תיירות

מס חדש נכנס לתוקף: איפה תצטרכו לשלם עוד עשרות שקלים?

ונציה יזמה פיילוט חדשני בקיץ האחרון שהוכתר כהצלחה, ועתה מתרחב לשנת 2025. התוכנית החדשה מציגה מודל דו-שכבתי של תשלום: 5 אירו למזמינים מראש ו-10 אירו להזמנות של הרגע האחרון (4 ימים או פחות לפני ההגעה). המערכת תופעל בסופי שבוע ובחגים בין אפריל ליולי, כשהפרת החוק עלולה להוביל לקנס משמעותי של עד 300 אירו
מערכת ice | 
ונציה (צילום shutterstock)
ונציה, העיר העתיקה הצפה על המים, ניצבת בפני אתגר משמעותי שמאיים על עתידה: תיירות יתר. במהלך שיא העונה, העיר המונה 50,000 תושבים בלבד נאלצת להתמודד עם זרם בלתי פוסק של כ-75,000 מבקרים מדי יום.
התופעה, שהפכה למשבר של ממש, מאיימת לא רק על התשתיות העדינות של העיר העתיקה, אלא גם על המרקם החברתי והתרבותי שלה, כאשר רוב המבקרים מרוכזים בשטח עירוני מצומצם ביותר. בתגובה למשבר, העיר יזמה פיילוט חדשני בקיץ האחרון שהוכתר כהצלחה, ועתה מתרחב לשנת 2025. התוכנית החדשה מציגה מודל דו-שכבתי של תשלום: 5 אירו למזמינים מראש ו-10 אירו להזמנות של הרגע האחרון (4 ימים או פחות לפני ההגעה). המערכת תופעל בסופי שבוע ובחגים בין אפריל ליולי, כשהפרת החוק עלולה להוביל לקנס משמעותי של עד 300 אירו. זוהי הפעם הראשונה בהיסטוריה שעיר היסטורית מטילה מס כניסה על מבקרי יום.

האתגר המרכזי שהוביל ליוזמה זו הוא תופעת תיירות ה"בזק" - מבקרים המגיעים לשעות ספורות, בעיקר מספינות קרוז או בטיולים מאורגנים, ותורמים מעט מאוד לכלכלה המקומית. בעוד שתיירים אלה אינם לנים במלונות או סועדים במסעדות המקומיות, הם מייצרים עומס משמעותי על התשתיות העירוניות, מגבירים את הלכלוך ומשבשים את שגרת החיים של התושבים המקומיים.
העירייה נקטה בצעדים נוספים להתמודדות עם התופעה, כולל הגבלת גודל הקבוצות המאורגנות ל-25 משתתפים לכל היותר, ואיסור על שימוש במגפונים במרחב הציבורי. הכספים שייאספו מדמי הכניסה מיועדים לשיפור התשתיות העירוניות ואיכות החיים של התושבים המקומיים, במטרה ליצור איזון בין שימור המורשת התרבותית העשירה של העיר לבין הצורך בתיירות בת-קיימא.
המהלך של ונציה מייצג מגמה רחבה יותר באיטליה ובערים היסטוריות ברחבי העולם, המחפשות דרכים חדשניות להתמודד עם אתגרי התיירות המודרנית. הצלחת התוכנית עשויה להוות מודל לערים אחרות המתמודדות עם אתגרים דומים, ומסמנת שינוי תפיסתי בגישה לניהול תיירות עירונית במאה ה-21.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה