מדדים ומחקרים

אחת ולתמיד: כך משפיע הסמארטפון על הזיכרון שלכם

העשור האחרון הכניס לחיינו את הסמארטפונים ועדיין לא ברור האם לטווח הרחוק מדובר בנזק או בתועלת. מחקר חדש שופך אור על ממצאים חדשים בסוגיה
מערכת ice |  4
סמארטפון (צילום unsplash)
מחקר חדש שמפרסמים חוקרים מאוניברסיטת קולג' בלונדון, מנפץ את כל מה שחשבנו על השפעת סמארטפונים. החוקרים מצאו כי מכשירים דיגיטליים יכולים לאחסן מידע חשוב, מה שמשחרר את המוח שלנו לזכור דברים אחרים.
לפי הממצאים, שימוש בטלפון כ"זיכרון חיצוני" לא רק עוזר לאנשים לזכור מה מאוחסן בטלפון, אלא גם עוזר להם לזכור מידע שלא נשמר. עד עכשיו, מדעני מוח היו מודאגים ששימוש יותר מדי בטכנולוגיה עלול להפחית את תפקוד המוח ואף להוביל לסוג של "דמנציה דיגיטלית".
"רצינו לחקור כיצד אחסון מידע במכשיר דיגיטלי יכול להשפיע על יכולות הזיכרון", אומר המחבר הבכיר של המחקר ד"ר סם גילברט בהודעה לתקשורת.
"גילינו שכאשר אנשים הורשו להשתמש בזיכרון חיצוני, המכשיר עזר להם לזכור את המידע ששמרו בו. זה לא היה מפתיע, אבל מצאנו גם שהמכשיר שיפר את הזיכרון של אנשים גם עבור מידע שלא נשמר".
"זה היה בגלל שהשימוש במכשיר שינה את האופן שבו אנשים השתמשו בזיכרון שלהם כדי לאחסן מידע בעל חשיבות גבוהה לעומת מידע בעל חשיבות נמוכה. כאשר אנשים היו צריכים לזכור בעצמם, הם השתמשו ביכולת הזיכרון שלהם כדי לזכור את המידע החשוב ביותר. אבל כשהם יכלו להשתמש במכשיר, הם שמרו מידע בעל חשיבות גבוהה במכשיר והשתמשו בזיכרון שלהם למידע פחות חשוב במקום זאת".
"התוצאות מראות שכלי זיכרון חיצוניים עובדים. רחוק מלגרום ל'דמנציה דיגיטלית', שימוש בהתקן זיכרון חיצוני יכול אפילו לשפר את הזיכרון שלנו עבור מידע שמעולם לא שמרנו. אבל אנחנו צריכים להקפיד על גיבוי המידע החשוב ביותר. אחרת, אם כלי זיכרון נכשל, אנחנו עלולים להישאר עם מידע בעל חשיבות נמוכה יותר בזיכרון שלנו", מסכם ד"ר גילברט.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    שטויות במיץ עגבניות
    יהודה צורף 09/2022/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המכשיר הקרוי סמארטפון הוא כלי משחית שהורס כל מה שאנושי באנשים ובחברה האנושית כולה. הוא מחבל בכישורים החברתיים שאפשרו את כינון הציוויליזציה האנושית. הוא מצמצם יצורי אנוש לשפל המדרגה של נרקומנים רובוטיים מסניפי הסם האלקטרוני, שאיבדו את הקשר לסביבה שלהם, החברתית והטבעית. הוא האויב הנורא ביותר של האנושות והוא זה שיחריב אותה....
    סגור
  • 3.
    נשמע מופרך!
    יורם ברט 08/2022/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בטח כמוני, שמעתם אנשים מתבטאים בנוסח 'בלי הטלפון אני אבוד!' או 'אם ילך לי הטלפון; הלך עלי!'. כך לא מתבטאים אנשים שסומכים על זכרונם או הרגישו שמאז הסמארטפון, הזכרון שלהם השתפר. לעומת זאת לא שמעתי (וכנראה גם רובכם) מישהו מספר איך בקלות הוא התגבר על תקלה/אובדן הסמארטפון שלו.
    סגור
  • 2.
    ומה על המחקרים שסמרטפון מזיק?
    72 08/2022/04
    הגב לתגובה זו
    2 0
    התקשורת בשיתוף חברות הסלולאר בכל פעם שצץ עוד מחקר מבין אלפים שמעדכן על הנזק מהאלחוטיות. נכון לעכשיו דור 3 ו 4 עליה תלולה בסרטן מאז 1998 מעניין מה התחיל אז... ועוד מאות מחלות וקשב וריכוז ונזקי קרינה. רק שבדור חמש זה יהיה פי 300 יותר חזק יותר מקרין יותר מזיק. לנו ולכדור שלנו שסובל מיותר מידי אנטנות. מה גם שוירוסים מתחזקים בתנאים אלו בניגוד לנו שמערכת חיסונית נחלשת. פשעי הממסד הבריאותי והתקשורת והרס כדור הארץ שלנו. אז מה לכתבה הזו בדיוק יש לאמר. מלבד שנחכה לקטסטרופה ואז כבר יהיה מאוחר.
    סגור
  • 1.
    וויז
    יעקב 08/2022/04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    פעם כשרצינו להגיע למקום מסוים,היינו פותחים מפה לומדמם את הנתיב ומגמעים. היום וויז עושה לנו את העבודה והמוח מתנוון
    סגור