TOP 5

הבריאות במיץ תפוזים: 5 יתרונות לכוס מיץ סחוט ביום

מיץ תפוזים הוא מרכיב עיקרי בהרבה משקי בית ברחבי העולם, בעיקר בגלל טעמו המתוק ותחושת הרענון שהוא נותן למי שצורך אותו. הוא ידוע כעשיר בוויטמין C, אך היתרונות הבריאותיים שלו משתרעים הרבה מעבר לכך, אלו חמישה יתרונות מפתיעים על מיץ תפוזים
מערכת ice |  2
מיץ תפוזים (צילום shutterstock)

מיץ תפוזים עמוס בחומרים מזינים חיוניים. כמו החשיבות לשתיית מים גם מנה קטנה ביום של מיץ תפוזים חיונית לגוף, היא מספקת את הצורך היומי של הגוף בויטמין C, לצד כמויות משמעותיות של חומצה פולית ואשלגן. ויטמין C הוא נוגד חמצון רב עוצמה החיוני לתפקוד המערכת החיסונית, היווצרות העצם וריפוי פצעים.

פולאט תומך בסינתזת DNA וחיוני לצמיחת העובר ולהתפתחותו. אשלגן מסייע בוויסות לחץ הדם, מניעת אובדן עצם ומגן מפני מחלות לב ושבץ מוחי. עם פרופיל תזונתי כה עשיר, מיץ תפוזים יכול להיות תוספת חשובה לתזונה שלנו. וזה לא הכל, למיץ תפוזים ייתרונות רבים.
אלו הם 5 ייתרונות מפתיעים של מיץ תפוזים:


1. עשיר בנוגדי חמצון
נוגדי חמצון הם תרכובות המונעות נזק חמצוני הנגרם על ידי רדיקלים חופשיים. נזק זה עלול להוביל למחלות כרוניות כמו מחלות לב, סרטן וסוכרת. מיץ תפוזים עשיר בנוגדי חמצון כגון פלבנואידים, קרוטנואידים וחומצה אסקורבית. מחקרים הראו כי צריכה קבועה של מיץ תפוזים יכולה להעלות משמעותית את רמות נוגדי החמצון בגוף, לסייע במניעת מחלות ולקדם בריאות כללית.

2. מניעת אבנים בכליות
מיץ תפוזים יכול לסייע במניעת היווצרותם על ידי הגדלת ה-pH בשתן, מה שהופך אותו לבסיסי יותר. pH גבוה יותר בשתן מפחית את הסיכון להיווצרות אבנים בכליות. מחקרים מצביעים על כך שמיץ תפוזים יעיל יותר מלימונדה בהפחתת הסיכון לאבנים בכליות.

מיץ תפוזים יכול להיות תוספת חשובה לתזונה שלנו (תמונה: shutterstock)
3. בריאות הלב
מחלות לב הן גורם מוות מוביל בעולם. מיץ תפוזים עשוי לסייע בהפחתת מספר גורמי סיכון למחלות לב, כולל לחץ דם גבוה ורמות כולסטרול גבוהות. מחקרים מצאו שצריכה ארוכת טווח של מיץ תפוזים יכולה להוריד את רמות הכולסטרול הכולל בגוף. בנוסף, הוכח שהוא מפחית את לחץ הדם הדיאסטולי, תורם לבריאות הלב הכללית.
4. הפחתת הסיכוי לדלקות
דלקת כרונית קשורה למצבים בריאותיים רבים, כולל תסמונת מטבולית, מחלות לב וסוגי סרטן מסוימים. למיץ תפוזים יש תכונות אנטי דלקתיות שיכולות לסייע בהפחתת סמני דלקת.

מיץ תפוזים הוא יותר מסתם משקה טעים (תמונה: shutterstock)
מיץ תפוזים הוא יותר מסתם משקה טעים, הוא עוזר לנו להתחיל את הבוקר בצורה בריאה המביאה לפרודקטיביות לאורך היום. זהו מקור חזק לחומרים מזינים חיוניים ונוגדי חמצון, המציע יתרונות בריאותיים רבים. צריכה קבועה יכולה לתמוך בבריאות הלב, להפחית דלקת ולהוריד את הסיכון לאבנים בכליות. עם זאת, בשל תכולת הסוכר והקלוריות הגבוהה שלו, עדיף ליהנות ממנו במידה. 



שילוב מיץ תפוזים בתזונה יכול להיות דרך מרעננת להגביר את בריאותכם, אז קדימה ותהנו מכוס עם ארוחת הבוקר או ככיבוד באמצע היום. הגוף יודה לכם!

תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מיץ לימון?!
    אנצי!!!! 06/2024/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מיץ לימון נחשב?!
    סגור
  • 1.
    טעים ובריא (ל"ת)
    התפוז 06/2024/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור