משפט

הסרטונים זויפו? נסגר התיק נגד סנ"צ יאיר חנונה שנחשד באלימות משטרתית

מח"ש גנזה את התיק נגד שוטרים שהואשמו באלימות כלפי מפגינים במהלך הפגנות נגד ההפיכה המשטרתית ב-2023. בהודעה לתקשורת פורסמו התשובות לטענות המתלוננים: "התיעוד שהופץ בתקשורת נערך", נכתב בתגובה לאחד המקרים
מערכת ice |  2
סגן ניצב יאיר חנונה (צילום אינסטגרם Ronni Azulike)
בהמשך להודעה על הגשת כתב אישום כנגד שוטרים שהשליכו רימון הלם על מפגינים במהלך ההפגנות נגד הרפורמה המשפטית בתל-אביב, מח"ש מודיעה היום (חמישי) כי גונזת את התיק נגיד סנ"צ יאיר חנונה ושוטרים נוספים ממחוז ת"א. בהודעה שפורסמה לתקשורת פורטו הנסיבות שבגללן בוטלו התיקים בהתאם לתלונתם של שלושה אנשים: אמיתי עבודי, עומר גת ואורי ביכונסקי. 
התקרית בה היה מעורב עבודי, נער בן 18 באותו זמן, הפכה למפורסמת תקשורתית. בתמונות שהופצו בתקשורת ניתן היה לראות את השוטרים אוחזים בעבודי ומובילים אותו למאסר. נגד הטענות של עבודי נכתב בהודעה שפורסמה היום כי חומר הראיות שולל את גרסתו של עבודי. לדבריי המחלקה לחקירות שוטרים, הסרטונים שפורסמו בתקשורת נערכו באופן מגמתי. לדבריהם, עבודי הפר את הסדר הציבורי והתנגד למעצר ולכן השוטרים שהפעילו נגדו כוח פעלו כדין.
אותו שוטר, סנ"צ חנונה, שהיה מעורב במקרה של עבודי, היה מעורב במקרה נוסף בו נחשד כי חנק מפגין נוסף - עומר גת. האירועים המדוברים תועדו הפעם, בשידור חי על ידי מצלמות כאן חדשות. מח"ש מסרו: "גת לא נשמע לאזהרתו של חנונה ונצמד אליו מספר פעמים, בוצע מעצר כדין תוך הפעלת כוח סביר בנסיבות העניין, וכזה שלא גרם לגת חבלה כלשהי". 
אורי ביכונסקי טען ששוטרים הכו אותו, קיללו אותו ומנעו ממנו טיפול רפואי לאחר שאפו נשבר. מח"ש מסרו כי למרות שביכונסקי התלונן נגד סנ"צ חנונה, מעצרו בוצע על ידי שוטר אחר. עוד נכתב: ""לשוטרים קמה סמכות להפעיל כוח בעת ביצוע מעצרו של ביכונסקי, לאחר שזה ניסה להצית דבר מה בכביש איילון ולאחר מכן ברח מכוחות המשטרה כדי להימנע ממעצרו. מעבר לכך, לא נמצאו ראיות שאיפשרו לייחס את מקור החבלה לה טען ביכונסקי שנגרמה לו במהלך בריחתו, למעצר שבוצע ע"י השוטרים".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    תוקם מח"מ - מחלקה לחקירת מח"ש.
    גידי 07/2024/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כשנפוליאון הקים את מושבת העונשין באי השדים שאלו אותו "ומי ישמור שם על הפושעים?", "פושעים גדולים יותר" ענה נפוליאון. אין חה להגיד, מח"ש זו בדיחה עצובה, על חשבוננו.
    סגור
  • 1.
    ומה עם כתבי אישום לאנרכיסטים המעלילים? (ל"ת)
    נחום 07/2024/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור