ויראלי

מגישת חדשות 12 חושפת הטרדות מיניות: "הסוטה למד לקח"

אדוה דדון שיתפה את תחושותיה ועוקבת שלה שיתפה בסיפור שקרה בימיה בצה"ל שאדם הציץ לה לתוך המקלחת, על כך טענה המגישה: "זו זכות גדולה מאוד שבעקבות החשיפה שלנו במהדורה המרכזית בחדשות 12, נשים וגברים רבים מחליטים לשתף ולהעביר את הבושה צד, והלוואי והיינו מגיעים לטפל בכל אותם וסוטים ומטרידים"
מערכת ice | 
אדוה דדון (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, מסך קשת 12)
כתבתה המטלטלת של אדוה דדון בחדשות 12, שחשפה מקרה של חייל צה"ל המצלם נשים בשירותים, הפכה במהירות לנקודת מפנה בשיח הציבורי. הסיפור, שזכה לחשיפה נרחבת ברשתות החברתיות ובתקשורת המסורתית, פתח צוהר אל עולם אפל של פגיעה בפרטיות והטרדות מיניות, תוך שהוא מעורר דיון נוקב על תפקידן של מערכות האכיפה והצבא בטיפול במקרים כאלה.
בעקבות שידור הכתבה, גל של עדויות החל לזרום אל דדון דרך חשבון האינסטגרם שלה, המונה 180 אלף עוקבים. נשים רבות חשפו סיפורים דומים, כשאחת מהן סיפרה על ניסיון לצלם אותה במקלחת בבסיס צבאי, ואחרת תיארה כיצד תפסה גבר מציץ לחדרה. "חדירה כזו לפרטיות שורטת", כתבה אחת המשתפות, ביטוי המשקף את עומק הפגיעה הנפשית הכרוכה באירועים מסוג זה.

התהודה העצומה שקיבלה הכתבה, שהפכה לוויראלית ברשתות החברתיות וזכתה למיליוני צפיות, מדגישה את הצורך הדחוף בטיפול מערכתי בתופעה. הפיכתה לטרנד בטיקטוק מעידה על הרלוונטיות של הנושא עבור הדור הצעיר ועל הכוח של הרשתות החברתיות בהעלאת מודעות לסוגיות חברתיות בוערות.
בתגובה בלעדית לוואלה סלבס, שיתפה דדון את תחושותיה: "זו זכות גדולה מאוד שבעקבות החשיפה שלנו במהדורה המרכזית בחדשות 12, נשים וגברים רבים מחליטים לשתף ולהעביר את הבושה צד, והלוואי והיינו מגיעים לטפל בכל אותם וסוטים ומטרידים". דבריה משקפים את חשיבות השיח הפתוח והאומץ הנדרש מנפגעים לחשוף את סיפוריהם.
דדון לא הסתפקה בחשיפת הסיפור, אלא גם מתחה ביקורת על רשויות האכיפה: "בעוד שרשויות האכיפה, בהן המשטרה, מצ"ח והפרקליטות מתרשלות בטיפול, הרשתות החברתיות דאגו לכך שאחרי החשיפה, אותו סוטה למד את הלקח ולא יוכל לשוב לסורו עד שייתן את הדין על מעשיו וגם אחריו. אמשיך לנסות להוציא את הצדק לאור". הצהרתה זו מדגישה את תפקידה החיוני של העיתונות החוקרת בחשיפת עוולות ובדרישה לאחריותיות מצד הרשויות, תוך שהיא מציגה את הרשתות החברתיות ככלי אפקטיבי להשגת צדק חברתי במקרים שבהם המערכת כושלת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה