תיירות

אל על או לואו קוסט: עם מי הישראלים טסים?

סקר חדש חושף את הרגלי הנופש של הישראלים עם מי הנוסע הישראלי מעדיף לנפוש, מהן חברות התעופה המובילות, מהם הקריטריונים שחשובים לישראלים בהזמנת חופשה וכמה מוכנים לטוס בטיסה עם עצירת ביניים?
מערכת ice |  2
מטוס אל על (צילום פייסבוק/אל על)
חשבתם שהלואו-קוסט מת? תחשבו שוב – נתוני הסקר חושפים ש-40% מהישראלים טסו עם חברת לואו-קוסט בטיסתם האחרונה. סקר חדש שנערך לאחרונה ביוזמת קבוצת גוליבר בחן את המגמות המובילות בענף התיירות הישראלי וחושף כמה נתונים מרתקים על הרגלי הנופש של הישראלים. אז מה הן העדפות החופשה שלהם? הנופשים הישראלים טסים לחופשות משפחתיות וזוגיות ליעד אחד, מושפעים מהמחיר אך מתחשבים גם ברמות האמינות והשירות של האתר ממנו הם רוכשים את החופשה.  
היעדים המובילים בקרב הישראלים
כ-50% מהנשאלים בסקר העידו כי בחופשה האחרונה שלהם הם טסו ליעדים במערב אירופה, 19% העדיפו חופשה קרובה יחסית ביוון או קפריסין, 13% נפשו במזרח אירופה, 5% בלבד בילו בארה"ב וקנדה, 5% נוספים טסו לטורקיה, 4% נפשו במדינות ערב ו-3% במזרח הרחוק. 47% מהנופשים בוחרים לנפוש בהרכב משפחתי, 28% נפשו בחופשה זוגית, 19% יצאו לחופשה בחו"ל עם חברים ו-6% נפשו לגמרי לבד.

נתוני הסקר חושפים עוד כי רוב הישראלים (55%) מתחילים בתהליך של חיפוש החופשה ללא העדפות מקובעות באשר למקום ממנו יזמינו אותה, ובוחרים לבצע השוואות בין כמה אלטרנטיבות בדרך, באמצעות אתרי השוואות מחירים כמו טרווליסט או Skyscanner. לעומתם, רק 11% הזמינו חופשה מבלי לערוך השוואות מחירים. היתר ביצעו השוואות בין יעדים או בין ספקים שונים.
חברות התעופה המובילות בקרב הישראלים
כשליש (31%) ציינו כי טסו עם אל-על בטיסתם האחרונה, וזוהי חברת התעופה המובילה בפער ניכר על האחרות. לאחריה ממוקמות חברות הלואו-קוסט Wizz (11%) ו-Ryanair (10%) ולאחר מכן החברות הישראליות ישראייר (7%) וארקיע (6%). טיסות לואו-קוסט חביבות במיוחד על הישראלים, עם למעלה מ-40% מהמשיבים שהעידו שטסו עם חברת לואו-קוסט בטיסתם האחרונה.  
הרוב המוחץ של הישראלים, 93%, טסו ליעד אחד בלבד כאשר רק 7% טסו לשני יעדים או יותר במהלך חופשתם האחרונה. ומה הכי חשוב להם בהזמנת החופשה? המחיר כמובן! מחיר הטיסה היווה את השיקול המרכזי להזמנה עבור 34% מהישראלים, ולאחר מכן תאריכי החופשה (22%), טיסה ללא עצירות ביניים (16%) ושעות ההמראה והנחיתה (10%).
זיו רוזן, מנכ"ל קבוצת גוליבר: "הסקר שלנו מגלה שהתייר הישראלי הוא צרכן חכם שאוהב לבדוק, להצליב מחירים ולקבל החלטות על החופשה הבאה שלו בהתבסס נתונים. יוקר המחייה משתקף בתוצאות - מחיר זול לטיסה הוא השיקול המרכזי שעולה בעת הזמנת הכרטיס, מה שכנראה ממחיש מדוע למעלה מ-40% מהישראלים בחרו לטוס בחופשתם האחרונה עם חברות לואו-קוסט המציעות מחירים אטרקטיביים. חברת התעופה הלאומית אל-על עדיין מככבת ונותנת פייט מרשים, איכותי ושירותי לחברות הלואו-קוסט. נתונים נוספים מהסקר מצביעים כי התייר הישראלי החל להעדיף טיסות ישירות, להתחשב בהזמנתו בתזמון הטיסות, ביכולתו לנצל טוב יותר את ימי החופשה ביעד, באמינות ואיכות חברת התעופה, ובאתר התיירות ממנו הוא רוכש".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    רק לא אל-על
    מטייל 01/2023/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם יקר גם מלא איחורים גם יחס מגעיל
    סגור
  • 1.
    מה עם איזי ג'ט ? גם אל על לאירופה זה כמו low cost (ל"ת)
    אברשה 01/2023/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור