בארץ

שבו הביתה: יהודית רענן ובתה נטלי שוחררו משבי חמאס

שבועיים לאחר שנחטפו מקיבוץ נחל עוז, חמאס שחרר אמש "מסיבות הומניטריות" את יהודית ובתה נטלי. השתיים, הגיעו משיקגו על מנת לחגוג יום הולדת עם משפחה בקיבוץ, אך נחטפו עם עוד 8 מבני משפחתן לרצועת עזה

מערכת ice |  1
מלחמת חרבות ברזל (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג)
יהודית רענן ובתה נטלי הגיעו משיקגו על מנת לשוב ולגור בישראל, אבל באותה השבת שהו בקיבוץ נחל עוז ונחטפו לעזה בזמן מתקפת הטרור על הקיבוץ. שעה לאחר שארגון החמאס הודיע על שחרורן השתיים הועברו לשטח ישראל.
לאחר השתיים הועברו לשטח ישראל, תא"ל (במיל) גל הירש המשיך עימן לבסיס צבאי במרכז הארץ שם פגשו את משפחתן. כמו כן, השתיים שוחחו עם הנשיא ביידן שהבטיח להן: "תמיכה מלאה מהממשל האמריקני בזמן שהן מתאוששות מהאסון הנורא הזה".
ביידן הודיע רשמית על שחרורן והבהיר כי: "אני מלא שמחה שהשתיים יתאחדו עם קרובי משפחתן. ארצות הברית תעניק להן את מלוא התמיכה להחלים, לא נפסיק עד שכל אהובינו ישובו ארצה. כנשיא, אין דבר גבוה יותר בסדר העדיפויות מלדאוג לביטחון השבויים האמריקנים בעולם".
 
בהודעה שמסרה ממשלת ישראל הודגש: "הממשלה, צה"ל וכלל מערכת הביטחון, ימשיכו לפעול עם מיטב היכולות ובכלל המאמצים על מנת לאתר את כלל הנעדרים ולהשיב את החטופים כולם הביתה".
כאמור, לשתיים אזרחות אמריקנית ואחת מסיבות הביקור בישראל היה חיפוש מגורי קבע בארץ ובנתיים הן שהו בדירת אירוח של בני משפחתם בקיבוץ נחל עוז בעוטף עזה, אך הן נחטפו בזמן מתקפת הטרור של חמאס על הקיבוץ. 
בשעה 12:18 קיבלו בני המשפחה את ההודעה האחרונה מיהודית ונטלי: "הן כתבו שהן שומעות יריות מחוץ לדירה. שהן בממ"ד והן בסדר והן אוהבות אותנו מאוד. זו הפעם האחרונה ששמענו מהן. אנחנו יודעים שהן נלקחו על ידי המחבלים מהדירה שלהן לדירה של משפחה אחרת בקיבוץ, שם חוליה של חמאס ריכזה עוד משפחה וחטפו את כולם. אנחנו יודעים לומר בוודאות שהן הגיעו לדירה שלמות ובריאות, ומשם הן נלקחו לתוך רכב".
מבני המשפחה המורחבת שאירחו את השתיים בקיבוץ שמונה בני משפחה נוספים נחטפו גם הם לרצועה באותה שבת, ושניים אחרים נרצחו. דובר צה"ל עדכן היום כי הודיע ל203 משפחות החטופים על כך. 
כזכור, בעזה מוחזקים כעת 203 חטופים, מתוכם כ-30 ילדים ובין 10 ל-20 קשישים. בין 100 ל-200 ישראלים עדיין מוגדרים נעדרים. גורמים בישראל טוענים כי העיתוי של השחרור של השתיים לא היה מקרי.
לפי טענת גורמים דיפלומטים שהיו מעורבים בשחררו השתיים נמסרו כי: "חמאס מבקש באמצעות המהלך להלחיץ את האמריקנים ולגרום להם להפעיל לחץ על ישראל לעצור את התמרון הקרקעי, כדי לא לפגוע בחטופים. התקווה היא שזו רק ההתחלה".
חמאס מצידו קשר את שחרור השתיים בתמורה לפתיחת המעבר במצרים, דובר לשכת העיתונות בעזה אמר מיד לאחר הודעת השחרור כי: "אנחנו רוצים שמעבר רפיח יישאר פתוח לצמיתות כדי להבטיח את המשך זרימת הסיוע ומעבר חולים לטיפול". 
במטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים בירכו על השחרור ואמרו: "המשך החזקת בני הערובה הוא פשע מלחמה. מאות משפחות מצפות לסיוע של מנהיגי מדינות ערב אחרי שמעשי חמאס זעזעו את העולם כולו, ועליהם לפעול לשחרר במיידי את כל החטופים והנעדרים המוחזקים בעזה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    יש סיבה מיוחדת ששחררו אותן? רק שואל
    אורי 10/2023/21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    פשוט ההגיון אומר מבחינה הומניטריתקודם זקנים, תינוקות, ילדים!!! מעניין אולי הן מכירות מישהו, או מוכרות בתור תומכות של משהו ?
    סגור