מדדים ומחקרים

איזה חג ניצח את פסח? | הערכים הנצפים בוויקיפדיה

המועד שכולם התכוננו אליו בחודש הקודם היה פחות פופולארי באנציקלופדיה הפתוחה מאשר מספר מועדים אחרים שצוינו באותו חודש. ומי האישיות הפוליטית היחידה שנכנסה לעשירייה?
יאיר מור | 
סדר פסח (צילום פלאש 90/ מרים אלסטר)
אמנם, עבור רוב הישראלים הניקיונות לפסח וההתכנסות המשפחתית לאחר שנתיים של קורונה היו המרכז של החודש האחרון, אך בגרסה העברית של ויקיפדיה המועד שניצח בנוקאאוט במהלך החודש היה דווקא הרמדאן, שהסתיים בימים האחרונים עם חג הקורבן שנחגג במהלך השבוע הנוכחי. לפי טבלת מספרי הצפיות בערכי הוויקיפדיה, "פסח" נמצא רק במקום ה-25 בחודש האחרון, מתחת ל"יום הזיכרון לשואה ולגבורה" (24), "מימונה" (22), "פסחא" (21) וכמובן "רמדאן", שנמצא במקום הרביעי, מקום אחד מעל הערך המציג את סידור "קערת ליל הסדר".
במקום הראשון בחודש אפריל נמצא הישראלי שמצא כנראה את הדרך המושלמת להתחמק מכל מה שקשור לחג החירות – איתן סטיבה, האסטרונאוט (אם כי התואר הזה נתון בסימן שאלה ותלוי בהגדרות שאינן ברורות כרגע) הישראלי השני; אחריו נמצאת עידית סילמן – הפוליטיקאית היחידה בעשירייה בחודש הזה, כאשר הבאים בדירוג הם חברי מפלגתה נפתלי בנט (12) ועמיחי שיקלי (18).
מדינת ישראל חוזרת לעשירייה לאחר שבחודש שעבר נדחקה מעט מחוצה לה – בעיקר מכיוון שבחודש מרץ היה ריכוז גבוה של ערכים אם מספרים שש-ספרתיים של צפיות, בעוד באפריל לא היה אפילו ערך עברי אחד שחצה את רף 100,000 הצפיות – וממוקמת במקום השלישי; במקום השישי נמצא אילון מאסק, שלאורך החצי השני של החודש הצליח לקבל אפילו יותר כותרות מהרגיל בעקבות המהלך המתמשך שלו לרכישת טוויטר שנכון לרגע זה נחתם, בשבוע שעבר, ואם אף אחד מהצדדים לא יחזור בו (וישלם על כך קנס כבד) ייצא לפועל בחודשים הקרובים.
במקום השביעי נמצאת הסלמונלה, שגורמת בשבוע וחצי האחרונים לסערה רבתי לאחר שהתגלתה במוצרי השוקולד של חברת שטראוס-עלית; במקום השמיני איש העסקים איתן ורטהיימר ז"ל, בנו של איש העסקים סטף ורטהיימר, שנפטר לפני חודש; נשיא קטלוניה לשעבר קרלס פוג'דמון ממשיך לככב בעשירייה הישראלית ללא כל סיבה נראית לעין; ואת העשירייה סוגרת שי-לי שינדלר, אשת הטלוויזיה שעוררה סערה לאחר שהתלוננה על קשיי החיים שלה ושל בעלה המיליונר ליעד אגמון (שנמצא במקום ה-15).
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה