תיירות

ענקית הנדל"ן במהלך מטורף: רכשה רשת מלונות ובדרך לבורסה

קבוצת ישראל קנדה מלונאות מתכננת כניסה לבורסה באמצעות חברת די.אן.איי. המהלך המתוכנן של רוזן וטוכמאייר כולל החלפת מניות בין שתי החברות שבשליטתם, כך שדי.אן.איי תהפוך לחברת בת ציבורית שתתמקד בתחום המלונאות. השוק הגיב בהתלהבות לחדשות, עם זינוק של 16.22% במחיר מניית די.אן.איי
מערכת ice | 
ברק רוזן ICR קנדה ישראל (צילום חן גלילי)
במהלך מפתיע שמסעיר את שוק ההון הישראלי, קבוצת ישראל קנדה מלונאות מתכננת כניסה לבורסה באמצעות חברת די.אן.איי. מהלך זה מגיע בעקבות הודעתה של החברה על רכישת חלק ממלונות קבוצת בראון, ומסמן שינוי אסטרטגי משמעותי בפעילותה. ברק רוזן ואסי טוכמאייר, בעלי השליטה בישראל קנדה, מובילים את המהלך שצפוי לשנות את פני תעשיית המלונאות המקומית.
על פי פספורטניוז, העסקה המתוכננת כוללת רכישת הפעילות העסקית של 18 מלונות - 10 בישראל ו-8 ביוון - תמורת סכום כולל של כ-100 מיליון שקל. חלק מהתשלום יבוצע במזומן, והיתרה באמצעות נטילת או הסבת חוב לישראל קנדה מלונאות. מהלך זה מהווה הרחבה משמעותית של פורטפוליו הנכסים של החברה ומחזק את מעמדה בשוק המלונאות האזורי.

די.אן.איי, החברה שדרכה מתוכננת הכניסה לבורסה, עברה גלגולים רבים מאז הקמתה ב-2004. מחברה פרטית שהתמקדה בטכנולוגיות רפואיות, היא הפכה לחברה ציבורית ב-2007, ולאחרונה הרחיבה את פעילותה לתחום הנדל"ן בארה"ב. כעת, תחת הנהגתו של יו"ר החברה ארז נבון, בנו של הנשיא החמישי של ישראל, החברה עומדת בפני שינוי דרמטי נוסף.
המהלך המתוכנן של רוזן וטוכמאייר כולל החלפת מניות בין שתי החברות שבשליטתם, כך שדי.אן.איי תהפוך לחברת בת ציבורית שתתמקד בתחום המלונאות. השוק הגיב בהתלהבות לחדשות, עם זינוק של 16.22% במחיר מניית די.אן.איי בסוף יום המסחר האחרון. הציפייה היא שהכנסת נכסי המלונאות לחברה תגדיל משמעותית את ערכה, שכבר עומד על כ-95 מיליון שקל.
עסקה זו משקפת מגמה רחבה יותר בשוק הישראלי של חיפוש אחר הזדמנויות צמיחה וגיוון בתקופה של אי-ודאות כלכלית. היא מדגימה כיצד חברות מנצלות את המצב הנוכחי לביצוע מהלכים אסטרטגיים, כפי שניתן לראות גם בפעילותן של חברות אחרות בענף, כמו פתאל, השוקלת הרחבת אג"ח. בעוד שהתוצאות הכספיות של די.אן.איי לחציון הראשון של 2024 מראות רווח ניכר, בעיקר בזכות שערוך נכסים, הכניסה לתחום המלונאות צפויה להביא לשינוי משמעותי בפרופיל העסקי והפיננסי של החברה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה