תקשורת ומדיה

אלירז שדה מתפוצץ: "אין שופטים מושחתים? הם לא דיקטטורים?"

מגיש הטלוויזיה וזוכה "האח הגדול" התייחס לביטול עילת הסבירות ותקף את מערכת המשפט: "אם בית המשפט יכול לפסול מינויים אז הוא הממנה בפועל, מדוע הם לא נחשבים דיקטטורים? צדיקים אין בשום מקום, העובדה שאין שופטים מושחתים רק מחשידה שייתכן ויש גם אם פועלים בשחיתות חוקית אך סבירה בעיניהם כמו נפוטיזם"
מערכת ice |  3
אלירז שדה (צילום יוטיוב/ עכשיו 14)

על רקע המתיחות הגדולה והקיטוב בציבור הישראלי סביב סוגיית הרפורמה במערכת המשפט בין ימין ושמאל, כאשר בתקופה האחרונה גם נתקלנו לצערנו בלא מעט גילויי אלימות מצד מפגינים ונגדם וכמו כן, גם נגד אנשי תקשורת לדוגמת תקיפת כתב ערוץ 14 עתי שלו, אלירז שדה, זוכה העונה השנייה של 'האח הגדול', בעלה של אילנית לוי וכוכב הריאליטי 'משפחת שדה', שרק אתמול יצא למתקפה חריפה נגד הפוליטיקאים, תקף פעם נוספת - והפעם התמקד דווקא במערכת המשפט.

אלירז כתב כך בטוויטר בשני ציוצים שהעלה: "אם בית המשפט יכול לפסול מינויים אז הוא הממנה בפועל, מדוע הם לא נחשבים דיקטטורים? צדיקים אין בשום מקום, העובדה שאין שופטים מושחתים רק מחשידה שייתכן ויש גם אם פועלים בשחיתות חוקית אך סבירה בעיניהם כמו נפוטיזם ועוד. אז על מה בונים כאן? התפיסה שצריך עילות שיהיו מעל החוק ופרשנותו מייצרת מצב בו השליטה בפועל נמצאת בבית המשפט שלא נבחר וע"י כך מייתרים את הבחירות הדמוקרטיות, אם אלה לא רוצים עליונות משפט (מעל החוק) ואלה לא רוצים עליונות החוק והממשלה אז שיתכנסו יחדיו לחוקה ותוספות של איזונים ובלמים שעובדים במדינות אחרות".
 

כזכור, רק אמש שדה כתב בטוויטר שלו כך: "למה מרגיש לי שכל עניין עילת הסבירות לא קשור במשטר אלא במינויים, ג'ובים, כסף, כח ושליטה. מדובר במיעוט צמא כסף וכח מכל הצדדים שנהנה על חשבוננו ומטריף את חיינו רק לטובתם, לא לטובתנו. לא לטובת העם, לא לטובת הציבור הרחב. 'מכל הצדדים' התכוונתי לכולם, הקואליציה, האופוזיציה ומערכות המדינה, כמו הבטחון, הבריאות, המשפט ועוד, כולם בקומבינה ורק הציבור הרחב שנלחם ברחובות בתוך עצמו אינו נהנה מהחגיגה".


 

בתוך כך, אלירז שדה כתב ביום שני בעמוד הטוויטר שלו לאחר שאיש העסקים ובעלי 'גלובס' לשעבר, אליעזר פישמן, הגיש בקשה לבית המשפט במטרה לסיים את הליכי פשיטת הרגל שלו שנמשכים כבר שש שנים בטענה כי הוא חולה, בקשה שנתקלה בסירוב של בית המשפט: "אליעזר פישמן טוען שאין לו הכנסה ושהוא חי מביטוח לאומי ומבקש שיוותרו לו על החוב הקטן שלו, לילדיו ולאשתו יש אחוזה בסביון, שלא יבלבלו אתכם, גם החוק וגם בית המשפט בישראל מגן על עשירים ונותן לבנקים לקחת מהעניים ריבית על על חריגה בעו"ש של אלף שקל, כמעט 20% גם המחוקקים וגם השופטים".
 


אליעזר פישמן בן ה-80 לשעבר בעלי העיתון גלובס ואיש עסקים הוכרז לפני כ-שש שנים פושט רגל לאחר שהיקף החובות שלו הגיע ליותר מארבעה מיליארד שקלים לאחר שנחשף כי במקביל לגלגול חוב לאורך שנים של עיתון גלובס שהיה אז בבעלותו נתן פישמן סיקור מחניף לבנקים ולעומדים בראשם בייחוד בנק הפועלים ובנק לאומי להם היה חייב פישמן חלק מהחוב, בשבוע שעבר הגיש פישמן בקשה לסיום הליכי פשיטת הרגל, בהמשך כאמור דווח כי בית המשפט דחה את הבקשה.

תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    אלירז
    אלי 07/2023/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נכון שופטים גם קצת הם בשר ודם והם לא שופטים תמיד לפי צדק אבל אם יבוא אמסלםוחבריו לכס השיפוט יהיה כאן. שחיתות
    סגור
  • 2.
    המסכן גר באוהל ומקבץ נדבות בצומת (ל"ת)
    יעקב ל 07/2023/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    שוב יצא משה אופניק ממאורתו. (ל"ת)
    אבש 07/2023/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור