עסקי ספורט

אלימות משטרתית במגרשי הספורט? זה הדיון הסוער שהתקיים בכנסת

הוועדה לביטחון לאומי קיימה מפגש בנושא, בעקבות תלונות קשות שהובאו על ידי אוהדים ואנשי תקשורת. סנ"צ קובי אבוטבול מהמשטרה טען כי הפעילות המשטרתית הכבדה מנעה פגיעות רבות, והסביר על פעולות מניעה נגד כלי פירוטכניקה ושימוש בכוח במגרשים. סנ"צ דודי שלו הוסיף כי המצב הקיים דווקא מסכן את השוטרים
מערכת ice |  1
צביקה פוגל (צילום יונתן זינדל פלאש90)
הוועדה לביטחון לאומי קיימה הבוקר (רביעי) דיון בנושא האלימות המשטרתית כלפי אוהדים במהלך משחקי ספורט, בעקבות תלונות קשות שהובאו על ידי אוהדים ואנשי תקשורת. אוהד הפועל תל אביב נירון מזרחי תיאר את האלימות שספגו אוהדים, תוך שימוש בכוחות משטרה הכוללים סוסים ופרשים.
הוא הדגיש מקרה שבו חולצה עם כיתוב נגד השר בן גביר הוסרה מאוהדים, בעוד דגל של תנועת כ"ך, שהוצאה מחוץ לחוק, נשאר ביציע אחר. עיתונאי הספורט גבריאל היידו הקרין סרטון בו קצין משטרה מקלל אוהד, מה שגרם לתחושת רדיפה מצד השוטרים כלפי אוהדים מסוימים. את הדיון יזמו חברי הכנסת נאור שירי, מירב בן ארי, גלעד קריב, סימון מושיאשווילי ושרן השכל.
 

סנ"צ קובי אבוטבול מהמשטרה טען כי הפעילות המשטרתית הכבדה מנעה פגיעות רבות, והסביר על פעולות מניעה נגד כלי פירוטכניקה ושימוש בכוח במגרשים. הוא הציע לשפר את מערך המצלמות ולייעל את הנוהלים הקיימים. סנ"צ דודי שלו הוסיף כי המצב הקיים מסכן את השוטרים, ותיאר חוויות אישיות של אלימות כלפיו.
 
יו"ר הוועדה, ח"כ צביקה פוגל, הודיע כי יקיים סדרת מפגשים עם נציגי המשטרה והאוהדים כדי למצוא פתרון לבעיית האלימות, והדגיש את הצורך בשיפור תדמית המשטרה ובשמירה על האווירה החיובית בספורט. ח"כ סימון דוידסון הביע חשש מההשלכות של האלימות על עתיד הכדורגל בישראל.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    קומץ אוהדים בריונים גורמים נזק לקבוצה.
    רודף צדק. 09/2024/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קומץ אוהדים שהמשחק לא מעוניין אותם באים לריב וללכת מכות בריונים שצריך לטפל בהם
    סגור