מדדים ומחקרים

ישראל ברשימה? רשימת מקבלות הויזה לארה"ב נחשפת

רשימת 25 המדינות המובילות בקבלה ויזות לארה"ב נחשפת. 285 אלף ברי מזל קיבלו ויזה בשנת 2021, האם ישראל הצליחה להיכנס לרשימה היוקרתית?
מערכת ice |  3
ויזה לארה"ב (צילום freepik)
מאות אלפי ברי מזל זוכים מדי שנה באפשרות ולהגשים את "החלום האמריקאי". רשימת 25 המדינות המובילות שמקבלות הכי הרבה אשרות הגירה לארה"ב נחשפת. אז מי היא המדינה המובילה ובאיזה מקום ישראל נמצאת?
הדירוג משתמש בנתונים שנתיים מהלשכה לעניינים קונסולריים של משרד החוץ של ארה"ב. כ-15% מאוכלוסיית ארה"ב מורכבת ממהגרים, והמדינה היא ביתם של המספר הגבוה ביותר של מהגרים בעולם, 50.6 מיליון.

אז בואו נעשה סדר. ישנן שתי קטגוריות של ויזות: מהגר ולא מהגר. ויזת לא מהגר מיועדת בדרך כלל לעובדים זמניים, אך משרתות גם מטרות אחרות, כמו נסיעות בסיסיות לתיירם ממדינות מסוימות. אולם גם כאשר משיגים אותן למטרות עבודה, אשרות ללא מהגרים פוקעות ואינן מובילות לגרין קארד או אזרחות.
לעומת זאת, ויזת מהגר (הגירה) יכולה להיות מבוססת תעסוקה או משפחה. הכוונה היא שבסופו של דבר שתוביל למעמד קבוע בארה"ב באמצעות גרין קארד או אזרחות. דוגמה נפוצה היא אשרת K-1 או "ויזת הארוס" עבור אנשים הנישאים לאזרחים אמריקאים.
בכל שנה מונפקים יותר מ-285 אלף אשרות מהגרים לארה"ב ולא נשאיר אתכם במתח, ישראל לא נמצאת ברשימת 25 המדינות המובילות. המדינה שמקבל את מספר האשרות הגבוה ביותר, בצורה לא מפתיעה, היא השכנה מדרום מקסיקו עם 40,600 אשרות.
לעומתה, השכנה מצפון, קנדה, מדורגת רק במקום ה-43 וקיבלה רק 1464 ויזות. שתי המדינות המאוכלסות ביותר בעולם, סין והודו, ממקומות במקום גבוה ברשימה, במקום השני והשביעי בהתאמה.
רק מדינה אירופית אחת, אוקראינה, הגיעה ל-25 המדינות המובילות, עם 3019 ויזות. מכיוון שהנתונים מתייחסים לשנת 2021, לא מדובר בחריגה הקשורה לפלישה הרוסית. מספר מהמדינות שמקבלות ויזה מסומנות כמדינות בהם יש אלימות ותסיסה פוליטית, כמו אפגניסטן (מקום חמישי) ואיראן (25).
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    רונלי העלובה
    מי יקח אותי לחו"ל? 09/2024/14
    הגב לתגובה זו
    6 0
    אני עלובה מדי בשביל ויזה. מי יקבל אותי לחו"ל?
    סגור
  • אפילו לארץ נדחת לא יקבלו את עליבותך
    מי יקח אותך???? 09/2024/14
    הגב לתגובה זו
    8 0
    אפילו במדינות עולם שלישי יסרבו לקבלך
    סגור
  • 1.
    בשורה משמחת בהחלט
    מעודכנת 01/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ויזה
    סגור