תיירות

לטוס לארה"ב בלי ויזה? התאריך שזה יקרה נחשף

החל מהחודש הנוכחי התחיל פיילוט שמאפשר לאזרחים פלסטינים בעלי דרכון אמריקאי להיכנס לישראל בכובע של תיירים, כל זאת כדי שיעמדו בדרישת ההדדיות של האמריקאים שכל אזרח אמריקאי יכול לנוע בישראל בחופשיות כפי שישראלים יכולים שם. בכך הפטור מוויזה מתקרב ועשוי להכנס לתוקף כבר בספטמבר 2023
מערכת ice |  6
ויזה לארה"ב (צילום freepik)
התאריך 4.7 מצלצל לכם מוכר? היום (שלישי) ארצות הברית מציינת את עצמאותה, אבל לנו הישראלים בוערת שאלה אחת - מתי נוכל לטוס לשם בלי ויזה, כפי שהבטיחו לכולנו לא מעט בחודשים האחרונים.
על פי שמעון יעיש מישראל היום, החל מהחודש הנוכחי התחיל פיילוט שמאפשר לאזרחים פלסטינים בעלי דרכון אמריקאי להיכנס לישראל בכובע של תיירים, כל זאת כדי שיעמדו בדרישת ההדדיות של האמריקאים שכל אזרח אמריקאי יכול לנוע בישראל בחופשיות כפי שישראלים יכולים שם.

נותרו עדיין כמה קצוות לסגור בנושא הזה. בינתיים, על פי ההערכות, יתקבלו אישורים סופיים לפטור מוויזה רק אם הכל יילך כשורה ובסוף חודש ספטמבר, כפי שהובטח לאחרונה הוויזה כבר לא תהיה חובה.
על פי הודעת משחד החוץ לאחרונה, האישורים חייבים להגיע עד 30 בספטמבר, זה תאריך היעד ולאחר מכן, ייקח בערך חודשיים עד שההסכם ייכנס לפועל. נובמבר-דצמבר זאת תקופה הגיונית שבה נוכל לטוס בלי ויזה, שוב - אם הכל יעבוד כמתוכנן
מאות אלפי ברי מזל זוכים מדי שנה באפשרות ולהגשים את "החלום האמריקאי". רשימת 25 המדינות המובילות שמקבלות הכי הרבה אשרות הגירה לארה"ב נחשפה לאחרונה והיום (רביעי) התברר כי ישראל תקבל זכאות לכל אזרחיה לארצות הברית בספטמבר 2023.
ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר: "הבאנו היום בשורה חשובה לאזרחי ישראל. כפי שהתחייבנו, דרישות החקיקה לקבלת פטור מויזה לארה״ב הושלמו בהצלחה. בחודשים הקרובים נמלא את הדרישות הנוספות, ובספטמבר 2023 מדינת ישראל צפויה להכנס לרשימת המדינות הפטורות מויזה לארה״ב. מודה ליו״ר הקואליציה אופיר כץ, לראש המל״ל צחי הנגבי וליו״ר הכנסת אמיר אוחנה על קידום הפרויקט במהירות ויעילות".
 
בכל שנה מונפקים יותר מ-285 אלף אשרות מהגרים לארה"ב ולא נשאיר אתכם במתח, ישראל לא נמצאת ברשימת 25 המדינות המובילות. המדינה שמקבל את מספר האשרות הגבוה ביותר, בצורה לא מפתיעה, היא השכנה מדרום מקסיקו עם 40,600 אשרות.
לעומתה, השכנה מצפון, קנדה, מדורגת רק במקום ה-43 וקיבלה רק 1464 ויזות. שתי המדינות המאוכלסות ביותר בעולם, סין והודו, ממקומות במקום גבוה ברשימה, במקום השני והשביעי בהתאמה.
רק מדינה אירופית אחת, אוקראינה, הגיעה ל-25 המדינות המובילות, עם 3019 ויזות. מכיוון שהנתונים מתייחסים לשנת 2021, לא מדובר בחריגה הקשורה לפלישה הרוסית. מספר מהמדינות שמקבלות ויזה מסומנות כמדינות בהם יש אלימות ותסיסה פוליטית, כמו אפגניסטן (מקום חמישי) ואיראן (25).
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    ועכשיו טינופת כמו ראשידה טאליב תוכל להיכנס לכאן חופשי (ל"ת)
    הילה 07/2023/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    לא יקרה
    מציאותית 07/2023/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא קרה עד כה ולא יקרה. הכל שקר.
    סגור
  • 3.
    נתניהו והתחבולות
    ד 07/2023/09
    הגב לתגובה זו
    4 1
    אם נתניהו היה איש הגון והוגן, הויזה לישראלים היתה מתבטלת כבר ממזמן,הרבה אגו ושנאת אחרים של נתניהו הובילו לזה שזה מתבצע רק עכשיו,שלא ייקח את הקרדיט ליצמו כי סה שקר גס,טובת אזרחי ישראל לא מעניינת אותו,רק הוא והאגו המנופח שלו.
    סגור
  • 2.
    פטור מויזה לעומת גרינכארד
    עמי 07/2023/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הכתבה מתחילה בתכנית הפטור לויזה ומסיימת בתכנית ההגרלות לגרינקארד. אין קשר בינהם.
    סגור
  • 1.
    כתבה לא מקצועית בעליל
    אני 07/2023/04
    הגב לתגובה זו
    5 1
    אין קשר בין אשרת הגירה לבין אשרת תייר. ולא - הפטור מויזה לא יאפשר הגירה לארה"ב ללא ויזת הגירה!!!
    סגור
  • לא יקרה
    צבר 07/2023/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין דום סיכוי שזה יקרה השנה
    סגור