תיירות

שיבושים בטיסות וחשש מאסון טבע: הר הגעש עומד להתפרץ?

הר הגעש הגדול בעולם לא התפרץ כבר למעלה מארבעים שנה, ובפעם האחרונה שזה קרה ההתפרצות הגיעה עד לאוקיינוס, מרחק של 15 קילומטרים בתוך שעות בודדות
מערכת ice | 
הר הגעש המונה לואה (צילום גוגל מפות, Sanz)
מטר של אפר ונהר של לבה החל להתפלט מהר הגעש הפעיל הגדול בעולם ביום ראשון האחרון כשהפסגה המתנשאת של המאונה לואה בהוואי התפרצה לראשונה מזה כמעט ארבעה עשורים ושיבשה את הטיסות, אמרו גורמים רשמיים ביום שני.
הר הגעש בגובה 13,000 רגל התפרץ בשעה 23:30. זמן מקומי יום ראשון, במה שהיה ההתפרצות הראשונה שלו מאז 1984, על פי מצפה הכוכבים של הר הגעש הוואי. זה הפעיל תגובת חירום על הסיפון, אך לא גרם לפינויים.
"אף אחד לא נמצא בסכנה בשלב זה", אמר ראש עיריית האי הוואי, מיץ' רוט, לפי הוואי ניוז עכשיו. "אנחנו לא מפנים אף אחד". סאות'ווסט איירליינס ביטלה את כל הטיסות אל נמל התעופה הבינלאומי חילו וממנו ביום שני באי הגדול של הוואי, אך הוואיאן איירליינס המשיכה לפעול.
כשההתפרצות החלה ב-Moku'āweoweo, לוע הר הגעש של מאונה לואה הממוקם בתוך הפארק הלאומי הרי געש בהוואי, המכון הגיאולוגי של ארה"ב העלה את רמת הכוננות להר הגעש מ"מייעצת" ל"אזהרה".
"בשלב זה, זרמי הלבה מוכלים באזור הפסגה ואינם מאיימים על קהילות במורדות", אמר ה-USGS".
"רוחות עלולות לשאת גז געשי ואולי אפר דק ואת שערו של פלה במורד הרוח". ה-USGS הזהיר כי השלבים המוקדמים של ההתפרצות עשויים להיות "דינמיים מאוד והמיקום וההתקדמות של זרמי הלבה יכולים להשתנות במהירות".
"אם ההתפרצות תישאר ב-Moku'āweoweo, סביר להניח שזרמי הלבה יהיו מוגבלים בין קירות הקלדרה", נאמר בהצהרה. עם זאת, אם ההתפרצות תתפשט מחוץ לחומות לוע הר הגעש של מאונה לואה, "זרימות הלבה עשויות לנוע במהירות במורד המדרון".
תושבים בסיכון ממאונה לואה הוזהרו לעיין במדריכי ההיערכות ולהתייחס למידע על ההגנה האזרחית של מחוז הוואי לקבלת הנחיות נוספות.
לא דווח על נפגעים נכון מיום שני בבוקר שעון מקומי. קן הון, המדען האחראי במצפה הר הגעש בהוואי, אמר כי "בדרך כלל, התפרצויות מאונה לואה מתחילות עם הנפח הכבד ביותר תחילה.
"אחרי כמה ימים, זה מתחיל להירגע מעט", אמר. במהלך התפרצות של 1950, לבה מהר הגעש נסעה 15 קילומטרים אל האוקיינוס ​​בפחות משלוש שעות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה