תיירות

זהו שדה התעופה המקושר ביותר בעולם - ולמה אין סיכוי שתגיעו לשם

הוא מארח 90 מילון נוסעים בשנה, מחבר בין אסיה לאירופה והיה אחד המקומות החביבים ביותר על ישראלים, רק לפני שנה. מדוע לא תוכלו לטוס דרך שדה התעופה שזכה למיקום המושלם?

מערכת ice |  2
שדה תעופה (צילום freepik)
נמל התעופה IGA באיסטנבול, שנפתח רק לפני שש שנים ב-2018, נבחר כנמל התעופה המקושר הטוב ביותר בעולם, על פי נתונים חדשים של חברת ניתוח התעופה סיריום.
שדה התעופה של איסטנבול ‏(Istanbul Grand Airport), שוכן במיקום מעולה בו - המזרח פוגש את המערב - על פי סיריום. משדה התעופה יוצאות 309 טיסות ללא עצירות ביניים ליעדים ברחבי העולם, רובן עם טורקיש איירליינס, המשרתת יותר מדינות מכל חברת תעופה אחרת.
לא פחות מ-90 מיליון נוסעים בשנה עוברים בנקודה הגלובלית ביותר בטורקיה, מה שהופך את נמל התעופה לשביעי ברשימת נמלי התעופה העמוסים ביותר בעולם. אגב, אם הוא יצטרך להתרחב בעתיד, אין לו בעיה, לשדה התעופה יש קיבולת שנתית של 200 מיליון.
זה בהחלט עשוי לקרות היות והתנועה האווירית במחצית הראשונה של 2024 עלתה על הרמות של שנת 2019 - בפעם הראשונה מאז החלה מגיפת הקורונה.
"המיקום האסטרטגי שלנו בצומת הדרכים של אירופה ואסיה מאפשר לנו לשמש כמרכז חיוני לנסיעות בינלאומיות", אמר סלהטין בילגן, מנכ"ל נמל התעופה.
שלושה שדות תעופה אירופאים הם אלו שהגיעו למקומות הבאים ברשימה של סיריום: פרנקפורט במקום השני, שארל דה גול בפריז, במקום השלישי ואמסטרדם סכיפהול במקום הרביעי.
כזכור, בצל הסכסוך המדיני בין ישראל לטורקיה מאז פתיחת המלחמה בעזה, חברת התעופה טורקיש איירליינס ביטלה את כל טיסותיה לישראל ומישראל עד סוף חודש מרץ ב-2025. מספר הטיסות בין ישראל לטורקיה עומד כרגע על אפס, לעומת כארבעים טיסות ביממה בשיא ההזמנות בקיץ של השנה שעברה.
בסקר שנערך מוקדם יותר השנה על ידי חברת גיאוקרטוגרפיה התברר ש-82 אחוזים מהנשאלים הישראלים השיבו כי לא יטוסו לטורקיה גם אם היחסים ישתפרו.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    רונלי העלובה
    אין לי סיכוי להגיע 09/2024/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין סיכוי שאני אגיע לשם או למשהו בחיי. אני מתוסכלת בת 30 ולא עושה כלום עם עצמי
    סגור
  • 1.
    רונלי העלובה
    אין סיכוי שאני אגיע 09/2024/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין סיכוי שאני אגיע אי פעם למשהו בחיי. אני מתוסכלת בת 30 ולא עושה כלום עם עצמי. אין סיכוי שאני אגיע אי פעם למשהו בחיי. אני מתוסכלת בת 30 ולא עושה כלום עם עצמי
    סגור