תיירות

מתכננים חופשה בחו"ל? היעד המפתיע במזרח שהישראלים גילו מחדש

ויאטנם, מייצרת חוויה של ניגודיות בין עתיק לחדש, מיעוטים אתניים רבים ותרבויות שונות, טבע עוצר נשימה וגם חופשת בטן-גב. הקהל הישראלי חוזר להתעניין
גל גרינברג | 
ויאטנם (צילום Adobe Express)
אם בעבר, ויאטנם נחשבה ליעד פופולארי בעיקר בקרב מטיילים צעירים היוצאים למזרח בטיול הגדול לאחר השירות הצבאי, בשנים האחרונות הדבר השנתה ויותר ויותר קהל בוגר לרבות משפחות שמחפשות יעדים חדשים במזרח הרחוק, נכנס בשעריה של המדינה.
ויאטנם, שידעה במשך עשרות שנים מאבקים צבאיים במאה הקודמת, הפכה ליעד אהוב ומוכר, המשלב בין חדש לישן, טבע וחופים, וקולינריה עשירה בטעמים. אנחנו ב-FLYEAST מזהים בתקופה האחרונה ובצילה של המלחמה, התעניינות גוברת בקרב קהל התיירים לבקר במדינה לתקופה של מספר שבועות.
מה חשוב לדעת?
ויאטנם ממוקמת על הים הדרום סיני, כאשר מצפונה סין וממערבה לאוס וקמבודיה. עיר הבירה שלה היא האנוי הנמצאת בצפונה של המדינה ו-10,000 דונג – המטבע המקומי, שווים לבערך שקל וחצי ישראלי. לויאטנם ניתן להגיע כעת בטיסות המשך מדובאי או מבנגקוק.
בשל גודלה העצום, ויאטנם מוחלקת לשלושה אזורים עיקריים – צפון, מרכז ודרום, כאשר בכל אחד מהם מזג אויר שונה בין עונה לעונה ומומלץ להתעדכן לפני הנסיעה לכל אחד מהאזורים השונים. עוד חשוב לציין שיש צורך בויזה בטרם ההגעה למדינה. 
חוויה של ניגודים
לויאטנם מסורת ותרבות עתיקה, טבע ונופים מרהיבים, כפרי דייגים קטנים לצד ערים מודרניות וצפופות. הדבר מתבטא בפגודות שנבנו לפני 1,500 שנים, למול גורדי השחקים בעיר הבירה האנוי; בשדות האורז הבלתי נגמרים וטבע עוצר נשימה, מפרץ האלונג ביי שהוא אחד משבעת פלאי תבל בוא ניתן לחזות בצוקים המזדקרים ממי האוקיאנוס, חופים מרהיבים, וכמובן חוויה קולינרית שהפכה לשם דבר בקרב חובבי המטבח בכל רחבי העולם.
מה אסור לפספס?
ראשית, אי אפשר לעשות טיול לויאטנם מבלי לשוט במפרץ האלונג ביי, הנמצא כ-160 קילומטרים מעיר הבירה האנוי. במפרץ, שכאמור זכה לתואר אחד משבעת פלאי תבל, ישנם כ-3,000 איים קטנטנים המזדקרים ממי הים, ואפשר לצאת ממנו לשייט של חצי יום ועד מספר ימים בודדים.
עיר הבירה האנוי, הנמצאת בצפונה של המדינה ומשלבת בצורה מרתקת בין עבר לעתיד, עם הפגודות העתיקות, המגדלים המודרניים ואף הבנייה בסגנון הצרפתי מהתקופה הקולוניאלית ניתן לטייל בסמטאות העיר העתיקה, לבקר במקדש Ngon Son במוזיאון הו צ'י מין על שם המנהיג המקומי, פגודת הבשמים, שוק הלילה ושוק דונג סואן. האנוי היא העיר השנייה בגודלה במדינה כאשר סייגון, המכונה גם הו צ'י מון, היא הגדולה שבויאטנם.
בעיר, חיי לילה ובילוי מהנים ולצידם מומלץ לבקר לבקר בארמון האיחוד, במוזיאון שרידי המלחמה, בקתדרלת נוטרדאם, במקדש ההינדי הססגוני- מאריאמן ובפגודת הקיסר. בנוסף, רצוי לבקר גם בדלתת המקונג הסמוכה לסייגון, לצאת לשייט על הנהר וליהנות מכפרים ציוריים ושווקים לאורכו. במרכזה של המדינה, שוכנת עיר הנמל הויאן, שהייתה בהיסטוריה שלה מרכז מסחרי חשוב למזרח הרחוק ומוגדרת כאתר מורשת עולמי על ידי אונסקו. ברובע העתיק שלה, יתגלו לכם חנויות עם חזיתות עץ וגגות רעפים ציוריים.
בויאטנם ישנם מיעוטים אתניים רבים, המתגוררים בהרים בקרבת העיירה סאפה. אנשי השבטים שם עוסקים בחקלאות ומתנהלים על פי מסורות עתיקות. בסאפה, שהינה עיירת נופש הנמצאת בצפון-מערב המדינה, ניתן להנות מנוף הררי מדהים, עמקים והרים בהם מגדלים המקומיים אורז בטראסות מוצפות במים. אפשר לצאת לטיולים טראקים בין הכפרים, לחוות את חייהם של המקומיים, לטייל בשווקים המיוחדים ולהגיע להר Ham Rong המציג תצפית נוף עוצר נשימה, גני סחלבים, גן סלעים ומופעים מסורתיים.
חוויה נוספת שמציעה ויאטנם היא מרחב החופים האדיר שנמצא לכל צידה המזרחי של המדינה לאורך 3,000 קילומטרים, כשלצידם איים קטנים שנמצאים בתחומה. עשויה זו להיות עבורכם חוויה זולה ורגועה יותר ממה שמציעה תאילנד למשל.
אז מה יש לראות?
לא הרחק ממפרץ ההאלונג ביי שהוזכר בכתבה, אפשר למצוא את האי קאט בה שבמרכזו ישנם חופים נהדרים כמו  קאט קו 1, 2 ו-3 בחלקו הדרום מזרחי. חוף נוסף שנמצא ממול למפרץ האלונג ביי הוא חוף Minh Chau  או בשמו השני חוף רובינזון, על האי Quan Lan, מעט צפונה מקאט בה שהוא חוף רחב ושטוח.
במרכזה של המדינה נמצאת העיר דה נאנג, שבה ישנם חופים יפים שאפשר גם לצלול ולשנרקל בהם. בין החופים הידועים הוא חוף מאי קה הידוע גם בשם China Beach. חוף נוסף שנמצא בעיר הוא Thanh Binh המומלץ למשפחות ויש בו פעילויות ספורט כדוגמת סקי מים ושייט. בעיר הויאן שגם כבר הוזכרה בכתבה, ישנה רצועת החוף מומלצת למטיילים – Cua Dai המציעה בין היתר מסעדות טובות ומקומות לינה.
בדרומה של המדינה, נמצאת העיר נה טראנג, המהווה יעד מועדף לכל מי שמחפש בטן-גב, עם נוף מרהיב למפרץ ואיים קטנים. בעיר רצועת חוף עם טיילת יפה המלאה במסעדות ובארים. לא הרחק ממנה, כ-50 קילומטרים, נמצאת מנה טראנג ובה חוף יופ לק, שהוא הגלויה המושלמת לחוף טרופי עם עצי קוקוס, ים כחול וצלול וחול לבן ורך.
יעד נוסף ופופולארי בקרב התיירים במדינה הוא מוּינה (Mui Ne) עם נוף יוצא דופן ופעילויות רבות בקרבת החוף. עוד יעד המציעה חוויה חופית מהנה הוא האי פוּקוק שנמצא ממש סמוך לקמבודיה אבל שייף לויאטנם. באי, ישנם מספר חופים שכל אחד מציע מהם חוויה שונה – בין אלו שיש בהם תיירים רבים וחיים שוקקים, לבין חופים שקטים ורגועים יותר.
הכותב הוא גל גרינברג, מנהל האופרציה בחברת התיירות FLYEAST
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה