תיירות

שורה של שריפות ענק משתוללות באתונה: אלפים פונו מבתיהם | צפו

יוון עולה בלהבות: כוחות כיבוי והצלה נלחמים בשעה זו בקרוב ל-40 שריפות שפרצו באזור אתונה ביום שבת האחרון. מאז, הלהבות התפשטו מה שהוביל לפינוי של אלפי תושבים. החשש הוא שהלהבות יגיעו גם לאתונה
מערכת ice | 
שריפת הענק באתונה (צילום צילום מסך X)
ביום שבת האחרון, פרצו באזור אתונה בירת יוון קרוב ל-40 שריפות בכמה מוקדים שונים. כוחות כיבוי והצלה ממשיכים גם בשעה זו להיאבק בשריפות שמתפשטות כעת לכיוון הפרברים הצפוניים של אתונה.
בעקבות המצב החמור, הרשויות ביוון החליטו לפנות אלפי תושבי מבתיהם מחשש שהשריפות ימשיכו להתפשט. בזמן שהאירוע החל ראש הממשלה היווני קיריאקוס מיצוטקיס, שהה בחופשה עם משפחתו, אך בשל חומרת המצב הוא נאלץ לקצרה ואתמול (ראשון), הוא חזר לאתונה על מנת לנהל את המשבר הנוכחי. 
 
כאמור אתמול במהלך שעות הצהריים, פרצה שריפת ענק במרחק של כ-35 קילומטרים מצפון לאתונה ובמהלך הלילה השריפה המשיכה והתפשטה גם דרומה. הלהבות, הגיעו גם לשיא של 25 מטרים וכוחות כיבוי והצלה נלחמים בלהבות לצד מטוסי ומסוקי כיבוי שפועלים גם הם באזור. תחזית מזג האוויר לא פועלת לצידם של כוחות הכיבוי כאשר הרוחות צפויות להתחזק מה שעלול להגביר את האש ולהעמיד את חיי התושבים בסיכון גבוה.
מלבד תושבי אתונה, פונו גם תושבים מ-11 כפרים שונים שנמצאים בסמוך למוקדי השריפות. אלפי המפונים, בילו את הלילה במלונות ובאולמות ספורט. לפי פרטים שנמסרו מהרשויות ביוון, בכמה מוקדים נרשמה התנגדות מצד התושבים להתפנות, אך אלו מצאו עצמם לבסוף לכודים בלהבות וכוחות הכיבוי הצליחו לסייע לחלק מהם. שני כבאים נפגעו קל וכמה אזרחים נזקקו לטיפול בבית החולים בעקבות שאיפת עשן.
 
נכון לעכשיו, כחצי משטחה של יוון נמצא כעת תחת אזהרת שריפות חמורה שככול הנראה תישאר בתוקף עד ליום חמישי. כאמור, השריפה פקדה את יוון בשנה שבה נשברו בה מעלות החום, כאשר על פי השירות המטאורולוגי המקומי, החודשים יוני-יולי היו החמים ביותר ביוון מאז 1960.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה