מדדים ומחקרים

החברות הגרועות בישראל נחשפות: ביטוח ישיר, שירביט או מנורה?

רשות שוק ההון פרסמה דוח מקיף בנושאי ביטוח ופנסיה ומול הגופים המוסדיים השונים וכן מול הגופים בתחום השירותים פיננסיים, אלו החברות שבלטו לרעה וגם אלו שבלטו לטובה
מערכת ice |  12
חברות ביטוח (צילום אייל גזיאל, טל שחר, פייסבוק/יורם נוה, Magma Images, ויקיפדיה)
רשות שוק ההון פרסמה היום (רביעי) דוח מקיף בנושא פניות הציבור המסכם את פעילות הרשות בטיפול בפניות הציבור ברשות לשנים 2020 - 2021. הדוח נותן תמונת מצב לגבי הנושאים שמטרידים את הציבור בנושאי ביטוח ופנסיה ומול הגופים המוסדיים השונים וכן מול הגופים בתחום השירותים פיננסיים. הרשות מקווה כי הדוח יהווה כלי נוסף שיסייע לאזרחים לבחור בצורה מושכלת את הגוף איתו ירצו להתקשר.
הרשות פועלת כדי לוודא שהשירות שניתן לציבור המבוטחים והחוסכים בישראל הוא מקצועי, יעיל ומכבד. באמצעות טיפול בפניות ציבור המוגשות אליה, הרשות מסייעת לציבור המבוטחים והחוסכים בכל סוגיה שהם נתקלים בה מול הגופים המוסדיים וקוראת לכל מי שחש שנגרם לו עוול על ידי חברות הביטוח, הפנסיה, הגמל, סוכני הביטוח ונותני השירותים הפיננסיים להתלונן לרשות.

בדו"ח מוצגת סקירה כללית אודות תהליך הטיפול בפניות הציבור ברשות שוק ההון, מידע אודות סמכות הרשות בטיפולה בפניות הציבור, מידע אודות פעילות המוקד הטלפוני של הרשות, מידע לגבי הכלים של הרשות בטיפול בפניות הציבור ועוד. בנוסף, מוצגים נתונים מפורטים אודות הפניות שהגיעו לרשות.
בשנת 2021 התקבלו ברשות 14,305 פניות ציבור, עלייה של כ –12% משנת 2020. חמשת התחומים העיקריים לגביהם הוגשו פניות: 24.2% מהפניות התקבלו בתחומי הביטוח הכללי, 21.8% בתחום הפנסיה, 17.4% בתחום ביטוחי החיים ואובדן כושר עבודה, 14.8% בתחום ביטוחי הבריאות והסיעוד, 13% בתחום הגמל. בתחום הביטוח ניתן סעד לפונים בכ–32% מהפניות בעקבות הפנייה לרשות, בתחום הגמל ניתן סעד בכ– 51% מהפניות ובתחום הפנסיה בכ–49% מהפניות.
תחום הביטוח:
ביטוח כללי: ביטוחי רכוש: בבדיקת שיעור הפניות שהגיעו לרשות ביחס לנתח השוק של החברה בתחום ביטוחי הרכוש בלטו לטובה החברות: הראל, כלל, מנורה מגדל ואיילון. לעומת זאת בלטו לרעה החברות: ביטוח ישיר, שלמה, AIG, ושירביט כאשר שיעור הפניות שהגיע לרשות גדול מנתח השוק של החברה בתחום זה.
ביטוחי חבויות: בבדיקת שיעור הפניות שהגיעו לרשות ביחס לנתח השוק של החברה בתחום ביטוחי החבויות בלטו לטובה החברות: הראל, הפניקס, מנורה, כלל. לעומת זאת בלטו לרעה החברות: ביטוח ישיר, שלמה, שירביט כאשר שיעור הפניות שהגיע לרשות גדול מנתח השוק של החברה בתחום זה.
ביטוחי בריאות: בבדיקת שיעור הפניות שהגיעו לרשות ביחס לנתח השוק של החברה בתחום ביטוחי הבריאות בלטה לטובה חברת הראל. לעומת זאת בחברות הפניקס, כלל ו–AIG שיעור הפניות שהגיע לרשות גדול מנתח השוק של החברה בתחום זה.
בתחום ביטוחי הנסיעות לחו"ל בלטה לטובה (בפער) חברת פספורטכארד (דייויד שילד). לעומת זאת בחברות הפניקס,  AIG, כלל ומגדל בלט כי שיעור הפניות שהגיע לרשות גדול מנתח השוק של החברה בתחום.
בתחום ביטוחי הסיעוד: בבדיקת שיעור הפניות שהגיעו לרשות ביחס לנתח השוק של החברות בתחום ביטוחי הסיעוד אצל החברות הראל ומגדל, שיעור הפניות שהגיע לרשות קטן מנתח השוק של החברות בתחום.  לעומת זאת בחברת כלל בלט כי שיעור הפניות שהגיע לרשות גדול מנתח השוק של החברה בתחום.
תחום החיסכון הפנסיוני: בבדיקת שיעור הפניות שהגיעו לרשות ביחס לנתח השוק של החברה בתחום הפנסיה בלטו לטובה החברות מנורה, כלל, הראל ומגדל מקפת. לעומת זאת חברת מיטב בלטה לרעה כך ששיעור הפניות שהגיע לרשות גדול מנתח השוק של החברה בתחום (בפער).
גמל: בבדיקת שיעור הפניות שהגיעו לרשות ביחס לנתח השוק של החברה בתחום הגמל בלטו לטובה החברות: אלטשולר שחם (בפער) וילין לפידות. לעומת זאת בחברות מנורה והפניקס בלט כי שיעור הפניות שהגיע לרשות גדול מנתח השוק של החברה בתחום.
ביטוחי חיים: בבדיקת שיעור הפניות שהגיעו לרשות ביחס לנתח השוק של החברה בתחום ביטוחי החיים בלטה לטובה חברת מגדל (בפער) אחריה החברות הפניקס והראל. לעומת זאת, בחברת מנורה בלט כי שיעור הפניות שהגיע לרשות גדול מנתח השוק של החברה בתחום.
ביטוחי אבדן כושר עבודה: בבדיקת שיעור הפניות שהגיעו לרשות ביחס לנתח השוק של החברה בתחום ביטוחי אבדן כושר עבודה בלטו לטובה החברות מגדל, הראל והפניקס. לעומת זאת בחברות כלל, איילון וביטוח ישיר בלט כי שיעור הפניות שהגיע לרשות גדול מנתח השוק של החברה בתחום.
ד"ר משה ברקת הממונה על רשות שוק ההון ביטוח וחיסכון: "מכל המשימות עליהן אמונה רשות שוק ההון, אני תופס את הטיפול בפניות הציבור כעבודת קודש ראשונה במעלה. הרשות רואה במנגנון הטיפול בפניות הציבור כלי חשוב ביותר, המאפשר לבקר את הגופים המוסדיים, להציף כשלים ממוקדים או רוחביים. כלי זה מסייע בשיפור השירות לציבור, משפר באופן מתמיד את תהליכי העבודה, מסייע בהסרת חסמים ועוד. ברצוני להודות לכל המטפלים בפניות הציבור ברשות על פעילותם המבורכת והחשובה, תוך סיוע מקצועי ומסור לאזרחים כך שיוכלו לממש את הזכויות שלהם ביתר קלות".
תגובות לכתבה(12):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 11.
    ביטוח ישיר
    נבי 08/2024/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נוכלים הביטוח ישיר אשתי היתה מבוטחת רכב אצלהם 10 שנים ללא תאונות עכשיו החליטו משום מה רוצים צילומים של הרכב מכל הכיוונים זה בסדר אבל לא היה קודם עכשיו אומרים לי צלם לוח שעונים כל יום יוצאים לי במשהו אחרמה עושים
    סגור
  • 10.
    לא להתקרב לביטוח ישיר..זהירות נוכלים!!
    עופר 10/2022/06
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כפי שניתן לראות ביטוח ישיר בכל הפרמטרים איכות השרות מתחת לכל ביקורת..כולל מחיר..השם ישיר ללא סוכנים..פאסה חברה שמנוהלת על ידי נציגי שירות ילדים..ללא שום אחריות אישית..מגולגל מילד לילד..אפילו לא מתנצלים על טעות קריטית..וגם שפונים לממונה על שוק ההון..משקרים..שומר נפשו וכספו ירחק
    סגור
  • 9.
    למה אין טבלאות בכתבה. למי יש כוח לקרוא את כל המלל הזה??
    אילן 10/2022/04
    הגב לתגובה זו
    5 0
    ראו את כותרת
    סגור
  • 8.
    הראל חברה עלובה
    א 10/2022/04
    הגב לתגובה זו
    0 2
    אמא שלי בת 73ֶסעודית מזה שנתיים חולה אונקולוגית , ו הראל יש מיישבת שהחליטה הגברת למרות שכל מסמך רפואי בשנתיים האחרונות מעיד על כך שהיא סעודית הגברת שירי החליטה שלא , מה עושים , כלום רק רק לפנות לאדווה דדון או גיא לרר , כי הממונה על חברות הביטוח לא עושה כלום , למישהו יש פיתרון מה עושים אשמח לדעת ,
    סגור
  • 7.
    כמה מרמים ומנצלים
    הזוי 10/2022/02
    הגב לתגובה זו
    5 0
    בערך בכל קטגוריה הפניקס על הפנים. צריך להיזהר
    סגור
  • טען עוד
  • 6.
    מוצקין
    שמעון 10/2022/02
    הגב לתגובה זו
    4 0
    ביטוח ישיר זבל של ביטוח גנבו לבן שלי רכב חדש ליפני שנתיים הם לא רוצים לשלם.בעיות משפטים .
    סגור
  • 5.
    ביטוח ישיר באמת חברה ישרה ואמינה
    משה 10/2022/02
    הגב לתגובה זו
    2 5
    בתור אחד שנפצע בתאונה לפני 7 שנים חברת ביטוח ישיר שילמה מהר ובבדיקות ישירות בעוד שחברות אחרות שהייתי מבוטח בהם עשו לי את המוות. ממליץ לכולם לעזוב את כל החברות שלהם ולהצטרף לביטוח ישיר גם אם זה עולה 100-200 שקל יותר (הם הכי זולים הגזמתי בכוונה)
    סגור
  • 4.
    הפניקס הכי גרועים -חמקנים ושקרנים
    חיים 10/2022/01
    הגב לתגובה זו
    6 0
    חברת הפניקס ועובדיה ראויים לתואר הלא מכובד בתחום ביטוחי חיים, פנסיה ואובדן כושר עבודה , חברה שקרנית , שלא מהססת לשקר בבית המשפט , מוציאה את המיץ למבוטחיה לפני ואחרי מותם, המבחן הוא בכמות התביעות ופסקי הדין, לרבות הסדרי פשרה, ולא בתלונות הציבור! הממונה רוצה לעזור לציבור?שיספר לציבור על אלמנה שלא קיבלה כספי ביטוח חיים, על נפגעים שממתינים 4 שנים להכרה, על כמות הנזיפות שהחברה חוטפת בבתי המשפט !
    סגור
  • 3.
    שירביט -בושה וחרפה ! לא להתקרב אליהם
    גל 10/2022/01
    הגב לתגובה זו
    8 0
    כ שיש מקרה ביטוחי החברה נוקטת ב התשת הלקוח , מנסה רק לא לשלם ב שיטת המצליח , ראו הוזהרתם
    סגור
  • 2.
    ביוח ישיר לא מאכזב. (ל"ת)
    סמי 09/2022/30
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 1.
    עובד מול ביטוח ישיר
    שמואל 09/2022/30
    הגב לתגובה זו
    4 1
    ועדיין לא התאכזבתי מהטיפול שלהם בתביעות שהגשתי
    סגור
  • באר שבע
    טלי 10/2022/04
    הגב לתגובה זו
    2 0
    שלמה ביטוח החברה הכי גרועה בשוק הביטוח, מי שמבטח שם , שם כספו על קרן הצבי!!! ביזיון אחד גדול איך חברת ביטוח מתנהלת בושה וחרפה!
    סגור