תיירות

חברת Airbnb חוטפת: בעל הדירה לא השכיר להומואים וטרנסג'נדריות

חברת Airbnb חוטפת אחרי מקרה מקומם שקרה בארמניה, בו בעל דירה סירב להשכיר דירה לטרנסג'נדריות שהגיעו על מנת להשלים את תהליך ההתאמה המגדרית שלהן: "לא משכיר את הנכס להומואים וטרנסג'נדריות". מה הייתה תגובת החברה?
מערכת ice | 
airbnb (צילום unsplash, pixabay)
חברת Airbnb, המתווכת בין שוכרי יחידות נופש או מגורים לטווח קצר לבין בעלים של יחידות כאלה, סופגת לא פעם על היחס המפלה שמשכירים רבים מפגינים כלפי אורחים מסוימים כגון שחומי עור, הומואים וכדומה.
למשל, מחקר של אוניברסיטת הרווארד גילה כי אורחים עם שמות "שנשמעים שחורים" מופלים על ידי בעלי נכסים המשתמשים בשירות. מקרה דומה לכך התרחש בשבוע שעבר כאש יוטיוברית צעירה בשם סופיה, ניסתה להשכיר דירה עבורה ועבור חברותיה בארמניה ונתקלה בסירוב.
אותה אישה וחברותיה הגיעו לעיר במטרה לעבור ניתוח  כחלק מהליך ההתאמה המגדרית שלהן. כשבעל הדירה להם השכיר גילה זאת, הוא הגיב בצורה משפילה במיוחד. בשיחה שערך עמה כתב: צהריים טובים סופיה, אתן בנות או בנים? אני רוצה להבין. זה לא מלון, זו דירה עבור משפחות". סופיה ענתה: "כולנו בנות. אני עוברת הליך רפואי ביירבאן, ונוסעת עם שתי חברות איתן אני גרה בלונדון". 
אלברט לא עצר שם וביקש תמונה, בזמן שהוא מבהיר כי הוא לא משכיר את הנכס להומואים וטרנסג'נדריות. על כך סופיה לא השיבה, אבל בעל הנכס המשיך והטריד אותה בשיחת וואטסאפ, כשהוא חוזר ומדגיש כי הדירה לא מיועדת לטרנסג'נדרים. הוא שלח עוד ועוד הודעות, דרש ממנה לשלוח תמונות ואף ניסה ליזום מספר שיחות וידאו מולה. 
 
תגובה של חברת Airbnb הייתה לא פחות מכעיסה. סופיה פנתה לטוויטר, צייצה על המקרה וסיפרה שאנשי התמיכה של החברה ניסו, כלשונה, "לנפנף" אותה מקווי התמיכה שלהם, זאת בזמן שהם טועים בלשון הפנייה אליה ואל בת זוגה.
גם לאחר הפנייה אל התמיכה, כספה של סופיה לא הוחזר לה, היא לא קיבלה סיוע במציאת פתרון חלופי ואף סנקציה לא הופעלה נגד בעל הנכס. לאחר הציוץ של סופיה, החברה הגיבה בציוץ משלה בה נאמר בפשטות כי "החברה לא תומכת באפליה משום סוג". בינתיים, נודע ש-Airbnb סילקו את אלברט מהאתר. 
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה