עסקי ספורט

דירוג הכדורגלנים המרוויחים בעולם: מי גרף 275 מיליון דולר?

רשימת הכדורגלנים המרווחים בעולם לשנת 2023 נחשפת: על כמה עומד התלוש של ליאו מסי בארצות הברית, מה גובה השכר של ניימאר בסעודיה ואיזה סכום הכניס לכיסו כריסטיאנו רונאלדו רק באמצעות חוזי פרסום? ice עם הרשימה המלאה 
מערכת ice | 
ניימאר (מימין), כריסטיאנו רונאלדו, ליאו מסי, קיליאן אמבפה (צילום shutterstock, vecteezy, ויקיפדיה/ Tasnim News Agency, אינסטגרם/ neymarjr, k.mbappe)
בזמן שעונת הכדורגל ברחבי העולם מעלה הילוך ומתקרבת לרגעי ההכרעה, מציג אתר הספורט העסקי SPORTICO, את רשימת השחקנים שהכניסו לכיסם ב-2023 את הסכומים הגבוהים ביותר –  משכר ומחוזי פרסום.
בפסגת הדירוג ניצב כריסטיאנו רונאלדו, שהמעבר לליגה הסעודית בהחלט עשה לו טוב, לפחות בהיבט הפינססי. שכרו בשנה האחרונה בקבוצת אל נאסר, עמד על לא פחות מ-215 מיליון דולרים. ואם זה לא מספיק, 60 מיליון דולרים, גרף רונאלדו מפרסום.  
המקום השני שייך לליאו מסי, שאת השנה החולפת סיים עם סכום צנוע של 130 מיליון דולרים בכיסו – מחצית מהסכום מהשכר שקיבל מקבוצת אינטר מיאמי, ומחצית נוספת מקפיינים פרסומיים. את השלישייה המובילה סוגר קיליאן אמבפה. הסטאר הצרפתי, הרוויח בפריז סן ז'רמן סכום עגול ומכובד של 100 מיליון דולרים. עוד 25 מיליון ירוקים הגיעו מפרסום.
2023, לפחות בגזרה הספורטיבית, ללא ממש האירה פנים לניימאר הברזילאי. אף שפציעה ממושכת הרחיקה אותו מהמגרשים, לפחות תלוש השכר מאל הילאל סיפק מספרים: 86 מיליון דולרים, אליהם הצטרפו גם 35 מיליון דולרים מפרסום. כוכב נוסף שהמעבר לליגה הסעודית לא ממש הזניק לו את הקריירה, הוא קארים בנזמה הצרפתי. גם כאן, לפחות ניתן להתנחם בשכר של 70 מיליון דולרים מקבוצת הכדורגל של אל איתיחאד, לצד 8 מיליון מפרסום.
עוד בעשירייה הפותחת: ארלינג הולאנד, הסקורר הנורבגי של ממנצסטר סיטי (הכנסות בסך 63 מיליון דולרים); מוחמד סלאח, החלוץ המצרי של ליברפול (הכנסות בסך 56 מיליון דולרים); סאדיו מאנה הסנגלי, חברו של כריסטיאנו רונאלדו לקבוצת אל נאסר, סיים את 2023 עם הכנסות בסך 38 מיליון דולרים. את צמרת הדירוג סוגרים במשותף האלג'יראי ריאד מחרז והפולני רוברט לבנדבוסקי, כל אחד מהם הכניס 36 מיליון דולרים.
בכל מה שנוגע להיבט הגאגורפי, הרי שברשימת הטופ 10, בולטת הנציגות מטעם הליגה הסעודית – ומדובר על 5 שחקנים. 2 נציגים יש לפרמייר ליג האנגלית. לעומתן, לליגה הספרדית, לליגה האמריקאית ולליגה הצרפתית, יש ברשימה נציג בודד. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה