עסקי ספורט

מיקי זוהר חוטף: "חוסר תקצוב, סגירת חשבונות ופשיעה לאומנית"

תכנית "בועטים את הגזענות והאלימות מהמגרשים בספורט" פנתה לשר הספורט, וקראה לו להבטיח כי היחידה המשטרתית המיוחדת לטיפול באלימות, בגזענות ובפשיעה בספורט תפעל במהלך עונת 2024/25. הפניה מגיעה על רקע הפרסומים כי טרם נמצא מקור תקציבי להפעלת היחידה שאמונה למזער באופן משמעותי את האלימות והגזענות 
מערכת ice | 
מיקי זוהר (צילום פלאש 90/ הדס פרוש)
הבוקר (חמישי) שיגרו מיכל סלע, מנכ"לית ארגון גבעת חביבה ועולא נג׳מי יוסף מנהלת המרכז היהודי-ערבי לשלום, מכתב דחוף לשר התרבות והספורט מיקי זוהר, שבו דרשו פעולה מיידית שתבטיח כי פעילותה של היחידה המשטרתית לאלימות וגזענות בספורט לא תופסק ערב פתיחת עונת הכדורגל.
במכתב שנשלח מצוין כי ״על פי דוח מבקר המדינה, בין השנים 2016-2020 משרד הספורט העביר כ-58 מיליון שקלים לצורך היחידה המשטרתית, אך הכסף לא הועבר לתפעול היחידה עצמה, ומאז ועד היום היחידה לא תוקצבה על מנת לפעול ולמנוע את האלימות, הגזענות והפשיעה בספורט הישראלי".
ארגון גבעת חביבה, החל העונה לנהל את תכנית ״בועטים את הגזענות והאלימות מהמגרשים״ ובמכתב מצוין עוד "אנו מציפות את דאגתנו העמוקה מכך שטרם נמצא פתרון תקציבי להפעלתה של היחידה המשטרתית המיוחדת לטיפול באלימות, בגזענות ובפשיעה בספורט".
כידוע, במהלך סוף השבוע הקרוב תיפתח עונת הכדורגל בליגות המקצועניות בישראל לשנת 2024/25. ובמהלך השבועות הקרובים תיפתחנה עונות המשחקים גם בענפי הכדורסל, הכדוריד והכדורעף. מאז חזרת אוהדי הכדורגל למגרשים, לאחר סגרי הקורונה ומלחמת חרבות ברזל, נרשמת מגמה מטרידה של עלייה בהיקף אירועי האלימות, הגזענות והפשיעה סביב אירועי ספורט בישראל. 
"במהלך עונת המשחקים 2023/24 חווינו אירועי אלימות קשים בתוך ומחוץ האצטדיונים והאולמות בהם מתקיימים משחקי ליגות הכדורגל, הכדורסל, הכדוריד והכדורעף. אירועים אלו הובילו לפגיעה פיזית באוהדים, בשוטרים וסדרנים שאמורים לשמור על הסדר הציבורי ביציע ומחוץ לאירועי הספורט, בחוויית הצפייה, וכן בספורט עצמו", מציינות סלע ונג׳מי יוסף במכתב ומצביעות על חשיבות פעילותה של היחידה המשטרתית: ״חוסר התקצוב ליחידה זו מוביל לכך שכוחות השיטור במגרשים אינם ייעודים לתחום ואינם מאומנים לפעול במגרשי הספורט, במקרים רבים נוכחותם מלהיטה את הרוחות ואינה מסייעת בצמצום אירועי החיכוך ביציעים ומחוצה להם. מצב זה מייצר התייחסות קבועה למקרי שוליים על חשבון עבודה ארוכת טווח ליצירת אמון בין האוהדים לכוחות הביטחון וליצירת תחושת ביטחון לכלל האוהדים במגרש".
מלחמת חרבות ברזל העמיקה את המתח הקיים בחברה הישראלית, בין קבוצות ואוכלוסיות שונות המתבטא בין היתר גם ביציעי הספורט המהווים תמונת מראה לחברה. "מתח זה מנוצל על ידי קבוצות אוהדים מאורגנות, שבשל היעדר האכיפה הן פועלות בחופשיות ביציעים ומחוצה להם. חלקן פועלות על רקע שנאה וגזענות, חלקן פועלות כנגד הממסד, אחרות עושות זאת כחלק מסגירת חשבונות ופשיעה לאומנית. השורה התחתונה היא שמקרי האלימות והפשיעה סביב אירועי ספורט נסקו מאז חזרת הקהל למגרשים אחרי תחילת המלחמה" מסכמות השתיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה