תיירות

טסים לחו"ל? ללא הפגנות, אוכל מדהים ונוף חלומי - זה היעד שלכם

בשל המצב, הקהל הישראלי מעדיף חופשות קצרות ויעדים קרובים, כאשר יוון וקפריסין נמצאות בראש אל ישנו יעד במרחק לא רב מיוון והוא אהוב מאד על הישראלים, מדובר כמובן על איטליה הנפלאה. וכשמדברים על חופשה "חלומית" באיטליה, מדברים על טוסקנה הקסומה
גל גרינברג | 
איטליה (צילום Adobe Express)
הקיץ הקרוב הוא שונה לחלוטין מבחינת ענף התיירות היוצאת מישראל. בשל המצב, הקהל הישראלי מעדיף חופשות קצרות ויעדים קרובים, כאשר יוון וקפריסין נמצאות בראש טבלת הביקושים. חברות זרות רבות טרם חזרו לפעול במתכונת שלפני ה-7 באוקטובר והביקושים ליעדים שהיו פופולאריים עד תחילתה של המלחמה כדוגמת לונדון וכמובן טורקיה, צנחו מטה.
כמנהל האופרציה בחברת התיירות FLYEAST, אני נשאל רבות לאילו יעדים כדאי לישראלים לטוס לחופשה קרובה והתשובה שלי ללא ספק היא איטליה, שמהווה יעד בולט ומועדף לקהל הישראלי. מרחק טיסה קצר יחסית, מזג אויר מצוין, וללא הפגנות אנטי-ישראליות בניגוד למקומות אחרים ביבשת.
וכשמדברים על חופשה "חלומית" באיטליה, מדברים על טוסקנה הקסומה. רצף מרטיט של נופים מדהימים שנראים פשוט כמו ציור קסום מלא בצבעים של הטבע, עיירות וכפרים ציוריים המלאים בשפע של אמנות, תרבות והיסטוריה עתיקה, וכמובן מטבח משובח, הידוע ומוכר בחומרי גלם מקומיים איכותיים וכמובן יין המקומי, כאשר מומלץ מאד לבקר ביקבים הרבים באזור וללגום מהתוצרת הנהדרת.
הדרכים לטוסקנה ובתוכה
הדרך הנוחה להגיע לטוסקנה היא באמצעות טיסה לורונה, שמשם המרחק קצר יותר. משדה התעופה של ורונה ועד לחלקים הצפוניים של טוסקנה, ניתן להגיע בנסיעה של בערך כשעתיים. יש לציין כי טוסקנה נחשבת למחוז בינוני בגודלו הניתן לחצותו לכל אורכו במספר שעות נסיעה.
הדרך הטובה ביותר לטייל בטוסקנה היא באמצעות רכב כאשר רק באמצעותו להגיע אל הכפרים הנידחים, לחוות גם לינה בחווה, ולעשות סיור קוליאנרי, תרבותי ומיוחד. התחבורה הציבורית לכפרים והעיירות הקטנות אינה נוחה, איטית ובתדירות נמוכה מאד, ואף אינה משתלמת בהשוואה למחירי השכרת הרכבים במדינה. אולם, במידה ובחרתם להשתמש בתחבורה ציבורית, תוכלו להגיע מורונה  לפירנצה או לאחת הערים הגדולות ברכבת. כרטיס נסיעה ברכבת באיטליה כמו בכל אירופה, מוטב להזמין ככל שניתן מראש, הזמנה ברגע האחרון כרוכה לרוב בעלויות גבוהות יותר. משך הנסיעה ברבכת המהירה בין רומא לפירנצה הוא כשעה וחצי – שעתיים.
אמנות, תרבות, היסטוריה וקולינריה
בירתה של טוסקנה ואולי בירת ה"רנסאנס" היא פירנצה – בה נולדו מיכלאנג'לו, דה וינצ'י ובוטיצ'לי. העיר מלאת מוזיאונים, גלריות אמנות, כנסיות מפוארות, כיכרות וסמטאות בלתי נשכחות. ניתן למצוא בפירנצה יצירות אמנות מהמפורסמות בעולם, ובין המקומות המומלצים לבקר בהם הם הדואומו, גלריית אופיצי, פונטה וקיו וגשר ארנו. מלבד לפירנצה, טוסקנה משופעת בעיירות וערים היסטוריות נוספות.

סיינה למשל, היא עיר מדהימה על גבעות, שהעיר העתיקה שלה היא אתר מורשת עולמית של אונסקו. מומלץ לבקר בכיכר פיאצה די קמפו שנבנתה במאה ה-13. הכיכר מוקפת ארמונות לרבות ארמון העיר ולידה לכיכר נמצאת הדואמו הגותית. עיירה נוספת ומפורסמת היא סן ג'מיניאנו, שם ניתן לחזות ב14 המגדלים העתיקים וברחובות העיירה העתיקה וללקק גלידה הנחשבת לאחת מהטובות בעולם בכיכר הראשית של העיירה. עוד עיירה מדהימה ומרתקת בטוסקנה היא לוקה, שהייתה בירתה של המחוז בימי הביניים וידועה בהיסטוריה עתיקה שלה, כעיר הראשונה שקיבלה על עצמה את הנצרות. רצוי לבקר בחומות העיר שנבנו במאה ה-16 ושומרו בצורה מדהימה, לבקר בכנסיות העתיקות של העיר שנבנו בתקופות שונות של ההיסטוריה ולעלות למגדל גואיניג’י שנצפה בקו הרקיע של העיירה. ואיך אפשר שלא לבקר בפיזה ובמגדל הנטוי שנחשב לאחד מאתרי התיירות המפורסמים והמוכרים בעולם וכמובן שהוא בעצמו אתר מורשת שהוכרז על ידי אונסק"ו. מלבד למגדל, ניתן לבקר בקתדרלה, הבפטיסטריום וסביבת קאמפו דה מיקארולי – מבנים אלו מספרים את סיפור תור הזהב של סיינה מהמאות ה-12 וה-13.
כאמור, טוסקנה ידועה בעקבות היין המקומי האיכותי שלה שניתן למצוא בחבל קיאנטי, הנמצא בין פינרצה לסיינה. כאמור, מדובר באחד מקומות הפופולריים בקרב בתיירים בשל היינות המיוצרים בו ומומלץ לבקר ביקבים המקומיים וללגום מיין מקומי ומשובח. כאן, ניתן גם להתרשם ולהנות מהנופים עוצרי הנשימה של האזור, המלאים בטבע מרשים של הררים קטנים, צמחיה וכרמים. יעד כפרי נוסף שנחשב כחובה בגזרת טוסקנה הוא ואל דה-אור'צה, שכן מדובר באזור כפרי דרומי לסיינה, שהנו עמק עם נוף מדהים של גבעות עגולות וטבע צמחי, עיירות וכפרים עם אחוזות ומשקים ויופי מרהיב.
הכותב הוא גל גרינברג, מנהל האופרציה בחברת התיירות FLYEAST
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה