תיירות

פוחדים להיתקע בחו"ל? משרד התחבורה מציג מתווה לטסים

כהכנה למתיחות הציגה שרת התחבורה תכנית על-פי יוקצו מטוסים מסוג הרקולס על מנת להשיב טסים מיוון וקפריסין. במשרד הביטחון לא מאשרים, וטוענים כי לא הובטחו מטוסים שכאלה במקרה של הסלמה. המשק מתכונן לאפשרות ללחימה אינטנסיבית 
מערכת ice | 
אילוסטרציה (צילום shutterstock)
ישראל נערכת למצב של הסלמה בכמה חזיתות בעקבות התקיפות האחרונות והחיסולים באיראן ולבנון. אחת מהבעיות שעומדות בפני ישראלים רבים היא ביטול הטיסות אל ישראל. שרת התחבורה מירי רגב, שאחראית על הנושא, הודיעה בעקבות המתיחות הביטחונית על מתווה חדש שאמור לסייע לאזרחים ישראלים בחו"ל. 
על פי פרסום ynet שרת התחבורה ביקשה ממשרד הביטחון שיקצה טייסים ומטוסים מסוג הרקולס. על-פי התכנית שהציעה השרה המטוסים יאספו את הנושאים הישראלים שיגיעו באמצעות טיסות עצמאיות למדינות סמוכות כמו יוון וקפריסין. בתשובה לתכנית השיב משרד הביטחון כי הוא אינו יכול להבטיח למשרד התחבורה שימוש במטוסים של חייל האוויר במצב של הסלמה. ביקורת חריפה נשמעה על רגב בנוגע להתנהלותה כשרת תחבורה אחרי אירועי ה-7 באוקטובר, בין השאר בתחקיר שהוצג בתכנית המקור של רביב דרוקר ברשת 13. 
נכון לשעה זו אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף, אך נראה כי כולם נערכים למצב של מלחמה אינטנסיבית. משרד הכלכלה פרסם רשימה של מאות סופרים שימשיכו לפעול גם במצב של הסלמה, בהתאם להנחיות פיקוד העורף. גם המשרד להגנת הסביבה נערך בחשש לפגיעה במפעלים המחזיקים חומרים מסוכנים, וקופות החולים הוציאו הנחיות מיוחדות לאנשים הנעזרים במכשירי נשימה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה