ויראלי

גרטה טונברג מתעלמת מהטבח וכותבת: "עומדת לצד עזה"

פעילת האקלים גרטה טונברג זכתה לביקורת ברחבי העולם לאחר שהעלתה ציוץ בו הוא מופיעה נושאת שלט "עמדו לצד עזה" כשלצידה שלטים נוספים התומכים בחמאס
מערכת ice |  3
מלחמת חרבות ברזל (צילום shutterstock)
פעילת איכות הסביבה השבדית גרטה טונברג העלתה אמש (שישי) צילום לרשתות החברתיות בו היא ופעילות נוספות מביעות הזדהות עם תושבי עזה, תוך כדי שהיא נושאת שלט ״עמדו לצד עזה״, ולצידה שלטים נוספים בנוסח ״תשוחרר פלסטין״ ו- ״צדק לאקלים עכשיו״. 
התמונה הועלתה שעה לאחר שטונברג העלתה תמונה אחרת לחשבון האינסטגרם שלה ובה מופיעה בובת פרווה בצורת תמנון כחלחל, לא בגלל הביקורת על ההזדהות החד צדדית עם ארגון טרור, אלא מפני שבובת התמנון הזכירה לרבים ברשת את איורי ״התמנון היהודי״ שנפוצות בעיתונות האירופית בתקופה שקדמה למלחמת העולם השנייה המציגות את יהדות העולם כתמנון רב זרועות.
במקומה העלתה טונברג תמונה דומה, ללא התמנון כשהיא מתייחסת לנושא ומתרצת זאת ברקע הבריאותי שלה: ״הובא לידיעתי שהבובה שהוצגה בתמונה הקודמת יכולה להתפרש כסמל אנטישמי, דבר שלו לא הייתי מודעת כלל. הצעצוע בתמונה הוא כלי המאפשר לעתים קרובות לאוטיסטים לתקשר את רגשותיהם״. 
 
למי ששכח, טונברג היא פעילת אקלים שזכתה לפרסום בזכות מאבקה במשבר האקלים שכלל הפגנות שבועיות מול הפרלמנט השוודי מה שאף זיכה אותה בתואר אשת השנה של מגזין טיים.
מוקדם יותר אתמול טונברג העלתה פוסט אשר כתבה בו: ״היום אנחנו מביעות סולידריות עם פלסטין ועזה. העולם צריך לדרוש הפסקת אש מיידית, צדק וחירות לכל הפלסטינים ולכל האזרחים שהפכו מעורבים״. 
התמונות שהעלתה טונברג זכו לביקורת בכל רחבי העולם ולא רק בשל הרמיזות לאיור האנטישמי, אלא בעיקר בשל ההתעלמות שלה מהטבח שביצע החמאס בישראלים. בטוויטר החלו משתמשים רבים להשתמש בסטיקר שנושא את המסר ״גרטה תומכת בדעא״ש״.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    גרטה
    משה 10/2023/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שתלך לעזה שם יראו לה מה זה אקלים אישה מופקרת
    סגור
  • 2.
    גרטה המטומטמת בריבוע תומכת ברוצחים ומתרגשת מפלסטיק (ל"ת)
    תהילה 10/2023/22
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 1.
    היא אפילו לא נגד שריפת הצמיגים התוך הבתים? (ל"ת)
    מטומטמת 10/2023/22
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור