תיירות

מהפכה בדרכונים בישראל: זה מה שיקרה למחירים ב-1.11

עד סוף פברואר 2025, יוכלו אזרחי ישראל ליהנות מהנחה משמעותית של למעלה מ-40% על חידוש דרכונים באמצעות האתר הרשמי של הרשות לאוכלוסין והגירה. המחירים המלאים בפנים
מערכת ice | 
דרכון (צילום פלאש 90/ נתי שוחט, shutterstock)

רשות האוכלוסין וההגירה הכריזה על תחילת מבצע "תעריף חורף" להנפקת דרכונים, שייכנס לתוקפו ב-1 בנובמבר 2024. במסגרת המבצע, שיימשך עד סוף פברואר 2025, יוכלו אזרחי ישראל ליהנות מהנחה משמעותית של למעלה מ-40% על חידוש דרכונים באמצעות האתר הרשמי של הרשות, כאשר את הדרכונים המוזלים ניתן יהיה לממש עד סוף אפריל 2025.

המחירים המוזלים מציעים חיסכון משמעותי: ילדים ישלמו 100 שקלים בלבד במקום 135 שקלים בתעריף האינטרנט הרגיל, מבוגרים ישלמו 165 שקלים במקום 260 שקלים, וחיילים ייהנו מתעריף מיוחד של 80 שקלים במקום 130 שקלים. חיילים ומשרתי מילואים פעילים זכאים להנחה נוספת של 50% על תעריפי החורף המוזלים.
 



חידוש משמעותי נוסף שהושק על ידי הרשות הוא שירות "תיעוד ביומטרי בקליק", המאפשר הגשת בקשה מרחוק לדרכון או תעודת זהות ביומטריים למי שכבר אישרו בעבר שמירת טביעות אצבע במאגר. בנוסף, הרשות מאפשרת כעת ללקוחות להשאיר ברשותם את הדרכון הקודם עד לקבלת החדש, בתנאי שתוקפו עד שנה.

הרשות מדגישה כי לצורך קבלת השירות בלשכות, חובה להציג תעודת זהות בלבד, כאשר רישיון נהיגה אינו מהווה מסמך מזהה מספק. כמו כן, על המבקשים לחדש דרכון לקבוע תור מראש דרך מערכת Govisit להנפקת תעודות זהות ודרכונים.
יוזמת תעריף החורף נועדה לעודד את הציבור לחדש דרכונים בתקופה הפחות עמוסה של השנה, ובכך לייעל את השירות ולקצר את זמני ההמתנה בלשכות. הרשות מזכירה כי במקרה של סתירה בין המידע המפורסם לבין הוראות הדין, יגברו הוראות הדין, וממליצה לציבור לנצל את ההזדמנות לחסוך ולהימנע מהעומסים האופייניים לחודשי הקיץ.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה