מדדים ומחקרים

הביקוש מצטמק: ירידה של 31% בהיקף המשרות הפנויות בהייטק

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מדווחת כי בחודש האחרון חלה ירידה במספר המשרות הפנויות ביחס לספטמבר. בהייטק הביקוש למשרות פנויות ירקד ב-31%
מערכת ice | 
משרדי הייטק (צילום freepik)
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה היום (ראשון) את סקר משרות פנויות בישראל. לפי פרסומי הלשכה חלה ירידה במספר המשרות הפנויות - כ-147,906 משרות פנויות בחודש לעומת כ-150,882 בספטמבר.
שיעור המשרות הפנויות בתחום שירותי הייטק עומד על 6.03 לעומת 8.74 בחודש פברואר השנה, ירידה של 31% בביקוש לעובדים.
בענף שירותי ההייטק כ-76% מהמשרות הפנויות הם ב"משלח יד אקדמי", כלומר בעיקר בתחום טכנולוגיות המידע ובתחומי המדע וההנדסה, כמו כן כ-10% מהמשרות הפנויות בענפים אלו הם להנדסאים וטכנאים. 
עוד פורסם על ידי הלמ"ס: כ-74% מהמשרות הפנויות בענפי האירוח והאוכל הם עבור עובדי מכירות ושירותים המכיל מלצרים וטבחים, כ-15% מהמשרות הפנויות בענפי האירוח והאוכל לעובדים בלתי מקצועיים. וכ-6% מהם הם עבור נהגים.
באופן כללי שיעור המשרות הפנויות מצביע על המשך ירידה 4.72 לעומת 4.82 בחודש ספטמבר. בשיעור המשרות הפנויות נרשמה ירידה של 5.6%  מפברואר השנה, שבה הוא הגיע לשיא של 5.0.
הסקר אשר מהווה מקור מידע עיקרי נערך באופן שוטף על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה משנת 2009. כמון כן אוכלוסיית הסקר כוללת עסקים עם 5 משרות שכיר ויותר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה