מדדים ומחקרים

ג'יי פי מורגן: המניה הזאת תצמח גם בתקופת המיתון

לאחר תקופה מטלטלת שעברה על שוק התיירות, אנליסטים צופים שמבין חברות השיט, נורווג'יאן קרוז היא זו שתצליח לשרוד במקרה של מיתון 
מערכת ice |  2
ג'יי.פי. מורגן (צילום shutterstock)
למרות ציפיות של משקיעים למצוא נקודת מבט חיובית יותר על השוק, המסחר בשבוע האחרון טפח על פניהם עד שהם חוששים כעת ממיתון אפשרי.
ואכן, מומחים פיננסיים הדליקו כבר את פעמוני האזהרה על המצב הרעוע של הכלכלה העולמית. אחד מהקולות הללו היה של מנכ"ל ג'יי.פי מורגן, ג'יימי דיימון, שאמר לאחרונה שייתכן שמאמצי העלאת הריבית של הפד לא יספיקו כדי למנוע מיתון בכל זאת.
עם זאת, לא כל המניות מיועדות לאבדון. למעשה, בעוד שדיימון חושש לכלכלה, האנליסטים בחברה שלו רואים שתי מניות שדווקא עתידות להתגבר על המגמה השלילית במהלך החודשים הקרובים - בהיקף של 90% או יותר. האם אנליסטים אחרים מסכימים עם JPM?
נורווג'יאן קרוז ליין (NCLH)
השם הראשון שאושר על ידי JPM שנבחן הוא של ענקית הספנות הנורווגית, אחת מחברות השייט הגדולות בעולם. נורווג'יאן מחזיקה ומפעילה שלוש קווי שייט נפרדים, עם מספר ספינות כולל של 28, ל-490+ יעדים ברחבי העולם.

השנים האחרונות היו כאב ראש אחד ארוך עבור תעשיית השייט. מגיפת הקורונה השביתה את התיירות, ועד שבאה הפתיחה המחודשת, היא נקטעה עם דאגות לגבי הכלכלה העולמית הנאבקת על רקע האינפלציה הגואה ועלויות התשומות. עם זאת, נראה שיש גם הרבה ביקוש עצור, ואם נורוויג'ן תתמקד בשוק הפרימיום, ייתכן שקהל היעד שלה לא יתרגש ממיתון.
בדוח הרבעוני האחרון של החברה, ההכנסות ראו עלייה עצומה של 958% משנה לשנה והגיעו ל-1.62 מיליארד דולר, בעוד שהחברה סיפקה התאמה. גם שיעורי התפוסה משתפרים והגיעו לכ-82% מהרמות שלפני המגפה. אלו צפויים להמשיך ולהשתפר ולהגיע לטווח הבינוני-גבוה של 80% ברבעון הרביעי.
בכיסוי המניה של J.P. מורגן, האנליסט דניאל אדם כותב שהוא שורי לגבי הסיכויים של NCLH, ובין הנימוקים שלו: "(1) אסטרטגיית תמחור ממושמעת. (2) פוטנציאל צמיחה גדול לעומת עמיתים, שכן ל-NCLH יש צי קטן יותר, זריז וצעיר יותר עם תמחור פרימיום. (3) הערכת שווי יחסית אטרקטיבית - במיוחד תוך שימוש בהערכות של שנתיים או יותר".
"מבחינת גודל," המשיך אדם והוסיף, "NCLH שולטת רק על 9% משוק השייט העולמי. בהתאם לכך, בעוד שהיא חסרה את אותן ההטבות בקנה מידה שמהן נהנים עמיתים גדולים יותר (קרניבל קרוז בנתח קיבולת של ~38% ורויאל קאריביאן ב-~18%), ל-NCLH יש הזדמנות גדולה יותר לצמיחה, שלדעתנו היא חיובית על רקע עצירות חזקה. הביקוש לנסיעות פנאי והצעת הערך האטרקטיבית שחברות השייט מציעות לעומת חלופות נופש יבשתיות".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מה המניה השנייה? (ל"ת)
    זיזי טריפו 12/2022/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • חובבנים ...
    משטרת הכתבות הלא גמו 12/2022/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חצי כתבה , ממש חובבנות , מה עם המנייה השנייה??? ובליחה שטענו לך את חוט המחשבה
    סגור