תיירות

בשורה דרמטית לטסים מנתב"ג: הסוף לדרכונים ב-29 מדינות?

השקתה הצפויה של מערכת הכניסה והיציאה (EES) היא ב-10 בנובמבר 2024, במקום החתמות דרכונים מסורתיות, המערכת החדשה תאסוף נתונים ביומטריים מקיפים מהנוסעים. אלה יכללו טביעות אצבע, תמונות פנים, ומידע אישי כגון שם, לאום ופרטי דרכון
מערכת ice |  5
דרכון (צילום shutterstock)
האיחוד האירופי עומד בפני שינוי משמעותי בניהול הגבולות שלו עם השקתה הצפויה של מערכת הכניסה והיציאה (EES) ב-10 בנובמבר 2024. מערכת זו, שפיתוחה נמשך שנים ארוכות, מסמנת מעבר מהותי מהשיטות המסורתיות של בקרת גבולות לעידן דיגיטלי מתקדם.
ה-EES נועדה לעקוב אחר תנועותיהם של אזרחים שאינם חברי האיחוד האירופי, ביניהן כמובן גם ישראל ובכך להגביר את היעילות והאבטחה בניהול הגבולות של אירופה. המשמעות היא שלנוסעים מנתב"ג לחו"ל יהיה מעוד קצת פחות מ-3 חודשים ליווי של המערכת החדשה ב-29 מדינות.

במקום החתמות דרכונים מסורתיות, המערכת החדשה תאסוף נתונים ביומטריים מקיפים מהנוסעים. אלה יכללו טביעות אצבע, תמונות פנים, ומידע אישי כגון שם, לאום ופרטי דרכון. איסוף מידע זה נועד ליצור רשומה דיגיטלית מדויקת ומאובטחת של כל כניסה ויציאה מאזור שנגן. שינוי זה צפוי לייעל את תהליך חציית הגבול עבור רוב הנוסעים, תוך שיפור היכולת לזהות ולמנוע כניסות בלתי מורשות או שהייה ממושכת מעבר לזמן המותר.
אחד היתרונות המשמעותיים של מערכת ה-EES הוא יכולתה לשפר את האבטחה הכללית באזור שנגן. על ידי מעקב מדויק אחר תנועות הנוסעים, המערכת תסייע לרשויות האכיפה וההגירה לזהות דפוסים חשודים ולהגיב במהירות לאיומים פוטנציאליים. בנוסף, המערכת תסייע במניעת הונאות זהות ותחזק את היכולת להתמודד עם פשיעה חוצת גבולות. זהו צעד משמעותי לקראת גישה מתואמת יותר לאבטחת גבולות ברחבי האיחוד האירופי.
חשוב לציין כי ה-EES אינה מוגבלת רק למדינות החברות באיחוד האירופי. המערכת תכלול גם את שוויץ, ליכטנשטיין, נורבגיה ואיסלנד, שאינן חברות באיחוד אך מהוות חלק מאזור שנגן. מאידך, אירלנד וקפריסין, למרות היותן חברות באיחוד האירופי, לא ישתתפו במערכת בשל מיקומן הגיאוגרפי. הדבר מדגיש את המורכבות של ניהול גבולות באירופה ואת הצורך במערכת גמישה שיכולה להתאים למציאות הפוליטית והגיאוגרפית המגוונת של היבשת.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    עמה שנשמע נחמד!!תנאי הכלא הולך ומתמגד עד גטאות (ל"ת)
    בן 09/2024/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    ראוי לכתוב שהשתמשתם ב- chat gpt (ל"ת)
    א 08/2024/28
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 3.
    אג'נדה 2030 מודל סין
    דוד 08/2024/26
    הגב לתגובה זו
    1 1
    כלא דיגיטלי. על כל פלוץ תקבלו קנס, מעקב וחדירה לחיים הפרטיים. כתבה מטעה...טכנולוגיה חכמה לאנשים טיפשים.
    סגור
  • 2.
    העיקר ללהג
    מיקומן הגאוגרפי 08/2024/25
    הגב לתגובה זו
    0 2
    איסלנד ממוקמת יותר טוב מקפריסין או אירלנד.
    סגור
  • 1.
    אפשרי רק בדרכונים ביומטריים (ל"ת)
    טיבור 08/2024/25
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור