תיירות

בהשקעה של 4.7 מיליארד: המטוסים החדשים של וירג'ין אטלנטיק

וירג'ין אטלנטיק, ענקית התעופה הבריטית, חשפה את המטוס החדש שלה לטווחים ארוכים- איירבאס A330-900Neo. החידושים: מחלקה חדשה, הרחבת מושבים, הגדלת שטחי אחסון, הטענה אלחוטית, והקטנה של 11% בהיקף צריכת הדלק ופליטת הפחמן דו חמצני בהשוואה לצי הנוכחי
מערכת ice | 
וירגין אטלנטיק (צילום וירגין אטלנטיק)
וירג'ין אטלנטיק חשפה אמש (שלישי) בלונדון את המטוס החדש שלה לטווחים ארוכים- איירבאס A330-900Neo. החברה רכשה 16 מטוסים רחבי גוף במחיר כולל של 4.7 מיליארד דולר שיפעלו מהיתרו לצפון אמריקה, אסיה ואפריקה כשהמטוס הראשון ייכנס לפעולה באוקטובר בקו הית'רו-בוסטון.
החידושים: מחלקה חדשה, הרחבת מושבים, הגדלת שטחי אחסון, הטענה אלחוטית, והקטנה של 11% בהיקף צריכת הדלק ופליטת הפחמן דו חמצני בהשוואה לצי הנוכחי; בכך מממשת וירג'ין את מחויבותה להטיס את צי המטוסים הירוק ביותר בשמיים.
 
בשנת 2019 וירג'ין אטלנטיק הפכה לחברת התעופה הראשונה בבריטניה שהכריזה על הזמנה של 16 מטוסי איירבאס רחבי גוף A330-900Neo בהיקף של 4.7 מיליארד דולר ובכך אישרה את מחויבותה להטיס את הצי הירוק ביותר בשמיים.
החברה הציגה את המטוס הראשון שייכנס לפעילות כבר במהלך החודשים הקרובים כשגולת הכותרת, מעבר להוספת מחלקה חדשה, אפשרות  לטעינה אלחוטית בכל המטוס, הרחבת המושבים ומקומות האחסון, היא חיסכון של 11% בשריפת הדלק ופליטת פחמן בהשוואה לצי האיירבאס הנוכחי. כמו כן, בצי החדש הוטמע פטנט חדש שמאפשר להפחית ב- 50 אחוז את מתאר הרעש שהוא מייצר. 
ה- A330-900Neo מצויד במנועי רולס רויס טרנט 7000, עם למעלה מ- 50 מיליון שעות טיסה יותר בהשוואה למנוע טרנט 700 של ה-A330 והוא ישרת את החברה טיסות הסדירות שהיא מפעילה משדה"ת הית'רו ליעדים רחוקים באמריקה, אפריקה ואסיה. הטיסה הראשונה של המטוס תהיה בחודש אוקטובר מהית'רו לבוסטון כשבחודש ספטמבר יתקבל משלוח שני של 3 מטוסים נוספים. והיתר יגיעו עד שנת 2026.
 
בין החידושים במטוס: מעבר למחלקות המוכרות של וירג'ין Upper Class, Premium ,Economy התווספה מחלקה חדשה ל-Upper Class בשם The Retreat Suite. המחלקה מורכבת מ-2 משתי סוויטות אקסקלוסיביות עם דלת פרטית רחבות ממדים שמתאימות ל- 2 נוסעים בלבד עם מקום אחסון ענק, מיטות שנפתחות ל 2.04 מטר, טעינה אלחוטית ואפשרות ליצור מרחב חברתי פרטי משלהם, בין אם זה לאכול ארוחת ערב אינטימית או לצפות ביחד בסרט על גבי מסך 27 אינץ. 
במטוס החדש לא נעשה שימוש בעור טבעי (Leather free). הוא כולל מושבים עמידים ומסוגננים מעור מלאכותי של חברתDouglass  כמו גם בתאים העליונים במחלקות הפרימיום ובמושבי הראש. השימוש בעור מלאכותי מחליף לחלוטין את השימוש בעור המסורתי שנעשה בו שימוש עד היום מבלי לפגוע במראה ובתחושה שמאפיינים את וירג'ין אטלנטיק. העור המלאכותי קל יותר וחוסך בממוצע 1.5 ק"ג למושב כפול מה גם שהמעבר לעור מלאכותי בצי מטוסי ה-A330NEO מציל כ- 3000 פרות. בכוונת החברה לאמץ את החומר הזה בכל המטוסים החדשים שתרכוש מעתה והלאה.
30 המושבים במחלקת ה-Upper Class הם למעשה סוויטות סגורות עם דלת ושטח אחסון גדול, לרבות מתקן לנעליים ומראה. המיטות הן ברוחב 56 סנטימטר שנפתחות לאורך של עד שני מטרים. עוד כוללת 
הסוויטה מערכת בידור מתקדמת HD עם מסך מגע בגודל 17.3 אינץ’ הניתנת לתפעול באמצעות מכשירי הנייד של הנוסעים ואפשרות להטענה אלחוטית של מכשיר הסלולר. 
לנוסעי מחלקת ה- UPPER CLASS ישנה אפשרות גישה למרחב המכונה- The Loft . המרחב נועד לאפשר התכנסות ושיחה של עד 8 אנשים, להנות מכוס משקה, לסעוד עם חברים, להנות ממוזיקה מרגיעה או אפילו לקיים פגישה עסקית מסביב לשולחן שמכיל 4 כורסאות נוחות. במקום אף קיימת אפשרות להטעין את המכשירים הסלולריים באופן אלחוטי.   
מחלקת ה-Premium, עטורת הפרסים, תוכננה כך ש-46 המושבים יהיו רחבים יותר (47 ס"מ) מערכות בידור מתקדמות ומסכי 13.3 אינץ’ הניתנים להפעלה באמצעות מכשירי הניידים של הנוסעים, חלונות פנורמיים גדולים יותר, הרחבה משמעותית של שטחי אחסון וטעינה אלחוטית של המכשירים הסלולריים.
184 המושבים במחלקת ה- Economy הם ברוחב 46 ס"מ וכוללים מסך מגע HD 13.3 אינץ הניתנים להפעלה באמצעות מכשירי הניידים של הנוסעים. במחלקה זאת טעינת הסלולר מתבצעת באמצעות כבל USB.
 
לדברי קורנל קוסטר, מנהל חווית הנוסע ב-Virgin Atlantic, "כשזה מגיע לחדשנות עבור הלקוחות שלנו, אנחנו אף פעם לא עומדים במקום. הרצון שלנו ליצור חוויות בלתי נשכחות מדרבן אותנו לחשוב מחוץ לקופסא. אכפת לנו מכל פרט בעיצוב תא הנוסעים ומכל שלב במסע שעובר הלקוח במהלך הטיסה". לדבריו, "ה-A330neo ממלא תפקיד משמעותי בטרנספורמציה של צי המיליארדים שלנו, ומדגים את המחויבות שלנו לכדור הארץ. אנו יודעים שהדבר המשפיע ביותר שאנו יכולים לעשות כחברת תעופה הוא להטיס את הצי הנקי, הירוק והצעיר ביותר האפשרי וה-A330neo הוא חלק בלתי נפרד מהשגת המטרה הזו. זה באמת מטוס העתיד".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה