תיירות

ענקית התעופה בתביעת ענק: זה הפיצוי המטורף שתדרוש בגלל תקלה

ענקית אבטחת המידע קראודסטרייק נתבעת על ידי דלתא איירליינס טוענת לרשלנות שהביאה לקריסה המטורפת ביולי האחרון ולאובדן הכנסות של 380 מיליון דולר ועלויות נוספות של 170 מיליון דולר
מערכת ice | 
מטוס דלתא (צילום פייסבוק - דלתא איירליינס)
דרמה בענף התעופה העולמי כאשר חברת דלתא איירליינס הגישה תביעת ענק נגד ענקית אבטחת המידע קראודסטרייק, בטענה כי רשלנותה והפרת חוזה מצידה הובילו לקריסת המחשבים המונומנטלית ביולי האחרון. התביעה, שהוגשה אתמול בבית משפט אמריקאי, חושפת את היקף הנזק העצום שספגה חברת התעופה - אובדן הכנסות של 380 מיליון דולר ועלויות נוספות של 170 מיליון דולר.
האירוע, שכונה "קטסטרופה עולמית" בכתב התביעה, נגרם מעדכון תוכנה פגום במערכת הגנת יחידות הקצה של קראודסטרייק. התקלה הובילה לשיתוק מוחלט של 8.5 מיליון מחשבים המריצים מערכת הפעלה של חברת מיקרוסופט, והשפעותיה הורגשו ברחבי העולם - החל מבתי חולים וגופי ממשל, דרך שדות תעופה ונמלים, ועד לבנקים וגופי שידור. התוצאה המיידית הייתה ביטול של כ-7,000 טיסות בארצות הברית בלבד.

בכתב התביעה טוענת דלתא כי קראודסטרייק "עיגלה פינות" ועקפה את תהליכי בקרת האיכות שלה עצמה במטרה להגדיל את רווחיה. יתרה מזאת, החברה מאשימה את קראודסטרייק בכך שתוכנת ה"פלקון" שלה יצרה וניצלה פרצת אבטחה במערכת ווינדוס, שאפשרה את התקנת העדכון הפגום למרות שאופציית העדכון האוטומטי הייתה מבוטלת במחשבי החברה.
בתגובה, דובר קראודסטרייק דחה את הטענות בתוקף, באומרו כי "טענותיה של חברת התעופה מתבססות על מידע שגוי, מראות חוסר הבנה לגבי אופן הפעולה של מערכות אבטחת סייבר, ומהוות ניסיון להסיט את האשם ממערכת ה-IT המיושנת בה בחרה להשתמש". עם זאת, מנכ"ל החברה, ג'ורג' קורץ, כבר התנצל בעבר על התקלה, והחברה התחייבה לשנות את שיטות עבודתה למניעת הישנות מקרים דומים.
השלכות האירוע כבר משפיעות על ביצועי קראודסטרייק, שנאלצה להוריד את תחזיותיה באוגוסט. התביעה, שמבקשת לא רק לכסות את ההפסדים הישירים אלא גם הוצאות משפט ופיצויים נוספים, צפויה להוות מקרה מבחן משמעותי בתחום אחריות חברות אבטחת המידע כלפי לקוחותיהן, ועשויה להשפיע על האופן בו חברות טכנולוגיה מתייחסות לתהליכי בקרת איכות ועדכוני תוכנה בעתיד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה