אין אנו מתעלמים מהממצאים. הדברים נבדקו וטופלו באופן מיידי".
במלון וילג' אילת של רשת אסטרל, נמצאו לא מעט זיהומים בחדר, כאשר השלט מזוהם למדי עם תוצאה של 14,916. המתגים בתוצאה איומה של 29,689. כוס הקפה בחדר עם תוצאה של 10,614 ולא נשטפה כלל לפני כניסת האורחים החדשים. במצעים היו כתמים, בשירותים לא מעט שערות שנשארו מאורחים קודמים. בבריכת הפעוטות רמת הכלור הייתה 0.6 ובאופן כללי שאר התוצאות עלולות לסכן את המתרחצים.
באסטרל וילג' מסרו: "המלון מקפיד על עמידה בכל התקנים ונהלי ההיגיינה והניקיון, תוך עריכת הבדיקות הנדרשות והפעלת לקוחות סמויים כדי לקבל חוות דעת אובייקטיבית באופן שוטף, ועל כך יעיד האחוז הגבוה מאוד של הלקוחות החוזרים. אנו מצרים מאוד על ממצאי המקרה הנקודתי שאינו משקף את מדיניות המלון".
תגובות לכתבה(11):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 10.
    למה חינם
    נרו 10/2023/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה המלון לא מחייב על חברת החתולים שהוא נותן לאורחיו בחול משלמים 25 פאונד או יורו על 30 60 דק בבית קפה עם חתולים רק על חברתם לא כולל משקה אפילו באילת חינם ועוד מתלוננים
    סגור
  • 9.
    בבאר שבע הם מורעבים ורוביק תקוע במצלמות
    תנו להם לאכול וסרסו 10/2023/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מייחצן עצמו בימי אסון קשה זה לקראת בחירות ומסמן בהדגשה למפעילים שלו פירמידה ו66.6 דיפ סטייט שמכר את כולנו. למה לא חוקרים זאת?!
    סגור
  • מי זה רוביק
    נרו 10/2023/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חשבתי זה שם של חתול שצולם במלון ועכשיו לענין עצמו תנו להם לאכול נקודה בלי ההמשך כל המוסיף גורע
    סגור
  • 8.
    לא נופש בארץ
    ניסים 10/2023/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא אנפוש בארץ גם בחינם, מעדיף לנסוע לחו"ל, יעלה כמה שיעלה, שם לפחות אין חתולים בחדר האוכל.
    סגור
  • 7.
    המלון הזה מזמן בזיון לא מלון
    סעו ליוון 10/2023/03
    הגב לתגובה זו
    1 1
    המלון הזה מזמן בזיון לא מלון
    סגור
  • טען עוד
  • 6.
    לא חוזר לאורכידאה
    נוביק 10/2023/01
    הגב לתגובה זו
    3 1
    לפני כ 5 שנים התארחתי בחתונה בוילה. היחס של המוות היה מזלזל. נהגי הטיקטוקים התעצלו להגיע לוילה ונתנו לאורחים בגילאי 70 + לטפס בעליה מאוד תלולה. אף אחד לא הגיב. תלונתי בהמשך נותרה ללא תגובה.
    סגור
  • 5.
    בעית חתולים באילת
    בלה 09/2023/29
    הגב לתגובה זו
    1 2
    כל הזמן שהיינו באילת לא ראינו חתול אחד, כנראה רק באכידאה ושלא יספרו סיפורים, חרפה ללכת למלון והאורחים הם חתולים
    סגור
  • 4.
    הגדרה של ישראלי!!!!
    אנצי! 09/2023/27
    הגב לתגובה זו
    1 1
    ישראלי זה אחד שיזמין חדר במלון בירושלים ואז ילך לקבלה ויתלונן על זה שלא רואים את הים מהחלון!!!!
    סגור
  • 3.
    בקיצור לא להתקרב לאורכידאה כמו גם לחלק ניכר מבתי המלון (ל"ת)
    חרד 09/2023/27
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 2.
    אוי אוי יוי אז מה קרה?? חתולים אוכלים שאריות ,מה קרה??
    ליל 09/2023/27
    הגב לתגובה זו
    4 3
    אפשר לחשוב, ראיתם איך אנשים בבית מלון אוכלים כמו חזירים כאילו לא ראו אוכל שנתיים, כל אחד מעמיס כמה צלחות כאילו הקיבה שלו גדלה פי שתיים , אז חתולים רעבים אוכלים את השאריות של מה שהעין ראתה והבטן לא יכלה להכיל, ביג קרייסס, עדיף שזה ילך לפח?
    סגור
  • 1.
    חתולים
    מרטי 09/2023/27
    הגב לתגובה זו
    3 3
    ממתי חתולים זו זוועה? פרימיטיבים תתביישו.
    סגור