בעולם

אבל בעולם הקולינריה: השף האהוב הלך לעולמו בגיל 81

?מותו של אשף הקינוחים: פרידה מרוברטו לינגואנטו, האיש שהמציא את הטירמיסו: "הוא העלה את הטירמיסו לחזית הקינוחים הן ברמה הלאומית והן ברמה הבינלאומית"
מערכת ice | 
עוגות (צילום freepik)
עולם הקולינריה נפרד השבוע מאחד מגדולי היוצרים שלו, כאשר רוברטו "לולי" לינגואנטו, השף הקונדיטור האיטלקי המפורסם, הלך לעולמו בגיל 81. לינגואנטו, שנודע בעיקר בזכות תרומתו להמצאת הקינוח האהוב טירמיסו, השאיר אחריו מורשת קולינרית עשירה שתמשיך להשפיע על עולם הקינוחים לשנים רבות.
סיפור הולדתו של הטירמיסו מתחיל במסעדת Le Beccherie בעיר טרביזו שבאיטליה, שם עבד לינגואנטו בשנות ה-70. לפי האגדה, הקינוח נולד כתוצאה מטעות מבורכת: לינגואנטו ערבב בטעות גבינת מסקרפונה עם חלמוני ביצים וסוכר בזמן שהכין גלידת וניל. בשיתוף פעולה עם אלבה קמפאול, אשתו של בעל המסעדה, הם זיהו את הפוטנציאל של המרקם הקרמי שנוצר והחליטו לפתח אותו לקינוח חדש. הם הוסיפו בישקוטים ספוגים בקפה ואבקת קקאו, וכך נולד הטירמיסו שאנו מכירים היום.

למרות שישנן גרסאות שונות לגבי מקורו של הטירמיסו, כולל טענות שהוא נוצר במאה ה-19 או אפילו במאה ה-17, הגרסה של לינגואנטו היא המוכרת והמקובלת ביותר. הקינוח הופיע לראשונה בתפריט של Le Beccherie ב-1972 והפך במהירות ללהיט מקומי. תוך זמן קצר, הפופולריות שלו התפשטה מעבר לגבולות איטליה והוא הפך לאחד הקינוחים האהובים בעולם.
ג'יג'י פדובאני, עיתונאי וחברו הקרוב של לינגואנטו, תיעד את סיפורו של הטירמיסו בספר שכתב עם אשתו. הוא מתאר כיצד הקינוח התפתח מפריט מקומי בתפריט מסעדה אחת לתופעה קולינרית עולמית. "משנות ה-90 ואילך, הקינוח הפך מפורסם בכל מקום", מספר פדובאני, מדגיש את ההשפעה הרחבה שהייתה ליצירתו של לינגואנטו.
מורשתו של לינגואנטו חורגת מעבר להמצאת הטירמיסו. לאחר קריירה עשירה במסעדות ברחבי העולם, הוא חזר למחוז הולדתו, ונטו, שם המשיך לתרום לעולם הקולינריה. נשיא המחוז הספיד אותו באומרו: "הוא העלה את הטירמיסו לחזית הקינוחים הן ברמה הלאומית והן ברמה הבינלאומית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה