תיירות

המס המרגיז יבוטל ב-1.7.2025: בשורה נהדרת לטסים לחו"ל

התאוששות התעופה של שבדיה לאחר מגפת הקורונה פיגרה אחרי שכנותיה, בעיה שהוחמרה על ידי מס התעופה. עם ביטול המס, ממשלת שבדיה מאותתת על רצינותה בהחזרת אפשרויות הטיסה לכל אזרחיה ומושכת תשומת לב של משקיעים פוטנציאליים
מערכת ice |  7
טיסות-אילוסטרציה AI (צילום shutterstock)
שבדיה מובילה מהפכה בתעשיית התעופה העולמית עם החלטתה לבטל את מס התעופה החל מה-1 ביולי 2025. צעד זה, שזכה לברכתו של ארגון התחבורה האווירית הבינלאומי (יאט"א), מסמן שינוי מגמה משמעותי בגישה למיסוי בתחום התעופה ומעלה שאלות נוקבות לגבי האיזון בין פיתוח כלכלי לבין שמירה על הסביבה.
ההחלטה השבדית מבוססת על ההבנה כי מיסוי על נוסעים בטיסות אינו יעיל מבחינה כלכלית או סביבתית. רפאל שוורצמן, סגן נשיא אזורי של IATA לאירופה, מדגיש כי קישוריות אווירית משופרת מגבירה את יכולת הייצור של המשק ומובילה להכנסות גדולות יותר ממיסים בטווח הארוך. זאת, בניגוד לתפיסה המסורתית שראתה במיסוי כלי לצמצום הביקוש לטיסות ולהפחתת פליטות גזי חממה.

מעניין לציין כי התאוששות התעופה של שבדיה לאחר מגפת הקורונה פיגרה אחרי שכנותיה, בעיה שהוחמרה על ידי מס התעופה. עם ביטול המס, ממשלת שבדיה מאותתת על רצינותה בהחזרת אפשרויות הטיסה לכל אזרחיה ומושכת תשומת לב של משקיעים פוטנציאליים. זהו מהלך אסטרטגי שעשוי להשפיע על מדיניות התעופה במדינות אחרות באירופה ומעבר לה.
אולם, ההחלטה מעלה גם שאלות קריטיות לגבי האיזון בין צמיחה כלכלית לבין אחריות סביבתית. שוורצמן מדגיש כי התעופה חייבת להגיע לאפס פליטות CO2 נטו עד 2050, אך טוען כי הפתרון טמון בהשקעה בדלק תעופה בר קיימא ובטכנולוגיות חדשניות, ולא במיסוי. שבדיה, עם תעשיית התעופה המפותחת שלה והמשאבים הטבעיים העשירים, נמצאת בעמדה אידיאלית להוביל את המאמץ הזה.
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    דיי כבר עם החרטוט הזה (ל"ת)
    דני 09/2024/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 5.
    האיסלם זה אחד הדברים הכי מפחידים שיש
    מאיר 09/2024/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני רוצה לנסוע לאירופה מבלי לראות מוסלמים עוקפים בתור ומתלבשים כמו נינג'ות טוסו לפולין ורומניה עדיף בהרבה על צרפת ולונדון שאי אפשר לדעת מי עומדת מולך ומה הכוונות של אותו מוסלמי כאשר ידע שאתה יהודי
    סגור
  • 4.
    המוסלמים בשבדייה
    צורי 09/2024/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שבדיה היא מדינה יפה מאוד . הבעייה העיקרית של זה המהגרים הרבים שהגיעו לשם למשל במלמו העיר יש קהילה מוסלמית גדולה טבשכונות מסוימות המשטרה לא יכולה להכנס כי הם שורפים כל רכב משטרתי שנכנס לשם.
    סגור
  • 3.
    מוות םמ6סלמים בשבדיה. לגרש המוסלמים ויגיעו ישראלים (ל"ת)
    ספיץ 09/2024/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    הבעיה של שבדיה זה המוסלמים שכבשו אותה
    מרק 09/2024/05
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מיסים זה קשקוש. הבעיה היא המוסלמים הבורים והאלימים שכבשו את שבדיה. גם לבנון נחשבה לשוויץ של המזרח התיכון. כל מקום שי אחוזים גבוהים של מוסלמים יש אלימות ופחד. המקומיים כבר לא מסתובבים בכל מקום. רק בשכונות שאין מוסלמים. מישהו ביקר לאחרונה במרסי שהייתה פעם מרכז תרבותי צרפתי והיום נראית כמו ג'נין
    סגור
  • שטויות במיץ עגבניות!
    יומי 09/2024/06
    הגב לתגובה זו
    0 1
    להזכירך, לא במדינות מוסלמיות הכניסו יהודים לתנורים! בארצות מוסלמיות זכו היהודים בדרך כלל ליחס מגן ומכבד, במיוחד במרוקו המלך אהב אותם! דווקא המרוקאים שונאים ערבים ומוסלמים, תוצאה של שנאה עצמית ורגשי נחיתות מוצדקים!
    סגור
  • 1.
    כל האליטה שמנהלת את תרמית
    דוד 09/2024/05
    הגב לתגובה זו
    1 1
    הבר ריימא טסה לכל מקום במטוס פרטי, גם לועידת האקלים מגיעים מאות במטוס פרטי (הם לא מזהמים? להם מותר?). עוד הוכחה לכך שמס הפחמן הקרב הוא רק בשביל לרוקן את כיסי הציבור ולא למען האקלים.
    סגור