מדדים ומחקרים

איך אסטרונאוטים יטגנו צ'יפס בחלל? מדענים גילו את המתכון

חוקרים מרשות החלל האירופית מתנסים בימים אלו בדרכים שונות שיעזרו לאסטרונאוטים לטגן צ'יפס בזמן שהם בחלל החיצון ולא מוגבלים על ידי כוח הכבידה. למטרה זו הם בחנו באופן דייקני את הליך הטיגון - עד לרמת בועות השמן וגודלן
מערכת ice | 
אסטרונאוטים בתחנת חלל (צילום pixabay)
הייתם חושבים שלחוקרים היום יש עניינים יותר דחופים להתעסק איתם מאשר טיגון צ'יפס בחלל, אך מתברר כי גם זה לא חומק מהם. חוקרים מרשות החלל האירופית מתנסים בימים אלו בדרכים שונות שיעזרו לאסטרונאוטים לטגן צ'יפס בזמן שהם בחלל החיצון ולא מוגבלים על ידי כוח הכבידה.
עד כה הצליחו החוקרים לבחון הנושא בעזרת מתקן דמוי קרוסלה שיודע לפעול באופן בטיחותי באזור ללא כוח כבידה. אפילו אם פעולת הטיגון נשמעת לנו על כדור הארץ די פשוטה, מתברר כי מדובר בשני הליכים שונים שהופכים למסובכים במיוחד במקום כמו החלל החיצון.
כדי להבין איך הליך הטיגון בכלל עובד, הצוות צילם אותו בעזרת מצלמה שפועלת במהירות גבוהה ולה רזולוציה איכותית מאוד. בתיעוד הזה הם בדקו הכול - בועות, קצב הגדילה שלהן, הגודל, התפזרות ועוד. החוקרים, שבאו מאוניברסיטת סלוניקי ביוון, מצאו כי הבועות נפרדות די מהר מתפוח האדמה, גם בארץ וגם בחלל - משמע, כן ניתן להגיע לתוצאה טובה, לכאורה, בחלל החיצון.
עם זאת, מתברר כי הצוות עדיין לא קרוב למציאת הפתרון המדויק לטיגון נכון של תפוח אדמה, אך הם סבורים כי זה אפשרי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה