תיירות

חופשה עם הטליבאן? נגד כל הסיכויים התיירות במדינה הזאת דווקא עולה

מחפשים את היעד הבא? אומנם המל"ל הטיל אזהרת מסע על האזור הזה, אבל מסתבר שיותר ויותר אזרחים זרים מגיעים לנפוש. למרות היחס הנושאי לנשים ואולי דווקא בגלל ההיסטוריה? באפגניסטן מנסים ליצור תדמית חדשה
מערכת ice | 
חיים אמריקאים בקאבול (צילום U.S. Central Command Public Affa)
חופשה באפגניסטן אולי לא נשמעת כמו בילוי חלומי, אבל בשנים האחרונות יותר ויותר תיירים בוחרים להגיע ולנפוש במדינה. על-פי דיווח סוכנות הידיעות AP, בשנת 2021 הגיעו לאפגניסטן 691 תיירים בלבד, אבל בשנה שעברה המספר הזה גדל בצורה חדה - 7,000 תיירים הגיעו לאפגניסטן. 
הטליבאן, ששולט במדינה, אומנם אינו מוכר כשלטון לגיטימי על ידי מדינות העולם, אבל הוא מנסה להגביר את התיירות במגוון אמצעים. בעוד נשים ילידות המקום אינן מורשות לצאת לרחוב ללא גבר מלווה, מכוני היופי נסגרו וכניסתן של נשים לחדרי כושר אסורה, תיירות יכולות להנות מספא לנשים. הספא נפתח מחדש, לאחר חודשי סגירה ארוכים, במלון חמשת הכוכבים היחיד. 
המל"ל ממליץ כמובן לישראלים, גם לאלו בעלי דרכון זר, שלא להגיע לאפגניסטן. להתרעות אלו מצטרפות מדינות רבות, ביניהן ארצות הברית שהטילה על המדינה אזהרה ברמה 4, הרמה הגבוהה ביותר. בשנה שעברה אף הוכתרה המדינה בתור המדינה המסוכנת ביותר בעולם. למרות זאת, גורמים רשמיים בלשכת התיירות של אפגניסטן לא מוותרים, לדבריהם, אחד מהדברים שהופכים את המדינה שלהם ליעד עדיף הוא ההיסטוריה של המקום והם גם מציינים כי תקיפות ואלימות של תיירים בפקיסטן הן דווקא "טובות עבורם" כי הם מעודדים תיירים לבחור בארצם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה