תיירות

גל שריפות ביעד האהוב על הישראלים: איפה נערכים לפינוי אלפי תיירים?

יוון וקפריסין נאבקות בגלי שריפות וחום עזים, חלקן נגרמו עקב סערות ברקים. תיירים רבים החליטו לעזוב את האיים לטובת מקומות אחרים. גל חום נוסף באזור אתונה וסלוניקי צפוי לפקוד אותן בשבוע הבא, עם טמפרטורות שצפויות להגיע עד ל-38 מעלות
מערכת ice | 
אתונה, יוון (ארכיון) (צילום נתי שוחט/פלאש 90)
יוון וקפריסין, שתיים מהמדינות האהובות ביותר על התייר הישראלי, נמצאות בימים אלו במאבק של ממש בגלי שריפות וחום עזים. אלו מספקים השפעה ניכרת על התיירים בחלק מהאיים והיעדים. ביוון, באזור אתונה, שריפות נגרמו כתוצאה מסערת ברקים, שכללו גשם וברד. זהו מזג אוויר תקופתי בלתי נפוץ.
על פי דיווח של שמעון יעיש בישראל היום, בכרתים כובו השריפות באזור הירקליון. כעת משתוללות מספר שריפות בסיטיה בקצה המערבי של האי, גם כן כתוצאה מברקים. נכון לעכשיו לא הושגה שליטה על האש בסיטיה. באי קוס כובתה השריפה הגדולה שגרמה לפינוי אלפי תיירים ותושבים.
 
האי עדיין אפוף ריח כבד של עשן, ותיירים רבים החליטו לעזוב את האי לטובת מקומות אחרים. מומחי אקלים אמרו היום בערוץ הטלוויזיה ERT כי גל השריפות היה החמור ביותר שנרשם בחודש יוני ב-15 השנים האחרונות. ביוני השנה נשרף שטח הגדול פי 3 מהשטח שנשרף בממוצע בחודש.
במהלך סוף השבוע ותחילת השבוע הבא, צפוי גל חום נוסף באזור אתונה וסלוניקי, עם טמפרטורות שצפויות להגיע עד ל-38 מעלות. באתונה, בכרתים ובאיים נוספים החלו בימים האחרונים בפעולות חישוף ובנייה של כבישים חוצצי אש ליד ריכוזי אוכלוסייה, למנוע משריפות להתפשט.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה