מדדים ומחקרים

הקבלנים בישראל תוקפים: בנק ישראל אשם בירידה במכירת דירות?

רוני מזרחי, נשיא לשכת הקבלנים ובעלי קבוצת "מזרחי ובניו" טוען: "מדובר בנתון הגרוע ביותר מאז 2003, שיא האינתיפאדה, אך להבדיל אלף אלפי הבדלות, הפעם טעויות דרמטיות, ובמיוחד מדיניות הריבית של נגיד בנק ישראל, גרמו לכך. בחודשים הקרובים לעליית מחירים מחודשת. אז מה הועילו חכמים בתקנתם?"
מערכת ice |  1
נדלן (צילום shutterstock, פלאש 90)
לאחר פרסום הנתונים של הכלכלנית הראשית, מומחי נדל"ן בתגובה לנתוני האוצר המצביעים על שפל במכירת דירות וירידה של 27 אחוזים בחודש יולי בלבד, שממשיכים את המגמה של הפגיעה בהכנסות הקבלנים.
רוני מזרחי, נשיא לשכת הקבלנים ובעלי קבוצת "מזרחי ובניו": "מדובר בנתון הגרוע ביותר מאז 2003, שיא האינתיפאדה, אך להבדיל אלף אלפי הבדלות, הפעם טעויות דרמטיות, ובמיוחד מדיניות הריבית של נגיד בנק ישראל, גרמו לכך. שנת 2023 תסתיים עם 40 אלף התחלות בנייה בלבד, מה שיגרום כבר בחודשים הקרובים לעליית מחירים מחודשת. אז מה הועילו חכמים בתקנתם?".

דני סויסה, יו"ר צים בהרי נדל"ן מקבוצת עדי צים אחזקות: "רק חישוב מסלול מחדש ובמיוחד לגבי מדיניות הריבית ששחקה הן את היזמים והן את הרוכשים, יוכל להביא לשינוי המיוחל. זהו אתגר לאומי וחשוב שמקבלי ההחלטות ייתנו את הדעת על כך".
צאלה רוזנבלום עמור, מנכ"לית קבוצת מ. אביב: "איני מבינה איך זה שאחרי רעידות אדמה כה גדולות בטורקיה ובמרוקו ואחרי ירידה כה תלולה במכירות, לא מאריכים את תוקף תמ"א 38 ולא משנים את מדיניות מכרזי רמ"י. הגיע הזמן לטפל בכך ובמיידי!"
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הנתון הכי משמח את האזרחים העשוקים.
    אבי 09/2023/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שבנק ישראל ימשיך לדאוג לאזרחים ולא לחזירים. עכשיו זו ההזדמנות האחרונה של החלק הטוב באוכלוסיה אם נפסיד עכשיו כבר אין סיכוי לעתיד במדינה הזאת
    סגור