ויראלי

מונית האימה: המונית של גוגל "חטפה" נוסע

סטודנט שעלה למכונית שנוהגת בעצמה נקלע לסיטואציה הזויה כשהמכונית התבלבלה מעבודות בכביש, וביצעה כמה דברים משונים ביותר
יאיר מור | 
Waymo, המונית האוטונומית של גוגל (צילום מתוך אתר החברה)
כשג'ואל ג'ונסון עלה למונית שלו בשבוע שעבר, הוא לא דמיין לעצמו שהנסיעה שלו תקבל טוויסט שכאילו לקוח מתוך סרט אימה גרוע (או פרק 6 בעונה הראשונה של "סיליקון ואלי"). אבל למרות זאת, הוא הפעיל את המצלמה שלו בתחילת הנסיעה, כמו שהוא עושה בכל פעם שהוא עולה למונית.
הסיבה שג'ונסון, סטודנט למדעי המחשב מאריזונה, מצלם את הנסיעות שלו במוניות היא שמדובר במוניות האוטונומיות של Waymo, סטארטאפ הרכב האוטונומי שבבעלות גוגל. ג'ונסון הוא נוסע מתנדב בתוכנית הניסוי של המוניות הללו, והוא נוהג לצלם את הנסיעות ולהעלות אותן ליוטיוב. בדרך כלל, מה שרואים הוא כמה זהירים הרכבים האוטונומיים לעומת נהגים אנושיים - אך הפעם נראה שלכב היו תוכניות אחרות.

11 הדקות הראשונות של הנסיעה עברו חלק בסך הכל, מלבד העובדה שהמכונית לקחה "קיצור דרך" מוזר שרק האריך את הנסיעה. אך אז, כשניסתה לחזור לכביש, היא נתקלה בבעיה: הנתיב שאליו ניסתה לפנות היה חסום על ידי חרוטים כתומים של עבודות בכביש, ומשום מה היא לא היתה מוכנה לפנות לנתיב השני הפונה לאותו כיוון. ג'ונסון יצר קשר עם התמיכה הטכנית - כי מה יותר טבעי מלשבת במונית באמצע הכביש ולבקש מאדם שיושב במרחק קילומטרים רבים לבדוק למה אתה תקוע.
התומכת בדקה והבינה שהרכב לא מסוגל להבין מה לעשות במצב הנתון והזעיקר צוות שמסתובב באזור במכונית רגילה וזמין להשתלט על מכוניות אוטונומיות שנתקעות במצבים מסובכים. אלא שלאחר 5 דקות הרכב החליט לפתע מה הוא עושה - וביצע את הפנייה. אלא שמייד לאחריה הוא נתקע שוב, בניסיון לעבור נתיב שכמעט נגמר בדריסת קונוס. הרכב עצר בין הנתיבים, תוך שהוא חוסם את כל הכביש ומכריח את הרכבים שאחריו לחצות את קו ההפרדה הרצוף אל הנתיב הנגדי כדי לעקוף אותו.
צוות הסיוע, שכנראה כבר קיבל ביטול והתרחק, הוזעק שוב, אלא שאז המכונית שוב התעוררה וביצעה רוורס מסוכן באמצע הכביש, שבסופו נעמדה במרכז הנתיב הפנוי וחסמה אותו לחלוטין. הסיבה לרוורס היתה שהמכונית זיהתה את רכב התחזוקה שהגיע להסיר את הקונוסים מהכביש - ואכן, כמה רגעים לאחר שהוסרו הקונוסים, פרץ הרכב בנסיעה מהירה למדי. לפחות עד לצומת הבא, שגם בו היו קונוסים על הנתיב הימני. הרכב נעצר שוב, באמצע הצומת, וצוות הסיוע הוזעק שוב - אלא שברגע שהנהג האנושי יצא מהרכב שלו וניסה לגשת לרכב האוטונומי כדי להשתלט עליו - הרובוטריק הממונע ניסה לברוח פעם נוספת, ושוב נתקע לאחר כמה מטרים בגלל החרוטים הכתומים בין הנתיבים.
העצירה הנוספת הזו סיפקה לנהג האנושי של גוגל את ההזדמנות להיכנס אל מושב הנהג ולכבות את תוכנת הנהג האוטונומי. ג'ואל, שנשאר רגוע לאורך כל התקרית, החל לתחקר אותו לגבי התדירות שבה קורים דברים כאלו, והנהג נבהל מהשאלות ודרש שזהותו תצונזר מהסרטון. הוא הביא את ג'ונסון ליעדו, וכך הסתיימה הנסיעה בשלום.
תגובת גוגל: "בזמן נהיגה אוטונומית לחלוטין דרך אזור בו התבצעו עבודות, תוכנת הנהג זיהתה מצב יוצא דופן וביקשה את עזרתה של נציגת תמיכה מרוחקת. במהלך האינטראקציה, סיפקה הנציגה הנחיות מוטעות, מה שהקשה על תוכנת הנהג להמשיך במסלולה המתוכנן, ודרש שצוות סיוע הכביש של החברה ישלים את הנסיעה. בעוד שהמצב לא היה אידיאלי, תוכנת הנהג תפעלה את הרכב בבטחה עד להגעת צוות הסיוע. לאורך כל הזמן, צוות Waymo היה בקשר עם הנוסע, שסיפק פידבק מחושב ומועיל שמסייע לנו להמשיך ולשפר את תוכנת הנהג. הצוות שלנו כבר העריך את האירוע ושיפר את תהליך העבודה שלנו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה