עסקי ספורט

השף המפורסם נגד מגיש ערוץ הספורט: "פופוליסט סטייל ינון מגל"

לאחר שהשף של מסעדת תריסר הגיב לטור של שגיא כהן מ'הארץ' נגד המסעדה שלו: "המסעדה הראשונה שבה חוויתי במלואה את חזיריות המחירים החדשה", כאשר הוא כתב: "תפסיק עם טור התרעלה שלך", הוא זכה לחיזוק מהשף שרון כהן שכתב: "אין להם רבע הבנה או יכולת לבקר מסעדנות"

מערכת ice |  3
שגיא כהן
היחס שבין מבקרי המסעדות לשפים תמיד היה מתוח, אבל השף ענר בן רפאל פורמן החליט שהוא לא מוכן לשתוק יותר למבקר המסעדות המפורסם של ״הארץ״, פרשן ערוץ הספורט שגיא כהן שסעד במסעדה שלו "תריסר" ולפי הכותרת שנתן לביקורת שלו במקום רצה "לקום וללכת באמצע הארוחה".
כהן הסביר את דבריו בין השאר בטיעונים כמו "חזיריות מחירי האימה". הוא גם טען: "ב'תריסר' לא מאמינים ביכולת של המנות לדבר בעד עצמן ועוטפים אותן בפטפטת על האמונות של השף ובמחירי אימה, המסעדה הראשונה שבה חוויתי במלואה את חזיריות המחירים החדשה".

השף בן רפאל פורמן החליט שהוא לא שותק. "אני מקבל שהוא לא אהב, מקבל גם שהשירות לא לטעמו, ככה זה לפעמים… אבל להגיד על אוכל שהוא יקר בלי לבדוק, בלי להבין את העלויות, זאת חלמאות. פשוט לייצר מציאות בה הוא גורף לייקים ואני מצטייר כמישהו שהוא לא אני".
על המחירים הסביר: "שכר דירה מטורף, ארנונה תל אביבית שאלוהים ישמור, עליית מחירים אללה ירחמו בהכל, שוטפי כלים שמרוויחים כמו מנהל מסעדה, שיפוץ שאני יוצא אליו בעוד יומיים של מאות אלפי שקלים כי האורחים שלי רוצים יותר וגם העובדים כמובן".
הוא נתן דוגמא לאחת המנות: "במנה יש 85 גרם אנטיאס מקומי נקי. ק"ג עולה היום 130 ש"ח לפני מע"מ ויש עליו 60 אחוז פחת. לא פחות מ-300 ש"ח לקילו אנטיאס נקי. שומן טלה שאותו אני לוקח מהטלה השלם שאני קונה ממקנה דקל, עולה יותר ממאה ש"ח לקילו ושווה כל אגורה. וזה לפני שכבשתי אותו והשרתי אותו ותליתי אותו ואז מעשנה עם נסורת שעולה 100 ש"ח לקילו וכמובן פחת, איך לא, 40 אחוז. ויש בצל וצ'ילי ועבודה בלתי מתפשרת… לא כלול במתכון״
לסיום כתב בזעם: "שגיא היקר, תפסיק עם טור התרעלה שלך ואם כבר החלטת שאתה עובד בלדבר על מה שאחרים עושים, אל תהיה משרד התחבורה בהנהגתה של מירי רגב, תחקור, תבדוק ואז תכתוב: אני לא סובל את העשיה של ענר ותריסר אבל בתמחור הוא עושה את המקסימום".
מי שהצטרף לדבריו היה השף שרון כהן של מסעדת "שילה" שכתב בהמשך לדברי חברו: "כהן סתם פופוליסט סטייל ינון מגל. אין להם רבע הבנה או יכולת לבקר מסעדנות. מקסימום את הקפיטרייה בטבריה מהמערכון של הגשש (סליחה מהגשש הם עדיין מצחיקים). שבת שלום שף".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    שף מסריח, מנקה את עצמו על חשבון לכלוך אחרים (ל"ת)
    צומי 08/2024/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    שגיא כהן
    מנחם 08/2024/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כפרשן כדור רגל הוא לא סותם את הפה ולא נותן להנות ממשחק שוטף כאשר תוך שניה הוא מסוגל לאמור דבר והיפוכו. ורחן שלאחרונה בכל פעם שאני רוצה לצפות במשחק שהוא הפרשן שלו, אני סוגר את הקול בטלויזיה. והוא עוד מעיז להעיר על ברברה במסעדה.
    סגור
  • 1.
    הגדרה קולעת - חזירות של מחירים
    יוני 08/2024/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני לא חובב של שגיא כהן ולא של עיתונו. למחירי המנות בארץ אין הצדקה.איזכור שמות של אישים שאינם קשורים למקצוע זו צדקנות בגרוש.קצת שפיות ואהבת חינם. שבוע טוב
    סגור