תיירות

חברת תעופה חדשה בישראל: משרד התחבורה מתכונן למהפכה

מנכ״ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים בוועידת התחבורה של ג׳רוזלם פוסט, אתר וואלה ומעריב: ״מדיניות שרת התחבורה מוכיחה את עצמה ואנו שומרים על שמים פתוחים״, גם טען: "מי שבוגר מספיק להזמין כרטיס טיסה, בוגר מספיק להבין שבסיטואציה הנוכחית יתכן וטיסת החזור שלו תתעכב״. וגם: חברת התעופה החדשה בישראל
מערכת ice | 
טיסה לחו"ל (צילום shutterstock)
״החל מה-7 באוקטובר, משרד התחבורה שומר על רציפות תעופתית ושמיים פתוחים ובמהלך כל תקופת הלחימה, בהנחיית שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב, רת״א נמצאת בקשר הדוק עם כל הרגולטורים בעולם״. כך אמר מנכ״ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן-זקן, בוועידת התחבורה של ג׳רוזלם פוסט, וואלה ומעריב. 
הוא ציין כי בהתאם להתפתחויות אתמול והמלצת האיחוד האירופי לחברות התעופה לא להגיע לישראל, קיימה השרה רגב, הערכת מצב בה נבחנו הפעולות הנדרשות בכל הצירים הבינלאומיים וכמו כן בוצעה פניה אל מנהל רשות התעופה האירופאי, ומתנהלת עבודה רציפה אל מול הגורמים הרלוונטיים.

״השרה קיימה אתמול שיחה עם השר גרג גוליאש, שר במשרד ראש ההמשלה ההונגרי, היות והונגריה מכהנת כנשיאת האיחוד האירופי, על מנת לשנות את ההמלצה של האיחוד. השר גוליאש הבטיח לשרה רגב שהוא יפעל בנושא על מנת לשנות את ההחלטה. מדיניות השר. רגב הוכיחה את עצמה ואנו שומרים על שמים פתוחים״. 
בן זקן נשאל לגבי תכנית שהציגה השרה רגב לחילוץ ישראלים  ואמר: ״פתחנו את ה׳האבים׳ התעופתיים  מנמלי תעופה מרכזיים בלרנקה ואתונה כדי להקל על הנוסעים שרוצים לשוב ארצה להגיע לשם ומשם יתוגברו הטיסות לארץ. שרת התחבורה הכינה תכנית סדורה ונתב״ג פועל כרגיל״. 
עם זאת אמר מנכ״ל משרד התחבורה כי ״מי שבוגרים מספיק להזמין כרטיס טיסה גם בוגרים מספיק להבין שבסיטואציה הנוכחית יתכן וטיסת החזור שלהם תתעכב״ אמר בן-זקן. בן זקן ציין כי אחרי עשרות שנים, בהובלת השרה רגב קמה חברת תעופה ישראלית חדשה בעיצומה של המלחמה אייר חיפה. 
״חרף המצב הביטחוני המורכב, אנו מצליחים לא רק לשמור על שמיים פתוחים, אלא אף להרחיב את אפשרויות הטיסה לאזרחי ישראל. שיתוף הפעולה עם אייר חיפה מדגים את חוסנו של ענף התעופה שלנו ואת מחויבותנו להמשיך ולפתח אותו, גם בתקופות מאתגרות״.
ממחר (שני) תפעיל אייר חיפה שתי טיסות יומיות מנתב"ג לאילת ובמהלך חודש אוקטובר תבצע טיסות לקפריסין, דבר שיאפשר פתרון נוסף לתושבי ישראל. המנכ״ל הוסיף ואמר ״חזרנו מכנס אינוטראנס בגרמניה - יריד הסחר לטכנולוגיית תחבורה הגדול והחשוב בעולם בתחום הסעת ההמונים.  היה ניתן לראות את הביקוש האדיר בקרב משקיעים וחברות ענק בינלאומיות שהביעו עניין רב בפרוייקטי התשתית של משרד התחבורה; פרוייקט המטרו ופרוייקט חיבור ישראל מקרית שמונה לאילת״. 
״רק בשנה האחרונה, תוך כדי לחימה, שרת התחבורה סגרה את תקציב הקו הירוק באמצעות נת״ע בעלות של 6.5 מליארד שקל, לצד רכש קרונות של רכבת ישראל בהיקף של 1.2 מיליארד יורו אין בליבי ספק כי כשהמלחמה תחלוף הכלכלה תציג זינוק״.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה