תיירות

טירוף בשדות התעופה בעולם: טריליון דולר תוך שנה אחת

הכנסות תעשיית התעופה צפויות לשבור שיא בשנת 2024 עם קרוב לטריליון דולר. הגידול בהכנסות נובע בעיקר מעלייה צפויה בתנועת הנוסעים, אף שתשואות תעופת המטענים צפויות לרדת. בסופו של דבר, ההכנסה הכוללת לכל קילומטר של טון נוסעים ומטענים, צפויה להישאר יציבה בהשוואה לשנת 2023
מערכת ice | 
טיסות בינלאומיות נכנסות ויוצאות (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני)
תעשיית התעופה הבינלאומית צפויה להגיע להכנסות שיא של כ-996 מיליארד דולר בשנת 2024, גידול של 10% לעומת השנה שעברה. זוהי הפעם הראשונה שההכנסות הכוללות של הענף יגיעו לערך נומינלי של קרוב לטריליון דולר - שיא חדש בתולדות התעופה העולמית.
הגידול בהכנסות נובע בעיקר מעלייה צפויה בתנועת הנוסעים, אף שתשואות תעופת המטענים צפויות לרדת. בסופו של דבר, ההכנסה הכוללת לכל קילומטר של טון נוסעים ומטענים, צפויה להישאר יציבה בהשוואה לשנת 2023.  

ההישג המרשים של תעשיית התעופה בשנה זו, בא לאחר שבשלוש השנים הקודמות 2020-2022 הכנסותיה הסתכמו בסכום נמוך יחסית של כ-880 מיליארד דולר בלבד, בשל ההשפעות השליליות של מגפת הקורונה.
וילי וולש, מנכ"ל איגוד התעופה הבינלאומי (IATA), הציג את התחזיות המעודכנות בכנס השנתי שנערך השבוע בדובאי. לדבריו, למרות אי הוודאויות הרבות שמאפיינות את התקופה, חברות התעופה ממשיכות לחזק את רווחיותן בזכות הביקוש החזק לטיסות שצפוי להגיע לשיא של 5 מיליארד נוסעים ב-2024.  
"התעופה היא חיונית לשאיפות ולשגשוג של בני האדם והכלכלה העולמית", אמר וולש והוסיף: "הרווחיות מאפשרת להשקיע במוצרים חדשים, לתת מענה לצרכי הלקוחות ולמצוא פתרונות להפחתת פליטות לקראת היעד של פליטות אפס עד 2050".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה