תקשורת ומדיה

אחיו של מאמן הנבחרת נגד פרשן ערוץ הספורט: "רשעות וטיפשות"

פרשן ערוץ הספורט, רז זהבי, תקף את מאמן נבחרת הנוער, אופיר חיים, שבוחר לשים את בנו בעל הצרכים המיוחדים במרכז ומדבר עליו רבות בראיונות, כולל כעת במונדיאליטו: "כל פעם עם הסיפור האישי, כל הזמן להבליט את זה, זה מוגזם ופתטי". אחיו, סגן ראש עיריית ראשל"צ, אבי חיים, תקף: "מרירות ושטחיות, זהבי תתבייש!"

תום נחום |  7
נבחרת ישראל חוגגת (צילום אסי קיפר)
בעוד נבחרת הנוער של ישראל מגיעה הערב (ראשון) לקרב היסטורי על המקום השלישי במונדיאליטו, אליפות העולם עד גיל 20 של פיפ"א, מול דרום קוריאה, מאמן הנבחרת, אופיר חיים, נמצא בעל כורחו במרכזה של סערה, זאת לאחר שפרשן ערוץ הספורט, כוכב 'גולסטאר' רז זהבי, בחר לצאת נגדו למתקפה אישית תוך ביקורת על כך שחיים מזכיר בראיונות רבים את בנו בעל הצרכים המיוחדים, שנמצא על הרצף האוטיסטי.
הדברים שנאמרו בתוכנית '5 באוויר' גרמו לסערת ענק במהלך סוף השבוע, כאשר דבריו זהבי התייחס בזלזול לכך שחיים בוחר להציג לראווה את הקשר המיוחד שלו עם בנו בעל הצרכים המיוחדים: "כל פעם עם הסיפור האישי. כל הזמן להבליט את זה, להראות, לצלם את השיחות עם הילד בציבור זה מוגזם, אתה לא יכול, זה עושה עוול גם לילדים (לשחקנים) שכל הזמן הוא מחליט להיצמד לזה. יש מה שנקרא גבולות, זו נבחרת כדורגל, אתה מבין כמה זה פתטי?".
אבי חיים, אחיו של אופיר חיים וסגן ראש עיריית ראשון לציון, הגיב בפוסט אישי וחשוף ברשתות החברתיות וכתב: "חושך ואור. סליחה מכולם פוסט ארוך שיושב לי יומיים בנשמה. אני לא נוהג להגיב לתקשורת, אך הפעם אחרוג ממנהגי. רז זהבי, אני נבחר ציבור, אני בעד ביקורת ואני לומד ממנה. אבל כאן לא מילאת את תפקידך כאיש תקשורת. זו אינה ביקורת ובדבריך אין ולו טיפה של מקצועיות. להציג את הסיפור האישי ולשים את הזרקור על ילדים מיוחדים זה פתטי? לתת תקווה זה למחזר? להראות שיחות מוטיבציה שנותנות כוח אדיר זה מוגזם? להאמין ביכולת של החברה הצעירים שעושים את הבלתי יאמן זה נמאס? מכל מה שאמרת נגד אופיר, היכן בדיוק הביקורת המקצועית? נמאס לך לשמוע על אור האחיין שלי?! אתה יודע מה זה להיות הורה לילד עם צרכים מיוחדים ולהיאבק כל הזמן, כל דקה מרגע שהוא נולד, כל הזמן לדאוג לו בהווה ובעתיד?".

"זאת המציאות של אופיר חיים אחי והיא שונה מהמציאות שלך. אבל במקום לשקוע ביאוש ורחמים עצמיים הוא בוחר לחיות את החיים אחרת - לתת תקווה, להעצים ולשתף יש בעיה עם זה?! מר זהבי היקר, אני שואל אותך האם אנחנו לא מלמדים את הילדים שלנו לקחת את הקשיים שלנו? להבנות מהשברים? לא להשבר גם כשקשה? לקחת את הכאבים שלנו ובמקום לשקוע בהם, להפוך אותם למנגנון בונה ומעצים? וכאשר אתה לא רק מדבר על זה, אלא חי את זה, האם זה אינו "המודלינג" החזק ביותר שיש. הלא בסופו של דבר חלק גדול מהמטרה של מאמן בקבוצות נוער, עתודה וצעירים זה לא רק לשפר את הכדורגל שלהם, אלא להעניק להם כלים מנטליים, חינוכיים, ערכים של התגברות משברים. וזה בדיוק מה שמחלחל לשחקן ברגעים שהוא במשחק פחות טוב, או בתקופה פחות טובה, ברגעים שהדברים לא הולכים כמו שהוא רוצה. וזה בדיוק ההבדל בין שחקנים כשרוניים שממשו את הכשרון שלהם, לבין כאלה שלא התרוממו מהמשבר הראשון".
"הרי בסטטיסטיקות אנו מצויינים וגם בטכנולוגית ספורט ובביקורת עיתונאית אנחנו בכלל מצטיינים. אבל אם נודה על האמת, החולשה של הספורט הישראלי היתה תמיד בכושר המנטלי ולאו דווקא בכושר הפיסי. זה מה שאופיר אחי מחדיר להם ודווקא את זה אתה מוצא נכון לבקר? ההכנה המושלמת לפני משחק הטקטיקה ניהול המשחק הפנטסטי חילופים מושלמים על זה תעביר ביקורת. יש לך?? אם זו לא רשעות, אז אולי זו טפשות, חוסר הבנה בספורט או סתם תשוקה לתשומת לב, לעוד כמה לייקים וכתבות על חשבון אחרים. אני חלילה לא מאחל לך כל רע מר זהבי, אבל עם הביקורתיות, המרירות והשטחיות שלך, אפילו שעה אחת משגרת החיים של אופיר חיים לא היית יכול לעבור.  כשתסתיים האליפות הזו, אתה תעסוק באייטם אחר, אבל אופיר יחזור לחיים שלו הלא פשוטים, המורכבים בלשון המעטה".
"תהיה בטוח שהוא לא יתן לביקורות הללו להוריד לו את הראש ולא יוריד מילימטר מהגאווה שיש לו כאבא של אור וכמאמן של צעירים שעשו פה היסטוריה. לדעתי, מעבר לגאווה הלאומית ולאופטמיות לעתיד, הערך המוסף והחשוב שיש במסע הזה, זו הפניית הזרקור לילדים בעלי מוגבלות, לחשוף את הקשיים של ההורים והמשפחות שמגדלות אותם ואת ההקרבה האדירה שזה תובע מהן. זכותך לבקר מאמנים אחרים, אולי שחקנים, אבל לא את הילדים המיוחדים, כי בזה אלחם עד תום. זהבי תתבייש!!! לך אופיר אחי היקר, אני יודע שתכעס עלי על הפוסט הזה, אבל זה חזק ממני. אני פשוט לא יכול לשתוק. 
אחי היקר, מדינה שלמה גאה בך ובמי שאתה. תהיה גאה תרים את הראש בגאווה מה שאתה עושה עם הילדים המופלאים האלו זה היסטוריה. תמשיך לרגש, תמשיך להצליח, תמשיך לחנך את הדור הבא של הכדורגל הישראלי ובדרך גם לחנך מעט את כולנו, להאמין, לקבל את האחר, להתחבר לרגש, לצמוח מתוך המשבר. ותמשיך לתת במה לילדים המיוחדים, כי זאת מציאות חייך. אתה גאון כדורגל מקצוען ווינר ברמות הכי גבוהות שיש ואת זה ידעתי לפני המון שנים היום כל מדינת ישראל יודעת!!! אוהב אותך גאה בך ומתבייש כמו רבים בדבריו של רז זהבי".
ערוץ הספורט הגיב לסערה: "רז זהבי יבהיר את דבריו בתוכניתו ביום חמישי".
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    צדק
    צדק 06/2023/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אח שלך אבי חיים חרא של בן אדם מקווה אתה לא כמוהו
    סגור
  • 6.
    בושה
    גדעון 06/2023/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני מתבייש בעיתונאים כאלו רז זהבי תתבייש ותתנצל על הדברים המגעלים שאמרת
    סגור
  • 5.
    איזה כתב רדוד וחסר טיפה של iq מינימלית (ל"ת)
    שלומי 06/2023/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    ערוץ צהוב
    ננו 06/2023/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ״כתב״ רדוד ועכור,,,,,
    סגור
  • 3.
    מי מתייחס לרז זהבי?
    אני 06/2023/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דיבור של עילג,מבט חלול,ואקום בראש. זה יכול להעביר ביקורת על אנשי מקצוע? כל קריירת המשחק של העילג הזה מסתכמת בזה שהיה שוער בגיל 17 ומאז נעלמו עקבותיו. יותר אהבל במציאות מהדמות שעשו לו בבובה של לילה מהחלול הזה אין ציפיות,אבל אם הערוץ לא יזמן אותו לשיחת ברור+דרישה להתנצל,אז האנשים שיושבים שם מביכים לא פחות ממנו.
    סגור
  • 2.
    בושה וחרפה , רז זהבי , בוש והכלם לך עד אחרית הימים
    שלמה דה פיטנגו 06/2023/11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא מאחל לך ילד עם צרכים מיוחדים שזקוק לאהבה וחום, יש לי נכד שבגיל הגן היה מוגדר כילד עם צרכים מיוחדים, רצו להגדיר אותו כאוטיסט, ביתי דיברה איתו ועליו מבוקר עד ערב נלחמה בשיניים שיפסיקו כך להגדיר אותו, היום הילד בן 16 סיים במקביל עם לימודי התיכון תואר במדעי המחשב בבר אילן, השנה הוא מתלבט לאן הלאה, מציעים לו להמשיך בסייבר שהוא מעדיף או לעבור לננו טכנולוגיה שאינני בטוח שאתה יודע מה זההוא כיום ילד מכונן תמיד ראשון בבחינות ראשון בתחרויות, בוש לך והכלם עלה והצלח עם בנך אופיר חיים י י
    סגור
  • 1.
    "כוכב גולדסטאר" זה באמת התואר היחיד שמשקף את רז זהבי.
    אילן לוי 06/2023/11
    הגב לתגובה זו
    2 0
    "כוכב גולדסטאר" זה באמת התואר היחיד שמשקף את רז זהבי.לכן כל התייחסות אליו מיותרת
    סגור