בארץ

דוח מבקר המדינה חושף: ליקויי אבטחה חמורים בלשכת נתניהו

מבקר המדינה מפרסם את הדו"ח השנתי שלו בו הוא מתריע על ליקויי אבטחה חמורים במשרדו של נתניהו. בין הליקויים שנמצאו היעדר היכולת לזהות תקיפות סייבר, ניהול כושל של כל סוגיית ההרשאות ועוד. המבקר אנגלגמן: "אלו תקלות חמורות שיש לתקנן בהקדם"
מערכת ice | 
בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
מבקר המדינה מתניהו אנגלמן, פרסם היום (שלישי), את דו"ח הביקורת השנתי שלו, שסקר נושאים מגוונים בניהם, המבקר חשף ליקויי אבטחה חמורים במשרדו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. ההתייחסות לכך בדו"ח המבקר נכתב לאחר ביקורת שביצעו מטעם משרדיו בשנה שעברה במהלך החודשים מרץ-אוגוסט. 
בדבריו של המבקר, בלט בעייתיות בכל הנוגע לאבטחת המידע במשרד, כאשר אחד ליקויים הבולטים הצביע על ניהול כושל של הרשאות הגישה של אנשי המשרד למערכות מחשוב.
בדוח נכתב בין היתר כי: "משרד ראש הממשלה צריך להיות מהמוגנים ביותר מבחינת אבטחת מידע. הביקורת מעלה חשד שעובדים לשעבר, לרבות בכירים, השתמשו בחשבונותיהם במשרד ראש הממשלה לאחר סיום העסקתם".
אנגלמן, שם זרקור על ממצא חמור נוסף שנמצא במסגרת כתיבת הדוח: "ממצא חמור נוסף הוא העובדה, שהצטמצמה יכולת משרד ראש הממשלה לזהות פעולות לא מורשות במערכות ברשת שנבחנה, לזהות מתקפות ולהתאושש מהן במהירות. אלו תקלות חמורות שיש לתקנן בהקדם". 
כאמור, מבקר המדינה מתריע בדו"ח על כך שרמת ההגנה על רשתות במשרדו של ראש הממשלה נמוכה בהרבה מן הסטנדרט הנדרש: "רמת הגנה שאינה מספקת עלולה להביא לפגיעה מהותית במדינת ישראל בהיבטים מדיניים, ביטחוניים, כלכליים ותדמיתיים".
במסגרת בדיקת אנשי משרד מבקר המדינה, נמצא ליקויים בניהול ההרשאות למערכות של משרד ראש הממשלה. בין הממצאים עלה החשד שעובדים לשעבר ואפילו גורמים חיצוניים השתמשו בחשבונות של עובדים שכבר לא עובדים במשרד על מנת להיחשף למידע רגיש ואף ביצעו במערכות השונות פעולות רבות. ממצא חריג נוסף שנמצא במהלך הביקורת הוא החולשה של מערכות הניתור לזהות מתקפות סייבר על משרד ראש הממשלה, להגיב להן ולהתאושש מהן.
אנגלמן, סיכם את דבריו בנושא ויצא בהמלצה חד משמעית לראש הממשלה ואנשי לשכתו, לפעול כמה שיותר מהר על מנת לתקן את הליקויים שנמצאו: "על שב"כ  ויחידת יה"ב במערך הדיגיטל הלאומי, האמונים על הנחיית משרד רה"מ בכל הנוגע לאבטחת המידע, לוודא שמשרד ראש הממשלה יפעל כנדרש לתיקון הליקויים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה