מדדים ומחקרים

מאיינשטיין ועד רבי נחמן: אלו האנשים שאתם מצטטים הכי הרבה

בין אם אתם כותבים מכתב, עבודה או סתם רוצים לשלוף משפט מחץ בשיחה חברית, תמיד טוב להצטייד במילותיהם של אנשים חכמים. פלטפורמת "ויקיציטוט" מפרסמת את נתוני הצפיות לערכים באתר
איתן לויטס | 
וינסטון צ'רצ'יל, דוד בן-גוריון, אלברט איינשטיין (צילום pixabay, flickr/ BiblioArchives / LibraryArchives, ויקיפדיה/ Israeli GPO photographer)
על פי הנתונים לשנת 2022 של "ויקיציטוט", מאגר הציטוטים של ויקיפדיה, האיש המצוטט ביותר בישראל, עם כ-31 אלף כניסות לערך הציטוטים שלו, הוא המדען אלברט איינשטיין. אבי תורת היחסות כידוע היה לא חריף רק בפיזיקה אלא גם באמירות על העולם והחיים, מוסר, חוכמה וגם יהדות. "היהדות הוכיחה שהתבונה היא הנשק הטוב ביותר הקיים בהיסטוריה", אמר.
הדמות השנייה המצוטטת ביותר היא ראש הממשלה הראשון של ישראל, דוד בן גוריון, עם כ-23 אלף כניסות. צמוד אליו הוא ראש ממשלת בריטניה האגדי וינסטון צ'רצ'יל. 
רביעי בדמויות המצוטטות הוא רבי נחמן מברסלב עם כ-15 אלף כניסות בשנת 2022. מעט אחריו הוא הרב מאיר כהנא. 
עם 11 אלף כניסות לציטוטים שלו הוא הפילוסוף הגרמני פרידריך ניטשה, ומיד אחריו הוגה הדעות ישעיהו ליבוביץ' עם מספר דומה. הלוחם היהודי המיתולוגי יוסף טרומפלדור זוכה לכ-10 אלף כניסות, וגם הסופר מארק טוויין.
במקום העשירי עם 9,800 כניסות הוא לא אחר מאשר הכדורגלן אלון מזרחי, מלך השערים של הליגה הישראלית בכל הזמנים. מזרחי סיפק מספר ציטוטים אלמותיים כמו "אני רוצה לשחק באירופה או בספרד", או "אין לי מה להוכיח, והוכחתי את זה היום על המגרש".
עוד עם מעל 9,000 כניסות (בסדר יורד): וולט דיסני, דוקטור סוס, גולדה מאיר, והרבי מקוצק. עם 8,000 כניסות ומעלה (בסדר יורד): מנחם בגין, יצחק רבין ומייקל ג'ורדן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה